Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Δέσμιοι» ΟΛΠ και ΟΛΘ από το… τραίνο τους;

2017 Top 15 European container ports 2016 Notteboom 770x433

Οι συζητήσεις στη Θεσσαλονίκη για τη δυνατότητα να επιβιβαστεί η Β. Ελλάδα στο «τραίνο του μεταξιού» αλλά και η παρουσίαση στοιχείων για τα δεκαπέντε μεγαλύτερα λιμάνια της Ευρώπης με τον Πειραιά να φιγουράρει στην όγδοη θέση επαναφέρει το θέμα της σιδηροδρομικής κάλυψης και των δύο λιμένων. Που φαίνεται να είναι «δέσμια» από την κατάσταση που επικρατεί στο ελληνικό σιδηροδρομικό γίγνεσθαι. Εκ των στοιχείων καθίσταται προφανές ότι ο Πειραιάς θα μπορούσε άνετα να διεκδικήσει θέση άνετα στην πρώτη πεντάδα, και όχι μόνο, αν είχαν λάβει τέλος τα «σιδηροδρομικά τερτίπια» που δημιουργούνται με στόχο την «καθυστέρηση» της δρομολόγησης εμπορικών συρμών από τις εταιρίες που ήδη έχουν αναλάβει ρόλο στο κομμάτι αυτό χάρη στα οποία χάνεται χρόνος που κοστίζει στη θέση του Πειραιά. Άλλωστε όπως ειπώθηκε και στη Θεσσαλονίκη από τον επικεφαλής του Τμήματος Ασιατικών Σπουδών του Ινστιτούτου Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων (ΙΔΟΣ) κ. Πλάμεν Τόντσεφ το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι εκείνο που δίνει διέξοδο τόσο στον ΟΛΘ, που βρίσκεται ενώπιον της δεύτερης φάσης για την ιδιωτικοποίησή του, όσο και στον ΟΛΠ που ήδη βρίσκεται στα χέρια της COSCO. O Τόντσεφ, ο οποίος ήταν ομιλητής σε εκδήλωση του Δικτύου Ναυαρίνου και του ΕΒΕΘ με θέμα "Ο Νέος Δρόμος του Μεταξιού και η Κίνα στα Βαλκάνια: Ευκαιρίες και Προκλήσεις για την Ελλάδα", σύμφωνα με το voria.gr, μεταξύ άλλων τόνισε ότι το project του Κινέζου προέδρου "One Belt- One Road", δημιουργεί μία νέα πραγματικότητα για την παγκόσμια οικονομία και μπορεί να φέρει Ευρώπη και Κίνα πιο κοντά, ειδικά σε μία εποχή που οι ΗΠΑ, υπό τον πρόεδρο Τραμπ, δείχνουν να επιλέγουν μία πιο εσωστρεφή και κλειστή οικονομική πολιτική. Και οι ευκαιρίες για την Ελλάδα καθίστανται πρόδηλες αν επισπευσθούν οι διαδικασίες για την αξιοποίηση του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και εγκαταλειφτούν λογικές που δημιουργούν προσκόμματα απέναντι στη δυναμική που μπορεί να αναπτυχθεί και να δώσει έσοδα για τον κρατικό κορβανά αλλά και θέσεις εργασίας έστω και αν αυτές κατά το πλείστον θα προσφερθούν από τον ιδιωτικό τομέα.
Όσον αφορά στο εξ ανατολών ανταγωνισμό ο Τόντσεφ, πάντα σύμφωνα με το voria.gr, είπε ότι η Κίνα (με την κοινοπραξία SPV) επένδυσε περίπου 1 δισ. δολάρια σε container terminal στο τουρκικό λιμάνι Amparli, που βρίσκεται στη ΝΔ πλευρά της Θάλασσας του Μαρμαρά, επένδυση που δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί στον επιθυμητό βαθμό λόγω της κατάστασης στην οποία βρίσκεται το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βουλγαρίας.
"Η Κίνα, με την Cosco, έκανε μία πολύ σημαντική επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά, το οποίο πλέον έχει ανεβεί στην κλίμακα του ανταγωνισμού με αποτέλεσμα να προβληματίζονται πλέον σοβαρά τα λιμάνια του Ρόττερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου. Αυτή η κίνηση θα έχει συνέχεια και η Ελλάδα πρέπει να εκμεταλλευτεί τον χρόνο που υπάρχει για να ενισχύει τις υποδομές της, κάτι που στην περίπτωση του σιδηροδρόμου αφορά εν πολλοίς και τους Ιταλούς που παίρνουν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ".
Στο σημείο αυτό αξίζει να υπενθυμιστεί ότι το “theseanation.gr”έχει κατ επανάληψη, σχεδόν σε... «βαθμό εμμονής» αναφερθεί στις άριστες σιδηροδρομικές υποδομές των λιμένων Ρόττερνταμ, Αμβέρσας και του Αμβούργου τα οποία αξίζει να τονιστεί φιγουράρουν στις τρείς πρώτες θέσης της δεκαπεντάδας και θα παραμείνουν εκεί αν» δεν απειληθούν» , όπως εκτιμούν εμπειρογνώμονες σε θέματα συνδυασμένων μεταφορών , από τους ΟΛΠ και ΟΛΘ με το «σιδηροδρομικό όπλο» το οποίο και θα έφερνε και τα δύο λιμάνια σε θέση ισχύος χρονικής, όπως έχει αναλυθεί από τους ειδικούς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter