Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στο παιχνίδι των σιδηροδρομικών μεταφορών και η Cosco

TRAINOSECOSCO

Την άδεια για την εκτέλεση σιδηροδρομικών μεταφορών πήρε από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ( ΡΑΣ), η Piraeus Europe Asia Rail Logistics με έδρα το Λονδίνο, εταιρεία που αποτελεί "παιδί" της γνωστής μας Cosco, η οποία επειδή θεωρεί πολύ ρευστό το περιβάλλον στις εμπορευματικές μεταφορές και θέλει οπωσδήποτε να εξασφαλίσει τον έλεγχο των εμπορευμάτων που διακινεί μέσω Πειραιά.

Η κατάθεση του αιτήματος στη ΡΑΣ για την εξασφάλιση αδείας έλξης, ήταν γνωστή, αλλά αυτό που σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες γνωρίζει η Voria.gr, είναι ότι αυτή η άδεια εξασφαλίσθηκε, πράγμα που σημαίνει ότι μία δεύτερη ιδιωτική εταιρεία μπαίνει στο χώρο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών σε μία περίοδο που ο διαγωνισμός για την πώληση της κρατικής ΤΡΑΙΝΟΣΕ πήγε από καθυστέρηση σε καθυστέρηση.

Σημειώνεται ότι άδεια από τη ΡΑΣ έχει πάρει η Rail Cargo Logistics Goldair, εταιρεία που ίδρυσαν ο όμιλος της Goldair και η αυστριακή Rail Cargo Logistics Austria. Η Cosco, που επέλεξε να κάνει τον Πειραιά το λιμάνι, στην Ευρώπη, από το οποίο θα διοχετεύονται τα φορτία που διακινεί προς τον ευρωπαϊκό χώρο αλλά και πέραν αυτού, δε θα αφήσει να χαθεί ο έλεγχος αυτών των ροών ή να μη γίνεται ικανοποιητικά η εξυπηρέτηση του έργου της.

Υπήρχαν πληροφορίες και πολλοί πιστεύαμε ότι η Cosco θα κινηθεί και για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάτι που τελικώς δεν έκανε γιατί δεν την ενδιέφερε το επιβατικό έργο, ήθελε μόνο τις εμπορευματικές μεταφορές. Σε αυτό το σημείο, δηλαδή στο μη διαχωρισμό εμπορευματικού από επιβατικό έργο, σκάλωσε και το ενδιαφέρον της Goldair που τελικώς προχώρησε στη συνεργασία με τους Αυστριακούς Σιδηροδρόμους.

Πέραν του παραπάνω θέματος, η υπόθεση της πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει πολυκαιρίσει ενώ δεν πρέπει να λησμονούμε τις καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση της αναβάθμισης των σιδηροδρομικών υποδομών, στα οργανωτικά και άλλα ζητήματα.

Τελικώς οι Κινέζοι της Cosco, που εξετάζουν όλα τα πιθανά σενάρια, έκριναν ότι θα πρέπει να προετοιμάσουν τη δική τους εναλλακτική κίνηση. Και τα σενάρια ήταν τα εξής: Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αν τελικώς δεν πωληθεί, να οδηγηθεί σε αδιέξοδο λόγω των 700 εκατ. ευρώ που η ΕΕ θεωρεί κρατικές επιδοτήσεις και ζητεί να επιστραφούν.

Από την άλλη, η Cosco είναι σκεπτική για το κατά πόσο θα εξυπηρετείται η διακίνηση φορτίων μέσω Πειραιά καθώς Αυστριακές και Γερμανικές εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται επιλέγουν, να κατευθύνουν φορτία και προς άλλα λιμάνια της βόρειας Ευρώπης.

Οι Κινέζοι της Cosco θέλουν επίσης να είναι προετοιμασμένοι για την περίπτωση που η ρωσική RZD, που συμμετέχει στο διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και τον ΟΛΘ, πάρει την ελληνική εταιρεία σιδηροδρομικών μεταφορών. Η Cosco, όπως υποστηρίχθηκε, δεν θα ήθελε να εμπιστευτεί στους Ρώσους τα φορτία της.

Μάλλον η Cosco θα προτιμούσε ενός είδους συνεργασία με την κρατική ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά όπως προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός, δεν διευκόλυνε μία τέτοια σύμπραξη.

Να σημειωθεί ότι στελέχη της RZD, τη Δευτέρα 30 Μαΐου, επισκέφθηκαν την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ενημερώθηκαν από τη διοίκηση της εταιρείας ενώ το ίδιο αναμένεται να κάνουν και στελέχη των άλλων δύο υποψηφίων, δηλαδή της ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ και της ιταλικής Ferrovie dello Stato Italiane.

Μένει βεβαίως να δούμε αν τελικώς οι τρεις αυτοί υποψήφιοι θα καταθέσουν ως τις 22 Ιουνίου δεσμευτικές προσφορές για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

 

Πηγή: www.voria.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter