Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε αναζήτηση πλοηγών ΥΝΝΠ και χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων

260662

Σε «κοινή ρότα» αλλά από διαφορετικές οπτικές γωνίες φαίνεται πως είναι χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων του λιμένα Πειραιά και η ηγεσία του αρμόδιου για θέματα Πλοηγικής Υπηρεσίας υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Νωρίτερα σήμερα στο πλαίσιο εκδήλωσης στον ΟΛΠ για την υπογραφή συμφωνίας συνεργασίας ΟΛΠ-SIPG ερωτηθείς ο γ.γ. Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΝΝΠ κ.Χρ. Λαμπρίδης για θέματα της Πλοηγικής Υπηρεσίας αναφέρθηκε στην πρόσφατη προκήρυξη πλήρωσης 4 θέσεων παραδεχόμενος ωστόσο ότι ο αριθμός αυτός είναι μικρός σε σχέση με τις ανάγκες.

Σε σχετικό ερώτημα του «theseanation» ο κ. Λαμπρίδης επεσήμανε ότι έχουν δίκιο οι χρήστες του εμπορικού τμήματος του λιμανιού να διαμαρτύρονται αφού κατά προτεραιότητα εξυπηρετούνται τα καταπλέοντα και αποπλέοντα κρουαζιερόπλοια των οποίων ο αριθμός κατά την θερινή περίοδο είναι εξαιρετικά μεγάλος.

Ο κ. Λαμπρίδης μάλιστα έκανε λόγο για ένα αριθμό 48 θέσεων εργασίας στην Πλοηγική που εξετάζει το υπουργείο σημειώνοντας όλα εκείνα τα δεδομένα που δεν έχουν επιτρέψει στη διαδρομή του χρόνου την κάλυψη των αναγκών της υπηρεσίας.

Στο σημείο αυτό κληθείς να σχολιάσει αν είναι εφικτή η εμπλοκή της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στο εν λόγω θέμα παράπεμψε στην σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία και στη διασταλτική ερμηνεία η οποία ωστόσο δεν αποκλείει το εν λόγω εγχείρημα. Να σημειωθεί ότι το θέμα της Πλοηγικής δεν είναι «χθεσινό».

Τουναντίον χρονολογείται από δεκαετίας και πλέον όταν άρχισαν να αυξάνουν οι προσεγγίσεις των εμπορικών πλοίων αλλά και των κρουαζιερόπλοιων γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα η Διεθνής Ναυτική Ένωση η οποία εκφράζει την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του εμπορικού λιμένα αλλά και εταιριών κρουαζιερόπλοιων να έρχεται και επανέρχεται σε τακτά χρονικά διαστήματα με σωρεία υπομνημάτων φωτίζοντας τις εν λόγω ελλείψεις αλλά και τις πιθανές λύσεις. Χωρίς ωστόσο μέχρι σήμερα να έχει εισακουστεί από το αρμόδιο υπουργείο γεγονός που ενίοτε έχει προκαλέσει την εύλογη οργή των χρηστών.

Που βλέπουν «το χρόνο να χάνεται» και μαζί η έξωθεν καλή μαρτυρία για μία υπηρεσία που θα έπρεπε το λιμάνι να προσφέρει άψογα. Να σημειωθεί ότι κατ έτος το εμπορικό λιμάνι και ο τομέας της κρουαζιέρας απαιτεί κάτι περισσότερες από 4500 πλοηγήσεις δηλαδή κατά μέσο όριο 16 πλοηγούς ανά ημέρα όταν η δύναμη της Πλοηγικής αυτή τη στιγμή είναι 21 άτομα τα οποία ως είναι προφανές δεν επαρκούν.

Πρόσφατα κρουαζιερόπλοιο έμεινε αρόδο λόγω καθυστέρησης εύρεσης πλοηγού και υπέστη επιπρόσθετη καθυστέρηση καθώς έπεσε στην ώρα των αφιξο-αναχωρήσεων των επιβατηγών – οχηματαγωγών της ακτοπλοϊας τα οποία ως γνωστόν έχουν προτεραιότητα κινήσεων εισόδου εξόδου από τα λιμάνια. Είναι προφανές εκ των στοιχείων ότι οι τέσσερεις θέσεις που προκηρύχθηκαν δεν θα επαρκέσουν για να καλύψουν τις ανάγκες ενώ είναι ασαφές και αν οι εξοπλισμός της Πλοηγικής σε σκάφη επαρκεί επίσης για τις ανάγκες της.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter