Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Την ιδιωτικοποίηση της πλοηγικής υπηρεσίας ζητεί εκ νέου η Cosco

olp limani peiraia

Σε θρίλερ εξελίσσεται το μέλλον της πλοηγικής υπηρεσίας στον Πειραιά, αφού η Cosco αποφάσισε να ανοίξει τον φάκελο «ιδιωτικοποίηση», ενώ το υπουργείο έχει ξεκινήσει ένα «ράλι» προκειμένου να λύσει όλα τα προβλήματα το συντομότερο δυνατό. Η Cosco, που πλέον ελέγχει ολόκληρο τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη τις δυσλειτουργίες που παρουσιάζει η πλοηγική υπηρεσία, εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού, αλλά και του παλιού και μη συντηρημένου στόλου.

Προβλήματα που δημιουργούν καθυστερήσεις και διαμαρτυρίες από τα εμπορικά πλοία και τα κρουαζιερόπλοια που δένουν στον Πειραιά.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», η Cosco έχει ενημερώσει τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή για τα προβλήματα που προκύπτουν κάθε τόσο, εξαιτίας των δυσλειτουργιών της πλοηγικής υπηρεσίας, καθώς και για την πρόθεσή της να ξεκινήσει τη διαβούλευση για να προχωρήσει η ίδια στη δημιουργία μιας πλοηγικής υπηρεσίας στο μεγάλο λιμάνι ή να αναλάβει τη διαχείρισή της, με στόχο την άμεση εξυπηρέτηση των αναγκών των χρηστών.

Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο είχαν θέσει και παλαιότερες διοικήσεις του ΟΛΠ, την περίοδο που το λιμάνι βρισκόταν υπό τον έλεγχο του Δημοσίου, αλλά όλες οι προσπάθειες είχαν πέσει στο κενό. Από τη μια το γεγονός ότι η υπηρεσία είναι δημόσια με πανελλήνια δραστηριότητα και τα έσοδά της προέρχονται στον μεγαλύτερο βαθμό από τα πλοηγικά δικαιώματα που εισπράττει στο λιμάνι του Πειραιά και από την άλλη το ότι έχει εξαιρεθεί από κάθε προσπάθεια που γίνεται σε επίπεδο Ε.Ε. για απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών είχαν μέχρι σήμερα αποτρέψει το ενδεχόμενο ανάπτυξης μιας τέτοιας υπηρεσίας από τον ΟΛΠ.

Ωστόσο, οι καθυστερήσεις που προκαλούνται στο λιμάνι εξαιτίας των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η πλοηγική υπηρεσία έχουν δώσει στην Cosco τη δυνατότητα διαπραγμάτευσης με την ελληνική πολιτεία, κάτι που προβλέπεται και στη σύμβαση παραχώρησης που έχει υπογράψει με το ελληνικό Δημόσιο.

Αντιδρούν οι χρήστες

Οι συνεχόμενες δυσλειτουργίες της πλοηγικής υπηρεσίας έχουν προκαλέσει κατ’ επανάληψη και την αντίδραση των χρηστών του λιμανιού. Για παράδειγμα, στα τέλη του 2016 η Διεθνής Ναυτική Ένωση με επιστολή της προς το υπουργείο Ναυτιλίας ανέφερε ότι τα προβλήματα έχουν λάβει μόνιμο χαρακτήρα και υπογράμμιζε μεταξύ άλλων ότι στις αρχές Δεκεμβρίου 2016 και ενώ είχαν ακινητοποιηθεί όλες οι πλοηγίδες του Πειραιά εκλήθη ένα σκάφος της Π.Υ. από το λιμάνι του Ηρακλείου προκειμένου να δώσει τη λύση αλλά τελικά «έμεινε» και αυτό από βλάβη.

Η ΔΝΕ, μεταξύ άλλων, επισημαίνει ότι ο συγκεκριμένος τομέας παρουσιάζει προβλήματα που βασικά εστιάζονται στην έλλειψη του απαιτούμενου αριθμού πλοηγών, σε σχέση με τον αυξημένο αριθμό εμπορικών πλοίων και κρουαζιερόπλοιων, που προσεγγίζουν το λιμάνι, αλλά και λόγω της παλαιότητας ή και μη συντήρησης του υφιστάμενου στόλου.

Το αποτέλεσμα των αδυναμιών αυτών είναι οι πολύωρες σε καθημερινή βάση καθυστερήσεις στην πλοήγηση των πλοίων. Το ΥΕΝ, πάντως, έχει ήδη ξεκινήσει να κινείται σε τρεις κατευθύνσεις, για την επίλυση των ζητημάτων που έχουν τεθεί. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των υπαρχόντων σκαφών, ένα δεύτερο πρόγραμμα ναυπηγήσεων, ενώ σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά θα προχωρήσει η πολιτεία και στην πρόσληψη προσωπικού.

Στο πλαίσιο αυτό, δημοσιεύτηκε η προκήρυξη (αρ. πρωτ. 03/2017) για την προμήθεια και εγκατάσταση 10 κύριων μηχανών για τις έκτακτες ανάγκες των πλωτών μέσων του Πλοηγικού Σταθμού Πειραιά. Ο προϋπολογισμός είναι 385.000 ευρώ. Παράλληλα, άρχισε και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία για τη ναυπήγηση επτά νέων πλωτών μέσων. Όπως αναφέρεται από το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, η τελευταία φορά που πραγματοποιήθηκε προμήθεια για την ανανέωση σκαφών ήταν το 2003, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται συστηματικά έκτοτε και για πολλά χρόνια η Πλοηγική Υπηρεσία.

Σύμφωνα με τα όσα έχει επισημάνει ο υπουργός, ήδη εγκρίθηκε η αύξηση των οργανικών θέσεων της Πλοηγικής Υπηρεσίας, προωθείται η σχετική νομοθετική ρύθμιση και θα προσληφθούν 44 άτομα σε διάφορες θέσεις της Πλοηγικής Υπηρεσίας, εκ των οποίων οι 16 αφορούν πλοηγούς.

Πάντως, η διαδικασία αυτή θεωρείται γενικότερα ιδιαίτερα χρονοβόρα, ενώ στο λιμάνι του Πειραιά θεωρούν ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία μπορεί να κινηθεί με πολύ γρήγορους ρυθμούς ώστε να καταστήσει και πάλι λειτουργική τη συγκεκριμένη υπηρεσία.

 

Πηγή: www.naftemporiki.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter