Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κρουαζιέρα: Το berth allocation φέρνει επενδύσεις;

pireas kroyaziera 53v

Ο προσδιορισμός ενός «σταθερού» berth allocation στα μεγαλύτερα λιμάνια της χώρας που «πιάνουν» κρουαζιερόπλοια θα μπορούσε ενδεχομένως να «ανοίξει τους ορίζοντες» για επενδύσεις από τις εταιρίες που τα διαχειρίζονται. Τούτο φαίνεται να υποστηρίζουν εμπειρογνώμονες σε θέματα λιμενικών επενδύσεων από την προσοχή των οποίων δεν έχει διαλάθει η πρόσκληση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Π. Κουρουμπλή στις εταιρίες κρουαζιερόπλοιων να επενδύσουν σε λιμενικές υποδομές.

Για δεκαετίες το θέμα του προσδιορισμού πλεύρισης και παραβολής κρουαζιερόπλοιων δεν είχε απασχολήσει τις εκάστοτε ηγεσίες των λιμένων, εκτός κάποιων εξαιρέσεων στο λιμάνι του Πειραιά, όπου η συζήτηση για το berth allocation, και για μία συναπτή δεκαετία, είχε περιστραφεί αποκλειστικά και μόνο στα της ακτοπλοΐας, όταν τότε είχε ξεκινήσει η συζήτηση περί επενδύσεων από τις ακτοπλοϊκές εταιρίες στο λιμάνι του Πειραιά για την δημιουργία υπερυψωμένων passenger terminal ,τα οποία ωστόσο για μία σειρά λόγους τότε δεν προχώρησαν.

Ωστόσο ένα άλλο στοιχείο, που καθίσταται ενδιαφέρον το οποίο αφορά στην προσέλκυση των εταιριών της κρουαζιέρας και δευτερευόντως των επιβατών σε νησιωτικές προσεγγίσεις, αναφέρεται στις αυτές καθ αυτές τις δυνατότητες «φιλοξενίας» κρουαζιερόπλοιων με μεγάλα βυθίσματα και μεταφορικές ικανότητες.

Και τούτο γιατί στην πλειοψηφία των νησιών εκτός της περίπτωσης της Σαντορίνης και των ηπειρωτικών όπως του Πειραιά και του Κατάκολου, τα βυθίσματα ίσα που εξυπηρετούν τα σύγχρονα πλοία της ακτοπλοΐας οι πλοίαρχοι των οποίων δια μέσου της ΠΕΠΕΝ κατ έτος επισημαίνουν τη σωρεία των λιμενικών και άλλων προβλημάτων.

Στελέχη του τομέα της κρουαζιέρας που παρακολούθησαν το 4ο Posidonia Sea Tourism Forum κληθέντες από το “theseanation” να σχολιάσουν τα των λιμένων αφ ενός κατέστησαν σαφές ότι τα μικρά βυθίσματα και οι υφιστάμενες υποδομές μάλλον λειτουργούν αποτρεπτικά στο να έρθουν μεγάλα σκάφη και αφ ετέρου έθεταν ερωτήματα για το αν και κατά πόσον, όπως στην περίπτωση της Σαντορίνης είναι εφικτή η πρόσδεση σε «ναύδετα».

Τα οποία εκτός της Σαντορίνης δεν υπάρχουν σε άλλα νησιωτικά λιμάνια πλην της Σύρου όπου λειτουργεί ναυπηγική μονάδα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter