Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Λιμάνια αναπτύσσουν σιδηροδρομικές συνέργειες

0HHLA Metrns Acquisition

Πυκνώνουν τα στοιχεία για την ανάπτυξη ή και την βελτίωση υφιστάμενων συνεργειών μεταξύ λιμένων και παρόχων σιδηροδρομικών υπηρεσιών σε ευρωπαϊκό και όχι μόνο επίπεδο. Πρόσφατα το Peel Port και η DB Cargo UK, που είναι η μεγαλύτερη rail freight εταιρία ξεκίνησαν συνεργασία με στόχο την ανάπτυξη ενός νέου σιδηροδρομικού σέρβις για εμπορευματοκιβώτια μέσω του λιμένα του Liverpool για πρώτη φορά. Το σέρβις που ξεκινά στις 8 Μαΐου δίνει την ευκαιρία διασπορά εμπορευμάτων μέσω του Mossend terminal στη Γλασκόβη προς όλη της Σκοτία ενώ στην επιστροφή εξαγώγιμα προϊόντα από την Σκοτία θα φεύγουν με κατεύθυνση τις αμερικανικές αγορές.
Εξ άλλου το Hamburger Hafen & Logistik AG (HHLA)επεκτείνει τις intermodal δραστηριότητες μέσω της εισόδου στο μετοχικό μπλόκ του Τσεχο-Γερμανικού Metrans Group επενδύοντας με ορίζοντα το 2022 κεφάλαιο 350 εκατομμυρίων ευρώ με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του Group.
Ελλάδα-Βαλκάνια
Όσον αφορά τα ελληνικά λιμάνια και της σιδηροδρομικής τους κάλυψη ως σημαντικό στοιχείο συγκεκριμένων μεταφορικών projects χαρακτήρισε τη διασυνδεσιμότητα των λιμένων της Βόρειας Θάλασσας και του Δούναβη, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στο πλαίσιο κοινών δηλώσεων με τους ηγέτες της Ρουμανίας, της Βουλγαρίας και της Σερβίας, μετά την τετραμερή σύνοδο στο Βουκουρέστι. Μάλιστα, ο κ. Τσίπρας, αναφερόμενος στην διασυνδεσιμότητα των Βαλκανίων, σημείωσε την διασύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Θάλασσας και του Δούναβη, ως σημαντικά στοιχεία των συγκεκριμένων projects, όπως και την σιδηροδρομική διασύνδεση ανάμεσα στη Θεσσαλονίκη, Σόφια και Βουκουρέστι.
Στο μεταξύ το ελληνικό υπουργείο αρμόδιο για θέματα μεταφορών προχώρησε στην πρόσληψη τεχνικού και νομικού συμβούλου για την προκαταρκτική αξιολόγηση της σκοπιμότητας του έργου και τη νομική του υποβοήθηση που αφορά στη σιδηροδρομική σύνδεση τριών λιμένων της Βόρειας Ελλάδας με τη Βουλγαρία. Στόχος τους θα είναι η δημιουργία «διακρατικής φορέα» ο οποίος και θα αναλάβει το εγχείρημα της σιδηροδρομικής σύνδεσης των λιμένων της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης με τρία βασικά λιμάνια της Βουλγαρίας Μπουργκάς , Βάρνα και Ρούσε με προοπτική επέκτασης έως και την Κωστάντζα στη Ρουμανία. Το έργο ως γνωστόν έχει προσλάβει ιδιάζουσα σημασία καθώς ένα μεγάλο μέρος μοναδοποιημένων φορτίων θα μπορούν να παρακάμπτουν τα στενά του Βοσπόρου και υπό την προϋπόθεση ότι στο διάστημα που θα ακολουθήσει θα εκσυγχρονιστεί η υφιστάμενη σιδηροδρομική σύνδεση του ΟΛΘ με το διεθνές δίκτυο και ολοκληρωθεί η σύνδεση της Αλεξανδρούπολης στο δίκτυο αυτό.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter