Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πειραιάς: Εν αναμονή του «κατάπλου ΚΥΑ» στο λιμάνι

limani peiraia olp cosco

Το "πλαφόν" για τις μετατάξεις των εργαζομένων, που τώρα απασχολούνται στον ΟΛΠ, η ακριβής λίστα με τις υπηρεσίες του Δημοσίου που θα μπορούν να τους δεχθούν, μαζί με τη διαδικασία και τα δικαιολογητικά για την υποβολή των αιτήσεων, μένουν να προσδιορισθούν με (ΚΥΑ) απόφαση των υπουργών Εσωτερικών, Εργασίας και Ναυτιλίας. Ουσιαστικά πρόκειται για το «εφαρμοστικό τμήμα» διάταξης που έχει ενεργοποιήσει η κυβέρνηση στο πλαίσιο της γενικότερης μεταρρύθμισης που αναφέρεται στην κινητικότητα του Δημοσίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες στις επόμενες κινήσεις της ηγεσίας του ΥΝΝΠ όσον αφορά στην προώθηση της ΚΥΑ φαίνεται να έχουν επικεντρώσει συνδικαλιστικά στελέχη αλλά και η διοίκηση του ΟΛΠ όσον αφορά στους χειρισμούς που εναπομένει να γίνουν για τις μετατάξεις υπαλλήλων του Οργανισμού σε άλλες θέσεις του Δημοσίου.

Μέχρι στιγμής πάντως δεν έχει καταστεί επίσημα σαφές ποιος είναι αριθμός των υπαλλήλων που θα κάνουν χρήση της «ευεργετικής διάταξης», αν και υπάρχει σχετική φημολογία, δεδομένου ότι όπως είναι φυσικό αναμένουν την υπογραφή της προαναφερθείσας ΚΥΑ η οποία και θα κρίνει και τον τελικό αριθμό.

Να σημειωθεί ότι οι μετατάξεις έχουν χαρακτηριστεί ως ο πλέον "βελούδινος" τρόπος να «αποφορτιστεί» ο ΟΛΠ από ένα αριθμό εργαζόμενων, καθώς η σύμβαση παραχώρησης απαγορεύει την αιφνίδια και μονομερή ανατροπή των εργασιακών σχέσεων, όπως μετατροπή συμβάσεων εξαρτημένης εργασίας σε συμβάσεων έργου, κλπ.

Συνυπολογιζομένου του γεγονότος ότι η λιμενική βιομηχανία σε παγκόσμια κλίμακα «μετεξελίσσεται» με τους αυτοματισμούς να κυριαρχούν η μετάταξη πέραν των άλλων θα παράσχει και τη δυνατότητα στην COSCO να αξιοποιήσει ενδεχομένως ένα τμήμα της διαφοράς του μισθολογικού κόστους (με βάση την ετήσια έκθεση χρήσης του 2015, ανέρχεται στα 51,5 εκατ. Ευρώ) για την πρόσληψη στελεχών που θα χρησιμοποιηθούν για την «επόμενη ημέρα» του λιμένα με βάση τους σχεδιασμούς της COSCO.

Τέλος να σημειωθεί ότι το «μοντέλο» του Πειραιά ενδεχομένως ακολουθηθεί , με μικρές ίσως παρεμβάσεις, προσεχώς και στην περίπτωση του ΟΛΘ υπό την προϋπόθεση ότι θα έχει οριστικά τελεσιδικήσει η ανάληψή του από τον πρόσφατα εκ του ΤΑΙΠΕΔ ανακηρυχθέντα προτιμητέο επενδυτή.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter