Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εκ νέου συζητήσεις για deep sea ports

001234 deep sea ports

Και μετά τα 22άρια; Οι συζητήσεις περί το ερώτημα που πυροδότησε η παραγγελία της CMA CGM για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων 22.000+ TEU’s φαίνεται ότι θα επαναφέρει και τις συζητήσεις για τα deep sea ports. Και τούτο γιατί εκ των πραγμάτων πλέον καθώς τα πλοία με μεγάλες μεταφορικές ικανότητες θα απαιτήσουν στις όποιες λιμενικές εγκαταστάσεις εν αρχεί μεγάλα- μεγαλύτερα των γνωστών σήμερα βυθίσματα και κατά δεύτερον νευρώδεις ρυθμούς στις ροές από και προς. Δεδομένου ότι ήδη σημαντικός αριθμός από μεγάλα εμπορικά λιμάνια έχει επενδύσει στις εκβαθύνσεις για να εξυπηρετήσει τη μέχρι σήμερα «γνωστά» μεγάλα πλοία του τομέα το ερώτημα που αναφύεται είναι αν ο γιγαντισμός των πλοίων θα ωθήσει στην δημιουργία και ανάπτυξη τέτοιων λιμένων και κατά συνέπεια στην αλλαγή των δεδομένων συγκέντρωσης και διασποράς των εμπορευματοκιβωτίων.
Χάος στην Αμβέρσα
Στο μεταξύ χαοτική κατάσταση αντιμετώπισε το λιμάνι της Αμβέρσας, όταν το CSCL Jupiter της COSCO κόλλησε σε αμμώδη του πυθμένα, με συνέπεια να μπλοκάρει όλο το σύστημα κυκλοφορίας πλοίων στο λιμάνι. Το πλοίο 14,074 teu με κατεύθυνση από την Αμβέρσα για Αμβούργο κατόρθωσαν να ξεκολλήσουν τα ρυμουλκά ενώ το όλο ζήτημα που δημιουργήθηκε είναι υπό διερεύνηση. Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι όλα τα εμπορικά λιμάνια της Β. Ευρώπης έχουν σε εξέλιξη προγράμματα εκβαθύνσεων ιδίως εκείνα που γειτνιάζουν με ποτάμιες οδούς ή τις χρησιμοποιούν, όπως η περίπτωση του Αμβούργου, για πρόσβαση στις λιμενικές εγκαταστάσεις.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter