Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε ρότα «ιδιωτικής» Πλοηγικής

00 PILOTSPEIRAEUS

Συγκλίνουσες είναι οι -«ρότες»-απόψεις κύκλων των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του εμπορικού λιμένα του Πειραιά ότι η λύση στο από δεκαετιών «μόνιμο» πρόβλημα των ελλείψεων της Πλοηγικής Υπηρεσίας είναι η δημιουργία «ιδιωτικής» Πλοηγικής. Η πρόσφατη προκήρυξη για την πλήρωση τεσσάρων θέσεων για πλοηγούς, στην οποία αναφέρθηκε κατά την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας ΟΛΠ-SIPG ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΝΝΠ κ.Χρ. Λαμπρίδης, δεν θεωρείται από τους χρήστες αριθμός ικανός να καλύψει τις σημερινές ανάγκες πολλώ δε μάλλον της μελλοντικές με δεδομένη τη γεωμετρική αύξηση της κίνησης στον Πειραιά ελέω COSCO, ούτε βέβαια και η υλικοτεχνική υποδομής (πλωτά μέσα-πιλοτίνες) δεδομένων των σημαντικών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν. Η περί «ιδιωτικής» Πλοηγικής άποψη εδράζει και στο γεγονός ότι η ευρωπαϊκή λιμενική νομολογία αφήνει «ανοικτό» το πεδίο για την σχετική επιλογή δεδομένου ότι στην καλλίτερη των περιπτώσεων θα υπάρχουν, μετά την δημιουργία της ιδιωτικής πλοηγικής, κατ ελάχιστον δύο πάροχοι στην εν λόγω υπηρεσία που είναι το μίνιμουμ απαιτούμενο από την ΕΕ. Υπενθυμίζεται ότι ο κ. Λαμπρίδης προχθές κληθείς να σχολιάσει αν είναι εφικτή η εμπλοκή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στο εν λόγω θέμα παράπεμψε στην σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία και στη διασταλτική ερμηνεία η οποία ωστόσο δεν αποκλείει το εν λόγω εγχείρημα. Γεγονός στο οποίο συμφωνούν και οι προαναφερθέντες κύκλοι των χρηστών. Υπενθυμίζεται ότι το θέμα της Πλοηγικής δεν είναι «χθεσινό». Τουναντίον χρονολογείται από δεκαετίας και πλέον ,όταν άρχισαν να αυξάνουν οι προσεγγίσεις των εμπορικών πλοίων αλλά και των κρουαζιερόπλοιων γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα η Διεθνής Ναυτική Ένωση η οποία εκφράζει την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του εμπορικού λιμένα αλλά και εταιριών κρουαζιερόπλοιων να έρχεται και επανέρχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα με σωρεία υπομνημάτων φωτίζοντας τις εν λόγω ελλείψεις αλλά και τις πιθανές λύσεις. Χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχει εισακουστεί από το αρμόδιο υπουργείο γεγονός που ενίοτε έχει προκαλέσει την εύλογη οργή των χρηστών. Που βλέπουν «το χρόνο να χάνεται» και μαζί η έξωθεν καλή μαρτυρία για μία υπηρεσία που θα έπρεπε το λιμάνι να προσφέρει άψογα. Εκ των πραγμάτων, και δεδομένων των «μνημονιακών» και άλλων αγκυλώσεων του δημόσιου τομέα η λύση της «ιδιωτικής» πλοηγικής προβάλει δυναμικά.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter