Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στη νέα εποχή το λιμάνι του Πειραιά

DSC 0027

Στην σημασία των ελληνοκινεζικών εμπορικών και όχι μόνο σχέσεων αναφέρθηκε νωρίτερα ο υπουργός Ναυτιλίας Π. Κουρουμπλής στο πλαίσιο εκδήλωσης που είναι σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή στον νέο-κατασκευασμένος προβλήτα ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά όπου έχει παραβληθεί το ένα από τα μεγαλύτερα νεότευκτα πλοία της Cosco, το οποίο στο εξής θα πιάνουν στο λιμάνι του Πειραιά.

Ο υπουργός αναφέρθηκε όπως προείπαμε στη σημασία και το ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το λιμάνι του Πειραιά, αναφέρθηκε σε ιστορικά στοιχεία τα οποία τα συνέδεσε με τις τωρινές εξελίξεις, λέγοντας ότι πρόκειται για μια νέα εποχή για τα ελληνοκινεζικές σχέσεις.

Από την πλευρά του ο υφυπουργός μεταφορών και υποδομών κ. Νίκος Μαυραγάνης, αναφέρθηκε και εκείνος στη σημασία του λιμανιού του Πειραιά τονίζοντας ότι το λιμάνι θα ασπογειωθεί πολύ σύντομα καθώς ολοκληρώνονται οι εργασίες στον σιδηροδρομικό άξονα Πειραιά – Θεσσαλονίκης - Σκοπίων όπου θα μειωθεί κατά 3 ώρες η απόσταση, γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό για τις εμπορικές και επιβατικές μεταφορές.

Ο κ. Μαυραγάνης επίσης αποκάλυψε ότι η Ελλάδα έγινε δεκτή ως δόκιμο μέλος σε μια ευρασιατική Ένωση που αφορά στις συνδυασμένες μεταφορές γεγονός ιδιαίτερα σημαντικό καθώς αποδεικνύεται η γεωπολιτική σημασία κι ο ρόλος της χώρας για τις παγκόσμιες μεταφορές.

Στο γεγονός αναφέρθηκαν επίσης υψηλόβαθμα στελέχη της Cosco κι ο επικεφαλής του λιμανιού Κάπτεν Φου.
Από την πλευρά των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων το γεγονός χαιρέτισε ο Προέδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης (ΔΝΕ) Γιάννης Χατζηαντωνίου.

«Ο κατάπλους του giga container Taurus γίνεται στο πλαίσιο του συνεχούς εκσυγχρονισμού της Cosco που έχει ως αποτέλεσμα να την εμπιστεύονται οι πελάτες της» δήλωσε ο Κινέζος επιτετραμμένος στην κινεζική πρεσβεία στην Αθήνα, Jao Wenqi, προσθέτοντας ότι «οι ελληνοκινεζικές σχέσεις εμπιστοσύνης, συνεργασίας και κατανόησης είχαν ως αποτέλεσμα την επένδυση της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά. Η επένδυση στον Πειραιά είναι αποτέλεσμα των εξαιρετικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών, σχέσεις που τις χαρακτηρίζουν η εμπιστοσύνη και η συνεργασία σε όλους τους τομείς: τουρισμό, πολιτισμό και τεχνολογία. Η Κίνα θέλει να ενδυναμώσει τη συνεργασία με την Ελλάδα σε όλους τους τομείς. Η Ελλάδα είναι το λίκνο του ευρωπαϊκού πολιτισμού και ο συνεκτικός κρίκος μεταξύ του δυτικού και του ανατολικού πολιτισμού.Κίνα και Ελλάδα μπορούν να διευρύνουν τη συνεργασία τους και να προχωρήσουν προς το μέλλον».

Το ΕΒΕΠ

Ο Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, κ. Βασίλης Κορκίδης, τη Δευτέρα 26 Φεβρουαρίου 2018, στην τελετή εγκαινίων της επέκτασης του προβλήτα ΙΙΙ του Ο.Λ.Π. και του παρθενικού ελλιμενισμού του γιγαντιαίου πλοίου μεταφοράς containers Μ/V “COSCO SHIPPING TAURUS” στο λιμάνι του Πειραιά, απηύθυνε τον ακόλουθο χαιρετισμό:
«Κυρίες και κύριοι,
Σας ευχαριστώ θερμά για την τιμητική πρόσκληση να παρευρεθώ στην τελετή για τη νέα εποχή ελλιμενισμού πλοίων χωρητικότητας 20.000 TEUs στο λιμάνι Πειραιά. Σε αυτό το πλαίσιο, ως Πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, που υποστηρίζει τα συμφέροντα χιλιάδων πειραϊκών επιχειρήσεων, με εξαιρετικά σημαντική εισαγωγική, εξαγωγική, εφοδιαστική, ναυπηγοεπισκευαστική και ναυτιλιακή δραστηριότητα, θα ήθελα με ιδιαίτερη χαρά να καλωσορίσω, τον παρθενικό ελλιμενισμό του μεγαλύτερου κοντέινερ πλοίου χωρητικότητας 20.000 TEUs M.V. "COSCO SHIPPING TAURUS", στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας μας.
Αναμφίβολα, πρόκειται για ένα επίτευγμα, το οποίο θα συμβάλλει στην ανάπτυξη της τοπικής επιχειρηματικότητας και της ελληνικής οικονομίας, με την αύξηση του εμπορίου και αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου «επιχειρησιακού σχεδίου» της Ο.Λ.Π. Α.Ε. για την προώθηση της θέσης της Ελλάδας, ως λιμενικού σταθμού μεταξύ της νοτιοανατολικής Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής και την ένταξή της στον διεθνή χάρτη των συνδυασμένων θαλάσσιων μεταφορών εμπορευμάτων, καθώς και την παγκόσμια αγορά κρουαζιέρας. Κατ΄ επέκταση, είναι πολύ ενθαρρυντικό το γεγονός πως, με την ολοκλήρωση του τμήματος των 450 μ. κρηπιδώματος, η χωρητικότητα της PCT αυξάνεται ραγδαία στο πλαίσιο διαχείρισης 4 «mega-carriers» πλοίων. Μάλιστα, από το 2018, αναμένεται ότι, θα διεκπεραιωθούν συνολικά περισσότερα από 6 εκ. TEUs. Μόλις επιτευχθεί αυτός ο στόχος, τότε το λιμάνι του Πειραιά θα τοποθετηθεί στον κατάλογο των 30 μεγαλύτερων λιμανιών διακίνησης containers παγκοσμίως (38ο το 2017 και 93ο το 2010).
Πιστεύω ότι, μέχρι στιγμής, η επένδυση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά έχει δώσει υπεραξία στην ευρύτερη περιοχή, αναζωπυρώνοντας ταυτόχρονα το επενδυτικό ενδιαφέρον εταιρειών ελληνικών και ξένων συμφερόντων, που στοχεύουν στη δημιουργία ξενοδοχειακών μονάδων, συνεδριακών κέντρων και εμπορικών χώρων στα cruise terminals, επωφελούμενες από την αναβάθμιση της πόλης. Φυσικά, υποστηρίζουμε επί της αρχής το «Masterplan» της Ο.Λ.Π. Α.Ε., καθώς τα επόμενα τρία χρόνια, ο Πειραιάς αναμένεται να αναπτυχθεί, τόσο επενδυτικά, όσο επιχειρηματικά και χωροταξικά. Σε αυτό το σημείο, θα ήθελα να αναφέρω ότι, έχουμε προτείνει, ως Ε.Β.Ε.Π. τη δημιουργία μίας γέφυρας συνεργασίας, με στόχο, τη ζεύξη του Σχεδίου Ανάπτυξης Λιμένος (Σ.Α.Λ.) και της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (Ο.Χ.Ε.) του Δήμου Πειραιά, ώστε να λειτουργήσουν συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά. Στόχος όλων των επιχειρηματικών φορέων της περιοχής, θα πρέπει να είναι, να αποτελέσει το λιμάνι του Πειραιά κόμβο του παγκόσμιου συστήματος μεταφορών και να σηματοδοτήσει την ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.

Άλλωστε, η Ελλάδα, δεν είναι μία τυχαία επιλογή, αφού συγκεντρώνει τρεις σημαντικούς πυλώνες, τη Nαυτιλία, το Εμπόριο και την Εφοδιαστική Αλυσίδα.
Επίσης, ο Πειραιάς δεν είναι μία τυχαία επιλογή, αφού αποτελεί επιτυχημένο σημείο συνάντησης για δύο παγκόσμιους παίκτες, την Cosco, ως ένας από τους μεγαλύτερους μεταφορείς εμπορευμάτων δια θαλάσσης και την ελληνική ναυτιλία, με τους Έλληνες πλοιοκτήτες να είναι η πρώτη δύναμη του παγκόσμιου εμπορικού στόλου. Ο συνδυασμός αυτός εγγυάται την επιτυχία και οδήγησε στα ακόλουθα αποτελέσματα:
* Ο Πειραιάς είναι ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος λιμένας σε ευρωπαϊκό και παγκόσμιο επίπεδο
* Το λιμάνι είναι έτοιμο να υποδεχτεί και να εξυπηρετήσει τους νέους "γίγαντες των θαλασσών"
* To λιμάνι του Πειραιά εξελίσσεται σε στρατηγικό σημείο για το «Θαλάσσιο Δρόμο του Μεταξιού» της Κίνας του 21ου αιώνα
* Το δυναμικό της νέας προβλήτας ΙΙΙ καθιερώνει τον Πειραιά στα μεγαλύτερα και καλύτερα εξοπλισμένα ευρωπαϊκά λιμάνια
* Η νέα πλωτή δεξαμενή, τα terminals της κρουαζιέρας με ξενοδοχεία 5 * και συνεδριακό κέντρο θα τοποθετήσουν σύντομα το λιμάνι του Πειραιά στην κορυφή των Μεσογειακών και ευρωπαϊκών λιμένων
* Ο Πειραιάς γιγαντώνεται και είναι πλέον ένα σύγχρονο λιμάνι υψηλών προδιαγραφών.
Με αυτές τις σκέψεις, το Δ.Σ. του Ε.Β.Ε.Π. συγχαίρει την διοίκηση της Ο.Λ.Π. Α.Ε. για τις προσπάθειές της να αναβαθμίσει το λιμάνι του Πειραιά στο 2ο μεγαλύτερο της Μεσογείου και 6ο στην Ευρώπη, καθώς επίσης και να το εξοπλίσει κατάλληλα, ώστε να εξυπηρετήσει τους νέους «γίγαντες των θαλασσών». Η επιτυχημένη μέχρι σήμερα ολοκλήρωση του αρχικού «master plan» του λιμανιού του Πειραιά με αξιόλογα αναπτυξιακά έργα, σίγουρα μας γεμίζει με υπερηφάνεια και αισιοδοξία για το μέλλον.
Σας διαβεβαιώνω ότι, η ελληνική επιχειρηματικότητα είναι επίσης έτοιμη και απόλυτα ικανή να ακολουθήσει την ραγδαία εξέλιξη και την πρόοδο του μεγαλύτερου λιμανιού της Χώρας μας».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter