Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Πού οδηγούν οι νομικές ενέργειες των φορέων για την απεργία στο λιμάνι

olth hhrrd

Σήμερα Τρίτη ή αύριο Τετάρτη θα κατατεθεί εκ μέρους των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης Κεντρικής Μακεδονίας η δικαστική αίτηση, με την οποία ζητούν να κριθεί η πολυήμερη απεργία των εργαζομένων στα μεγάλα λιμάνια της χώρας παράνομη και καταχρηστική.

Η αίτηση θα κατατεθεί στα δικαστήρια του Πειραιά, όπου εδρεύουν οι συνδικαλιστικές ενώσεις των εργαζομένων και η απόφαση αναμένεται εντός της τρέχουσας εβδομάδας, οπότε οι εξελίξεις είναι προ των πυλών. Η μάχη θα δοθεί –λένε οι εκπρόσωποι των φορέων- ακόμη κι αν αποδειχθεί μάχη χαρακωμάτων ή οπισθοφυλακών.Σύμφωνα με νομικούς κύκλους η υπόθεση δεν είναι απλή για δύο λόγους:

Πρώτον, για να έχει μεγαλύτερες πιθανότητες αποδοχής το αίτημα των φορέων, πρέπει να συνοδεύεται από συγκεκριμένες και τεκμηριωμένες καταγγελίες επιχειρήσεων, που θα δηλώνουν ότι έχουν πάθει ζημίες, λόγω της απεργίας. Κι αυτό προκειμένου να τεκμηριωθεί η έννοια του έννομου συμφέροντος.

Προφανώς για τους αρμόδιους δικαστές δεν αρκούν τα χιλιάδες κοντέινερς που παραμένουν εγκλωβισμένα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και τα οποία –προφανώς- από κάποιες επιχειρήσεις ξεκίνησαν και σε κάποιους προορισμούς κατευθύνονται.

Ούτε οι υπόλοιπες χιλιάδες των κοντέινερς που ξεκίνησαν για τη Θεσσαλονίκη και βρίσκονται σε άλλα λιμάνια. Ούτε τα πλοία που αλλάζουν τα δρομολόγια τους και δεν πιάνουν στη Θεσσαλονίκη, αλλά στη Σμύρνη, στο Μπουργκάς, στο Δυρράχιο, στο Βόλο, στον Πειραιά ή στον Αστακό.

Δεύτερον, ακόμη και αν η αίτηση των φορέων γίνει αποδεκτή, το θέμα της εφαρμογής της απόφασης του δικαστηρίου είναι πολύπλοκο. Σύμφωνα, επίσης, με νομικούς κύκλους, μόνο ο εργοδότης –εν προκειμένω η ΟΛΘ ΑΕ- έχει δικαίωμα να επιβάλλει τη λήξη της παράνομης και καταχρηστικής απεργίας.

Με την απειλή πειθαρχικών ποινών, που απορρέουν από τη δικαστική απόφαση. Κάτι τέτοιο υπό τις παρούσες συνθήκες στη Θεσσαλονίκη φαντάζει απίθανο. Το μόνο που κερδίζουν στα σίγουρα οι φορείς εάν δικαιωθούν είναι η δυνατότητά τους να στραφούν για αποζημιώσεις ξεχωριστά κατά κάθε εργαζόμενου.

Κάτι που προφανώς δεν είναι στις προθέσεις ούτε των Επιμελητηρίων, ούτε των Συνδέσμων, ούτε των μελών τους. Ούτε εξυπηρετεί το αίτημά τους να ανοίξει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και να δουλέψει από εδώ και πέρα κανονικά.

Η κατάσταση με την απεργία στα λιμάνια είναι πολύπλοκη, διότι αφενός οι εμπλεκόμενοι στη διένεξη είναι φορείς και εργαζόμενοι του δημοσίου, ενώ αφετέρου οι πελάτες είναι ιδιώτες. Ως γνωστόν για το ελληνικό δημόσιο ο πελάτης είναι πρόσχημα, καθώς στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων του είναι οι εργαζόμενοι, δηλαδή οι δημόσιοι υπάλληλοι.

Τα σχολεία υπάρχουν για να δουλεύουν οι δάσκαλοι, οι δήμοι και οι περιφέρειες για τα μέλη της ΠΟΕ – ΟΤΑ, τα τρένα για τους σιδηροδρομικούς και τα λιμάνια για τα μέλη της ΟΜΥΛΕ και τους λιμενεργάτες.

Διότι αν τα πράγματα ήταν διαφορετικά, δηλαδή αν οι φορείς και οργανισμοί του δημοσίου λειτουργούσαν υπέρ των πολιτών – πελατών τους, καμία κυβέρνηση -ούτε το 2008, ούτε το 2016- δεν θα συνέβαλλε με την αδράνεια της στο να παραμείνουν επί μακρόν κλειστά τα λιμάνια, οι δρόμοι, οι σιδηροδρομικές γραμμές, τα αεροδρόμια και να υποστούν ζημία οι επιχειρήσεις και –σε τελική ανάλυση- η εθνική οικονομία.

Θα φρόντιζε να λύσει κάθε ανάλογο πρόβλημα με τον έναν, τον άλλο ή τον τρίτο τρόπο. Επιλογές υπάρχουν...

ΥΓ. Πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου αναφέρουν ότι πιθανόν ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας τις επόμενες ημέρες θα δεχθεί τους εκπροσώπους των φορέων της Θεσσαλονίκης για το θέμα του λιμανιού, όπως του έχουν οι ίδιοι ζητήσει.

Το ζητούμενο, βέβαια, για όλους θα πρέπει να είναι το αποτέλεσμα, να ανοίξουν τα λιμάνια και ειδικά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Κάτι που για να συμβεί χρειάζεται η κυβέρνηση να κάνει πολύ περισσότερα από μία συνάντηση –έστω κορυφής- ή κάποιες δηλώσεις της κυρίας Γεροβασίλη.

Πηγή:  www.voria.gr

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter