Τρι04162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Απορία Πειραιωτών με τις κινήσεις του Υπουργείου Πολιτισμού - UPD

COSCO 534 355

Εύλογες απορίες έχει δημιουργήσει σε κύκλους των παραγωγικών τάξεων του πειραϊκού χώρου αλλά και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων η είδηση που περιήλθε νωρίτερα σήμερα σε γνώση τους περί των ενστάσεων που εγείρει το αρμόδιο υπουργείο για θέματα αρχαιοτήτων και λοιπών αναφορικά με τα SILO. Στο παρά πέντε της επίσκεψης Τσίπρα στην Κίνα όπου οι συζητήσεις θα περιστραφούν στην πρωθυπουργική πρόσκληση κινεζικών επενδύσεων στην ελληνική οικονομία αλλά και των πρόσφατων δηλώσεων του Προέδρου της Δημοκρατίας για τη σημασία της ανάληψης απ΄ την Cosco του λιμανιού του Πειραιά και του ρόλου στις ελληνο - κινεζικές διπλωματικές και οικονομικές σχέσεις το όλο θέμα χαρακτηρίζεται οξύμωρο έως και αναίτιο δεδομένου ότι η Cosco έχει καταστήσει σαφές στο πρόγραμμα των επενδύσεων της ότι μεταξύ των άλλων επενδύσεων θα αναδειχθούν σημαντικά μνημεία και χώροι του λιμανιού του Πειραιά με συγκεκριμένο σχεδιασμό και για την τουριστική τους αξιοποίηση.

Νομικοί κύκλοι επίσης χαρακτήριζαν προβληματικό το όλο ζήτημα δεδομένου ότι όλα έχουν κυρωθεί με νόμους του κράτους αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά θεωρώντας ότι είναι αδύναμο να εκπέσουν παραχωρήσεις αφής στιγμής υπάρχουν συγκεκριμένα προγράμματα επενδύσεων επί των οποίων αντί να ασκούνται πιέσεις επίσπευσης δημιουργούνται προσκόμματα ανάλογα εκείνων που εμποδίζουν την άλλη μεγάλη γνωστή επένδυση του Ελληνικού.

Οι παραγωγικές τάξεις του Πειραιά αλλά και οι χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων έχουν «επενδύσει» στην ανάπτυξη του λιμανιού και την τουριστική δηλαδή της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας και της γενικότερης τουριστικής με την ανάδειξη των σημαντικών πολιτιστικών στοιχείων του λιμένα αλλά και επιχειρηματικά δεδομένης της κινεζικής πρόθεσης στον υψηλότατο βαθμό να αναδείξει τον Πειραιά σε στρατηγικό κόμβο του θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού.

 

 

 

Νέο “χτύπημα” από το Υπουργείο Πολιτισμού – Στο στόχαστρο η Cosco

Πριν καλά, καλά καταλαγιάσει ο σάλος με τα... διατηρητέα κτήρια στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού το υπουργείο Πολιτισμού έβαλε στο στόχαστρο άλλη μια μεγάλη επένδυση.

Αυτή της Cosco στην περιοχή του πρώτου λιμανιού της χώρας.Με επιστολή της Γ.Γ. Μαρίας Ανδρεαδάκη – Βλεζάκη προς τον υπουργό Ναυτιλίας ζητείται να αρθεί η παραχώρηση στον ΟΛΠ των σιταποθηκών (Silo).

Μάλιστα στην επιστολή αναφέρεται ότι μπορεί εκεί να δημιουργηθεί το μουσείο ενάλειων αρχαιοτήτων.

Όλα αυτά μάλιστα μερικές μόλις ημέρες πριν το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα στο Πεκίνο και μάλιστα την ίδια ημέρα με την κίνηση της Λυδίας Κονιόρδου να βάλει εμπόδια στην επένδυση του Ελληνικου, κίνηση την οποία αναγκάστηκε να πάρει πίσω άρον, άρον.

Σύμφωνα με την Καθημερινή το υπουργείο Πολιτισμού ζητεί από τον υπουργό Ναυτιλίας Παναγιώτη Κουρουμπλή, «να προβείτε σε απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ανακληθεί η ισχύουσα παραχώρηση χρήσης και εκμετάλλευσης του συγκροτήματος του κτιρίου του “Silo” και να παραχωρηθεί εν συνεχεία στο υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού για να στεγαστεί το Δημόσιο Μουσείο Εναλίων Αρχαιοτήτων».

Υποστηρίζει δε ότι «η ίδρυση Δημοσίου Μουσείου Εναλίων Αρχαιοτήτων αποτελεί προτεραιότητα για το υπουργείο Πολιτισμού, που θα υλοποιήσει σε μεγάλο βαθμό το φιλόδοξο σχέδιο της Πολιτιστικής Ακτής ως κύριας συνέργειας συναρμόδιων υπουργείων» αλλά και ότι το συγκεκριμένο κτίριο «ανταποκρίνεται στον εμβληματικό σχεδιασμό σύνδεσης της πόλης του Πειραιά με την πύλη εισόδου της χώρας και όλος ο σχεδιασμός –με δαπάνη και ανθρώπινου δυναμικού και πόρων– αφορά το συγκεκριμένο εμβληματικής φυσιογνωμίας κτίριο».

Η «Πολιτιστική Ακτή Πειραιώς» αποτελεί μια πρωτοβουλία της προηγουμένης δεκαετίας που ως επισπεύδοντα είχε τον ΟΛΠ επί διοίκησης Γιώργου Ανωμερίτη. Προέβλεπε το προαναφερθέν μουσείο αλλά και «χώρους αναψυχής και θεματικών εκδηλώσεων» και «Μουσείο Μετανάστευσης».

Εχουν μάλιστα δαπανηθεί γι’ αυτή την πρωτοβουλία σημαντικά ποσά τόσο από τον ΟΛΠ όσο και από άλλους φορείς για μελέτες και αρχιτεκτονικούς και άλλους εικαστικούς διαγωνισμούς.

Η χρηματοδότηση της πρωτοβουλίας φιλοδοξούσε να στηριχθεί τόσο σε ευρωπαϊκά όσο και σε δημόσια κονδύλια. Ομως, επί χρόνια τίποτα ουσιαστικό δεν προχώρησε.

Σήμερα, το έκτασης άνω των 8.000 τετραγωνικών μέτρων και περί των 50 μέτρων ύψους κτίριο του «Silo», είναι γνωστό για τις γιγαντιαίες τοιχογραφίες-γκράφιτι στις προσόψεις του και το πλωτό Μουσείο Ναυτιλίας που φιλοξενείται στο προσορμισμένο εκεί «Hellas Liberty».

Πηγή: www.newsit.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter