Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

H CMA-CGM μέσω της TERMINAL LINK «κτυπά» το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

olth big 554

Δυναμικό παρόν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, δηλώνει ο γαλλικός "κολοσσός" CMA CGM S.A δια της θυγατρικής της Terminal Link, ο οποίος αποφάσισε να συμμετέχει στον διεθνή διαγωνισμό για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) με κοινοπρακτικό σχήμα με την Deutsche Invest Equity Partners (DIEP), ενώ με ένα μικρό ποσοστό στο εν λόγω σχήμα συμμετέχει και ο όμιλος Ιβάν Σαββίδη.

Η απόφαση της CMA να κατέβει στον διαγωνισμό μέσω της Terminal Link, δημιουργεί νέα δεδομένα στον διαγωνισμό καθώς η εν λόγω εταιρία ανήκει κατά 51% από τους Γάλλους και κατά το 49% κατέχει στην China Merchants Holdings International (CMHI), η οποία με την σειρά της αποτελεί τον μεγαλύτερο και ισχυρότερο κρατικό διαχειριστή λιμένων της Κίνας.

Ας σημειωθεί ότι η CMHI και η Cosco εξαγόρασαν από κοινού το 2015 τον τερματικό σταθμό Kumport στην ευρωπαϊκή πλευρά της Κωνσταντινούπολης.

Για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης ενδιαφέρον έχουν επιδείξει ως τώρα η Dubai Ports World (DP World), η Mitsui & Co. Ltd, η International Container Terminal Services, η APM Terminals, η Duferco Participations Holding, οι ρώσικοι σιδηρόδρομοι Russian Railways JSC, η τουρκική Yilport Holding και η ΓΕΚ Τέρνα.

ΣΕΒΕ : Προσχηματικοί οι λόγοι της καθυστέρησης. Απαξιώνεται το λιμάνι.

Για προσχηματικές παρατάσεις της ημερομηνίας κατάθεσης των προσφορών για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με τελικό στόχο τη ματαίωση της παραχώρησης κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας, σημειώνοντας ότι το λιμάνι απαξιώνεται συνεχώς.

Ο ΣΕΒΕ με επιστολή του στον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής επισημαίνει την απαξίωση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εξαιτίας των δραματικών καθυστερήσεων στη διαδικασία παραχώρησης. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο στην προσπάθεια της Βόρειας Ελλάδας, και δη της Θεσσαλονίκης, να εδραιωθεί ως οικονομικό σταυροδρόμι στην ανατολική Μεσόγειο.

Παρόλα αυτά όμως απαξιώνεται συνεχώς. Η διαδικασία παραχώρησης έχει καθυστερήσει δραματικά και η επιχειρηματική κοινότητα αναμένει εναγωνίως την έλευση της ημερομηνίας κατάθεσης δεσμευτικών οικονομικών προσφορών για την εξαγορά της πλειοψηφίας των μετοχών της ΟΛΘ ΑΕ που δεν θα πρέπει σε καμία περίπτωση να είναι πέραν της ορισθείσης 24 Μαρτίου 2017. Μας δημιουργείται η εντύπωση ότι οι συνεχείς παρατάσεις είναι προσχηματικές με τελικό στόχο τη ματαίωση της παραχώρησης.

Το σημαντικότερο θέμα για τον ΣΕΒΕ είναι να επιταχυνθεί και να ολοκληρωθεί το συντομότερο η διαδικασία της παραχώρησης σε πάροχο που θα προσελκύσει διεθνείς γραμμές. Οποιαδήποτε άλλη καθυστέρηση απαξιώνει περαιτέρω το λιμάνι και μειώνει τη διεθνή ανταγωνιστικότητά του, με επιπτώσεις στην οικονομία, στην επιχειρηματικότητα και στην απασχόληση της ευρύτερης περιοχής.

Επιπλέον, με την επιστολή του ο ΣΕΒΕ ζητά την άμεση κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων πλοηγών αλλά και την αύξησή τους στο λιμάνι Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η έλλειψη εργαζομένων της συγκεκριμένης ειδικότητας, με διάφορα προβλήματα που παρουσιάστηκαν το τελευταίο διάστημα στους ελάχιστους εναπομείναντες, έχει λάβει δραματικές διαστάσεις με επιπτώσεις στην κίνηση πλοίων και στην αντίστοιχη εξυπηρέτηση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου. Επίσης οι προσωρινές λύσεις με αποσπάσεις στο λιμάνι Θεσσαλονίκης πλοηγών από άλλα λιμάνια προφανώς δίνουν μια ανάσα, αλλά δεν εξυπηρετούν την κατάσταση σε μόνιμη βάση.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter