Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ι. Χατζηαντωνίου: Δομικές οι αλλαγές στον επιχειρηματικό και επιχειρησιακό τομέα σε boxships και λιμάνια

container 00924

Το στίγμα της πορείας του κλάδου των ναυτιλιακών πρακτορείων για το τρέχον έτος, ήδη αποτυπώνεται με δομικές αλλαγές τόσο στον επιχειρηματικό όσο και στον επιχειρησιακό τομέα.

Τούτο επεσήμανε νωρίτερα απόψε ο πρόεδρος του δ.σ. της Διεθνούς Ναυτικής Ένωσης κ. Ι. Χατζηαντωνίου στο πλαίσιο της ετήσιας εκδήλωσης της Ένωσης η οποία συμπληρώνει φέτος 95 χρόνια συνεχούς, δυναμικής και γόνιμης παρουσίας και προσφοράς στην Ναυτιλιακή Κοινότητα αλλά και τα λιμενικά δρώμενα της χώρας.

Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε οι μεγάλες Ναυτιλιακές Γραμμές επαναπροσδιορίζουν τις θέσεις τους και τις στρατηγικές τους, με την δημιουργία σε παγκόσμιο επίπεδο συμπράξεων και συμμαχιών για την επίτευξη οικονομίας κλίμακας και την βελτίωση των παρεχομένων υπηρεσιών τους στους παγκόσμιους πελάτες.

Οι συμμαχίες αυτές, οι λιμενικές αναδιαρθρώσεις οι νέες τεχνολογίες, αυτοματισμοί, logistics, τα ταχύτερα, μεγαλύτερα και οικονομικότερα σε κόστη πλεύσης πλοία, η πληροφορική, ακόμη και οι δορυφορικές τεχνολογίες, αποτελούν τις βασικές παραμέτρους στις εν γένει εξελίξεις του Κλάδου μεταφοράς Containers παγκοσμίως.

Εστιάζοντας στον Πειραιά ο πρόεδρος του δ.σ. της Δ.Ν.Ε. είπε πως σε αυτούς τους ρυθμούς των εξελίξεων, το λιμάνι του Πειραιά ετοιμάζεται να γυρίσει σελίδα, διεκδικώντας επάξια μία από τις πρώτες θέσεις της κατάταξης των λιμένων στην Ευρώπη, μετά την ανάληψη της διαχείρισης του ΟΛΠ.ΑΕ από επενδυτή παγκόσμιας εμβέλειας, και την νέα δυναμική που αποκτά παράλληλα με τα σχεδιαζόμενα από την Cosco έργα υποδομής στα terminals –container – car – cruise καθώς και στην ναυπηγοεπισκευή, ενώ όπως είναι γνωστό ήδη προωθούνται οι διαδικασίες ιδιωτικοποίησης και του ΟΛΘ.ΑΕ. Στο σημείο αυτό έφερε εκ νέου στο προσκήνιο το θέμα της Πλοηγικής Υπηρεσίας σημειώνοντας μεταξύ άλλων πως η προσδοκώμενη ταχεία εξυπηρέτηση των πλοίων, προσκρούει στις δυσλειτουργίες της Πλοηγικής Υπηρεσίας με συνέπεια τις συχνές και πολύωρες καθυστερήσεις αυτών κατά τις προσεγγίσεις και αναχωρήσεις τους από τα λιμάνια.

Θα πρέπει να γίνει κατανοητό από την Πολιτεία ότι η καλή προς τα έξω εικόνα των λιμανιών καταγράφεται κατά την επιβίβαση του πρώτου προσώπου του Πλοηγού προς υποδοχή του πλοίου και την πλοήγηση αυτού άμεσα και με ασφάλεια στην θέση πρόσδεσης.

Η Δ.Ν.Ε., τόνισε χαρακτηριστικά, από δεκαετίας και πλέον, με κατ’ επανάληψη υπομνήματα προς το Υπουργείο Ναυτιλίας, και ιδιαίτερα πρόσφατα έχει επισημάνει τις δυσλειτουργίες αυτές, οι οποίες πλέον έχουν λάβει σχεδόν μόνιμο χαρακτήρα λόγω της έλλειψης του αναγκαίου αριθμού πλοηγών, αλλά και έλλειψης πλοηγίδων, ως εκ των συχνών μηχανολογικών βλαβών αυτών, λόγω παλαιότητας ή και έλλειψης εκτεταμένου προγράμματος συντήρησης, προς εξασφάλιση της ετοιμότητας και της αξιοπλοΐας αυτών.

Ο κ. Χατζηαντωνίου κλείνοντας ,επίσης αναφέρθηκε στο θέμα της ευθύνης των Ναυτικών Πρακτόρων και στα ζητήματα που δημιουργούνται από τις αρμόδιες αρχές αλλά και σε θέματα πολιτικής μέσα από τις εργασίες της Εθνικής Συντονιστικής Επιτροπής Κρουαζιέρας, στην οποία μετέχει και η Ένωση. Απο την πλευρά του ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Π. Κουρουμπλής αναφέρθηκε στις προσπάθειες του υπουργείου να δημιουργήσει ένα νέο ναυτιλιακό αφήγημα σημειώνοντας τις προσπάθειες που καταβάλλονται για να προσελκυστούν απο το Λονδίνο στον Πειραιά ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές υπηρεσίες αλλά και γενικότερα δράσεις που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν απο τον Πειραιά ενόψει και του επικείμενου Brexit. Στο σημείο αυτό ο υπουργός αναφέρθηκε και στο επίμαχο για τους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων θέμα της Πλογηικής Υπηρεσίας για να αναφερθεί στις προσπάθειες που γίνονται για την στελέχω σή της αλλά και για τη βελτίωση της υλικοτεχνικής της υποδομής. Γνωρίζω είπε ο κ. Κουρουμπλής τα προβλήματα αλλά η Πλοηγική δεν αποτελεί σημερινό πρόβλημα αλλά ένα πρόβλημα που εκτείνεται χρονικά πολύ προ της σημερινής κυβέρνησης. Τέλος ο υπουργός αναφέρθηκε και στην προσπάθεια βελτίωσης της ναυτικής εκπαίδευσης αλλά και σε επι μέρους θέματα που απασχολούν συνολικά τη ναυτιλιακή κοινότητα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter