Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στην κόψη του ξυραφιού οι σχέσεις Π. Κουρουμπλή και COSCO

kouroublis cosco 0554

Ο κινεζικός όμιλος δηλώνει έτοιμος να προσφύγει στην Δικαιοσύνη, διεκδικώντας αποζημιώσεις θεωρώντας ότι αποφάσεις του κ. υπουργού καταστρατηγούν την Σύμβαση Παραχώρησης

 

Μετά τις Σκουριές και το Ελληνικό τώρα έρχεται να προστεθεί και το λιμάνι του Πειραιά στην λίστα των προβληματικών σχέσεων της κυβέρνησης με σημαντικές επενδύσεις, ενισχύοντας διεθνώς τις αμφιβολίες για το κατά πόσο η Ελλάδα είναι σε θέση να δεχθεί και να διαχειρισθεί σημαντικές ξένες επενδύσεις.

Την ίδια που η Ελλάδα ετοιμάζεται να βγει στις διεθνείς αγορές με την κυβέρνηση να δίνει τιτάνια μάχη να πείσει σημαντικούς ξένους επενδυτές να τοποθετηθούν στην χώρα με απώτερο στόχο την επανεκκίνηση της εθνικής οικονομίας, μεμονωμένα μέλη της ακυρώνουν στην πράξη την προσπάθεια αυτή, προκαλώντας εύλογα ερωτήματα για το αν το Μέγαρο Μαξίμου γνωρίζει τι συμβαίνει.

Αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά το πρόβλημα προέκυψε πριν από λίγες μόλις μέρες όταν διαπιστώθηκε ότι ο κ. Κουρουμπλής προωθεί διάταξη (άρθρο 106 του Πολυνομοσχεδίου), η οποία προβλέπει την αναγκαστική υποχρεωτική εγγραφή στο μητρώο αποβλήτων εκείνων που επιθυμούν να λάβουν μέρος στους σχετικούς διαγωνισμούς των λιμένων, αποκλείοντας με τον τρόπο αυτό το δικαίωμα συμμετοχής στους εν λόγω διαγωνισμούς σε ξένους παρόχους.

Η ΟΛΠ Α.Ε. αντέδρασε άμεσα και σε πρώτο χρόνο έσπευσε να ενημερώσει εγκαίρως και εγγράφως τον κ. υπουργό ότι η εν λόγω διάταξη όσον αφορά το λιμάνι του Πειραιά καταστρατηγεί ευθέως την Σύμβαση Παραχώρησης του λιμένα η οποία έχει κυρωθεί με νόμο από την Βουλή.

Σύμφωνα με την θέση της ΟΛΠ Α. Ε. ο κ. Κουρουμπλής μπορεί να επιβάλει όποια διαδικασία επιθυμεί εκείνος στα λιμάνια που βρίσκονται εμμέσως ή αμέσως υπό κρατικό έλεγχο, αλλά δεν μπορεί να κάνει το ίδιο στην περίπτωση του λιμανιού του Πειραιά για το οποίο αποκλειστικός υπεύθυνος να ρυθμίζει τέτοια θέματα που συνδέονται με την ομαλή λειτουργία του λιμένα είναι - με βάση πάντα την Σύμβαση Παραχώρησης – μόνο ο Οργανισμός Λιμένα Πειραιά.

Την ίδια θέση εξάλλου διατύπωσαν και οι εκπρόσωποι της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος, οι οποίοι στην διάρκεια της συζήτησης του Πολυνομοσχεδίου στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, έσπευσαν να δηλώσουν πως όντως η εν λόγω διάταξη σε ότι αφορά την ΟΛΠ Α.Ε. παραβιάζει την Σύμβαση Παραχώρησης.

Η ΟΛΠ Α.Ε. από την πλευρά της κάλεσε τον κ. υπουργό να προχωρήσει στην τροποποίηση της σχετικής διάταξης κάτι που δεν έχει συμβεί ως τώρα με αποτέλεσμα η διοίκηση της να εξετάζει πλέον σοβαρά την προσφυγή της τόσο στην Ευρωπαϊκή, όσο και στην Ελληνική Δικαιοσύνη κατά του Ελληνικού Δημοσίου για καταστρατήγηση της Σύμβασης Παραχώρησης, διεκδικώντας αποζημίωση (claim).

Όπως εξήγησε η νομική σύμβουλος της ΟΛΠ Α.Ε. κυρία Ιφιγένια Βουρδούμη, μιλώντας και αυτή στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, η εν λόγω διάταξη (άρθρο 106) παραβιάζει την Σύμβαση Παραχώρησης μέσω της οποίας ο διαχειριστής του λιμένα και όχι το υπουργείο, είναι υπεύθυνος για όλα εκείνα τα ζητήματα που αφορούν στην ομαλή λειτουργία του μεταξύ των οποίων και το θέμα των αποβλήτων και μόνον αυτός μπορεί να προκηρύξει σχετικούς διαγωνισμούς στους οποίους μπορεί να συμμετέχει ελεύθερα όποιος θέλει, κοινοτικός ή μη.

Από την πλευρά του ο κ. Κουρουμπλής, όπως προκύπτει εκ των συμφραζομένων, απορρίπτει τις αιτιάσεις της ΟΛΠ Α.Ε. θεωρώντας ότι, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων του, οι αποφάσεις του αναφορικά με την λειτουργία των λιμένων συμπεριλαμβάνουν και το ιδιωτικό πλέον λιμάνι του Πειραιά.

Στην περίπτωση κατά την οποία η COSCO καταφύγει τελικά στην Δικαιοσύνη, και ανεξάρτητα από τον χρόνο κατά τον οποίον η τελευταία αποφανθεί για την ορθότητα της αποζημιακής απαίτησης της ή όχι, θα έχει καταγραφεί ένα πολύ κακό προηγούμενο το οποίο θα έχει επηρεάσει βαθιά και κυρίως αρνητικά τις σχέσεις του κινεζικού ομίλου με το Ελληνικό κράτος, ενώ διεθνώς θα έχει καταγραφεί ως ένα ακόμη στοιχείο το οποίο καθιστά την Ελλάδα μια χώρα στην οποία δεν ευνοούνται και δεν υποστηρίζονται σημαντικές ξένες επενδύσεις.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter