Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στα… «επείγοντα» το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης

0007 limani alexandroupolis αεροφωτό

Λίαν προσεχώς αναμένεται «να ανοίξει ο χορός των παραχωρήσεων» στο λιμάνι της Αλεξανδρούπολης μετά και την καταγραφή στη διάρκεια των εναρκτήριων εκδηλώσεων της ΔΕΘ, όσο και πρόσφατα, επιχειρηματικού ενδιαφέροντος. Καθώς η πλευρά του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής πολιτικής έχει «ξεκαθαρίσει» ότι τα λοιπά στρατηγικής σημασίας λιμάνια θα ακολουθήσουν την μέθοδο της «παραχώρησης» απομένει πλέον η δρομολόγηση των διαδικασιών διεξαγωγής διεθνούς διαγωνισμού για την παραχώρηση των εγκαταστάσεων. «Όπλο στη φαρέτρα του ΤΑΙΠΕΔ» το γεγονός ότι το υπογραφέν με τη Βουλγαρία σιδηροδρομικό μνημόνιο διασύνδεσης του λιμένα με Βουλγαρικά λιμάνια με πρόσωπο στην Μ. Θάλασσα και η υψηλή γεωστρατηγική σημασία της υλοποίησης έχει εξακοντίσει στα ύψη το επιχειρηματικό ενδιαφέρον γεγονός που δεν έχει διαλάθει της προσοχής τόσο της Αμερικανικής όσο και της Κινεζικής πλευράς διπλωματικά στελέχη των οποίων έχουν ήδη αποτυπώσει «άποψη» για το λιμάνι και τις δυνατότητές του. Εκ των γεγονότων καθίσταται προφανές ότι ΤΑΙΠΕΔ και συναρμόδιο κυβερνητικό επιτελείο θα «τρέξουν» τις διαδικασίες για την Αλεξανδρούπολη ταχύτερα των αρχικών προβλέψεων και με αναθεώρηση της ιεράρχησης των διαδικασιών που αφορά στα άλλα λιμάνια. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στόχος είναι η προαναφερθείσα διαγωνιστική διαδικασία να τρέξει από τα μέσα Δεκεμβρίου έως τα τέλη του πρώτου διμήνου του προσεχούς έτους καθώς το εκδηλωθέν ενδιαφέρον προσδίδει επισπεύδοντα χαρακτήρα που η κυβέρνηση θέλει να αξιοποιήσει με φόντο τα διαδραματιζόμενα στο οικονομικό πεδίο. Από τα συζητηθέντα στην εναρκτήρια της ΔΕΘ μεταξύ εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων της Β. Ελλάδος αλλά και στελεχών του τομέα των συνδυασμένων μεταφορών και logistics το λιμάνι προσανατολίζεται σε δύο κυρίαρχες δράσεις. Αυτή της μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων και ενδεχομένως χύδην φορτίων και της διακίνησης πετρελαιοειδών και υγροποιημένων αερίων. Όσον αφορά στις μεταφορτώσεις εκ των στοιχείων είναι γνωστό ότι το λιμάνι δεν διαθέτει τον απαιτούμενο ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό ( γερανογέφυρες, οχήματα μεταφοράς στοιβασίας και γερανογέφυρες για φόρτωση σιδηροδρομικών οχημάτων) κάτι που μάλλον θα “επιβαρύνει” το μελλοντικό πλειοδότη του διαγωνισμού. Αξίζει τέλος να υπενθυμιστεί ότι η σιδηροδρομική κάλυψη του λιμένα της Αλεξανδρούπολης αποτελούσε θέμα συζητήσεων σχεδιασμών κλπ για μία συναπτή δεκαπενταετία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter