Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Σέρνει» τρία λιμάνια ο σιδηρόδρομος

TRAINOSECOSCO

Σε «αχίλλειο πτέρνα» για το ελληνικό λιμενικό σύστημα εξελίσσεται το “σιδηροδρομικό ζήτημα” με τις καθυστερήσεις των φάσεων της ιδιωτικοποίησης καθώς ο ανταγωνισμός σε Βόρεια και Νότια Ευρώπη επενδύει στην βελτιστοποίηση των σιδηροδρομικών καλύψεων με προφανή στόχο. Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση, όπως πρόσφατα αποκάλυψε το “theseanation” βάζει, αμέσως μετά τον ΟΛΘ, σε σειρά ιδιωτικοποίησης την Αλεξανδρούπολη και της προσπάθειες της COSCO να φέρει στον Πειραιά ή δυνατόν όλες τις συμμαχίες» ,προσηλωμένο το βλέμμα στις κινήσεις του ΤΑΙΠΕΔ για την επικείμενη ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διατηρεί στο σύνολό της η «διεθνής αλυσίδα» των logistics, και όχι μόνο. Εμπειρογνώμονες από δεκαετίας και πλέον, όταν ακόμη η σιδηροδρομική κάλυψη του Πειραιά δεν είχε ολοκληρωθεί, είχαν επισημάνει ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο διασύνδεσης των λιμένων θα είναι εκείνο που θα «φέρει» τα φορτία. Κάτι που έμελε να επιβεβαιωθεί με τις συμφωνίες της COSCO για διακίνηση μέσω του Πειραιά σιδηροδρομικώς φορτίων εταιριών υψηλής τεχνολογίας, οι οποίες «κινδύνευσαν» και από τα γεγονότα του «αποκλεισμού» της Ειδομένης, και όχι μόνο.
Τα «αργά» σε ταχύτητες εμπορικά τραίνα» αποτελούν , πλην Ελλάδος και ίσως κάποιων άλλων Βαλκανικών χωρών, «ιστορία» με τα στοιχεία που έρχονται κυρίως από την Β. Ευρώπη και αφορούν στο εύρος των επενδύσεων στο σιδηροδρομικό κομμάτι να «προμοτάρονται» από τα λιμάνια που «βλέπουν» τον Πειραιά να «καλπάζει» προς τις πρώτες θέσεις της κατάταξης στη λίστα των Ευρωπαϊκών λιμένων. Ωστόσο το «αξιοπερίεργο» στη διαμόρφωση των ελληνικού σιδηροδρομικού τοπίου είναι , σύμφωνα με εκτιμήσεις έγκυρων κύκλων ότι δεν έχει δημιουργηθεί κλίμα που να «ασκεί πιέσεις» στην κυβέρνηση παρά το γεγονός της σημασίας του θέματος, των επενδυτικών δυνατοτήτων αλλά και της πλειάδας των έργων υποδομής που θα απαιτηθούν προσεχώς ώστε το σιδηροδρομικό να είναι των αυτών προδιαγραφών με το λοιπό ευρωπαϊκό σύστημα. Τέλος να σημειωθεί ότι η Γαλλία υλοποιεί πρόγραμμα ταχύρυθμης αλλαγής σιδηροτροχιών σε διαδρομές μεταξύ στρατηγικής σημασίας λιμένων της ώστε να είναι εφικτή η δρομολόγηση υπερταχέων βαρέως τύπου εμπορικών συρμών όπως ακριβώς συμβαίνει σε Ολλανδία Βέλγιο και Γερμανία.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter