Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Επιχείρηση «βελούδινος Σεπτέμβρης»

thessaloniki limani ol8 olth aftodioikisi.medium

Από διαφορετικές «αφετηρίες» και για σαφώς διαφορετικούς λόγους για τα δύο μεγάλα στρατηγικής σημασίας λιμάνια της χώρας ο επόμενος μήνας θα επιδιωχθεί να είναι «βελούδινος» στις «μεταβάσεις».
Αναφορικά με τον Πειραιά, όπου τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν επαναβεβαίωσαν την «κρυμμένη δυναμική του» εκτιμάται ότι θα εκκινήσει η διαδικασία μετεξέλιξης του οργανογράμματος σε «οργανόγραμμα μάχης», όπως το “theseanation” έχει από καιρού «βαπτίσει», καθώς είναι γνωστοί οι στόχοι της εταιρίας αλλά και της Κινεζικής κυβέρνησης για την ανάπτυξη του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού». Που δια θαλάσσης τουλάχιστον στο βασικό «μπράτσο του» απολήγει στον Πειραιά. Το θέμα των μετατάξεων και του «παράθυρου» που θα ανοίξει η κυβέρνηση είναι προφανές ότι θα δώσει διέξοδο συμβάλλοντας στην επίτευξη μιας «βελούδινης» μετεξέλιξης αλλά παραμένει άγνωστός, τουλάχιστον επισήμως, ο προσδιορισμός του ορίζοντα καθώς εικάζεται ότι η κυβέρνηση έχει επί του παρόντος άλλες προτεραιότητες. Υπενθυμίζεται ότι για το θέμα των μετατάξεων πολύς λόγος έχει γίνει, ενώ γνωστές είναι και οι προθέσεις δι επιστολής του κάπτεν Φού που ηγείται το ΟΛΠ για «συστράτευση» όλων των δυνάμεων για την ανάπτυξη του λιμανιού μέσα από ένα νέο «σχήμα» το οποίο και εκτιμάται ότι θα αξιοποιεί της «κρυμμένες υπεραξίες» του ανθρώπινου δυναμικού του λιμανιού.
Την ίδια στιγμή το ΤΑΙΠΕΔ, και όσον αφορά στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, επίσης επιθυμεί διακαώς ένα «βελούδινο» Σεπτέμβρη αν και οι πληροφορίες που έρχονται από τον βορά κάνουν λόγο για σωρεία επισημάνσεων επί της ουσίας των ενδιαφερόμενων που συμμετέχουν ενεργά στο data room από τις 23 Μαΐου. «Χονδρικά» σύμφωνα με πληροφορίες το ενδιαφέρον εστιάζει στο ύψος των επενδύσεων αλλά και στο χρονικό εύρος τέλεσης τους με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την πορεία του διαγωνισμού αλλά και του ποιοι τελικά θα μετάσχουν της δεύτερης φάσης. Γεγονός είναι ότι ο ΟΛΘ διατηρεί εξαιρετικά ψηλά το επιχειρηματικό ενδιαφέρον εντός και εκτός Ελλάδας κάτι που δεν έχει διαλάθει της προσοχής του ΤΑΙΠΕΔ παρά το ότι ο εν λόγω διαγωνισμός έχει «τρενάρει» σημαντικά. Επίσης γεγονός παραμένει η «άδηλη υπεραξία» του λιμανιού της Θεσσαλονίκης στην γεωπολιτική σκακιέρα με τα Βαλκάνια να «φλέγονται» από επενδύσεις στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και των σιδηροδρομικών με έμφαση της διασύνδεση λιμένων μεταξύ Μαύρης Θάλασσας- Αδριατικής και με το μεγάλο ερωτηματικό να αφορά τις απολήξεις στο Αιγαίο με την Αλεξανδρούπολη να εισέρχεται σε ένα δεύτερο αλλά εξ ίσου πρωταγωνιστικό ρόλο στη Νότια Βαλκανική.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter