Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Περιμένουν» Πειραιάς και Θεσσαλονίκη

olp 098

Στον επαναπροσδιορισμό της ημερομηνίας διεξαγωγής της έκτακτης γενικής συνέλευσης του ΟΛΠ, που διεκόπη από τους συνδικαλιστικούς φορείς, και της διασφάλισης της ομαλής διεξαγωγής της έχουν στραμμένη την προσοχή χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και των παραγωγικών τάξεων που προσδοκούν σε επιτάχυνση των διαδικασιών που αφορούν στο λιμάνι του Πειραιά.

Κοινό σημείο του ενδιαφέροντος αποτελεί αφ ενός το γεγονός ότι η επιτάχυνση των διαδικασιών θα δρομολογήσει ταχύτερα και τα επενδυτικά σχέδια τα οποία έχει γνωστοποιήσει η COSCO και τα οποία αφορούν στο σύνολό τους το λιμενικό cluster στον ευρύτερο Πειραϊκό χώρο και αφ ετέρου ότι η ανάπτυξη των «συμμαχιών» που αναθεωρούν βασικά σέρβις τους συμπεριλαμβάνει τον Πειραιά ως «κομβικής σημασίας» λιμάνι για τα ευρωπαϊκά εμπορικά δρώμενα.

Να σημειωθεί ότι το γραφειοκρατικό διαδικαστικό ολοκληρώνεται με το «πέρασμα» από την Βουλή της συμφωνίας αλλά και με την νομοθετική ολοκλήρωση του μηχανισμού της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων (ΡΑΛ) που προωθεί το υπουργείο Ναυτιλίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σε διεθνές επίπεδο δεν έχει διαλάθει της προσοχής των αναλυτών το γεγονός ότι η ανάπτυξη της συμμαχίας Ocean Alliance στην οποία σημαίνοντα ρόλο διαδραματίζει η COSCO πρόκειται να «εμπλουτιστεί» με την είσοδο της CMA-CGM η οποία ως γνωστόν μετά και το «πράσινο φώς» των ελέγχων του merger regulation από την ΕΕ παίρνει και την Neptune Orient Lines (NOL) και με δεδομένο ότι ο Πειραιάς ενυπάρχει στα σχέδια της Κινεζικής κυβέρνησης και της COSCO ως κομβικό ευρωπαίκό λιμάνι για τον θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού.

Ως προς το θέμα του ΟΛΘ οι παραγωγικές τάξεις της Β. Ελλάδος έχουν ξεκαθαρίσει ότι αναμένουν επίσης την επιτάχυνση των διαδικασιών γεγονός το οποίο και κατέστησαν κοινωνό στη διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ στις πρόσφατες διεργασίες που έγιναν για το «βασικό σχέδιο» ανάπτυξης του λιμένα και στις συζητήσεις που επακολούθησαν.

Ο χρονικός ορίζοντας πάντως για την ολοκλήρωση των διαδικασιών και για τα δύο λιμάνια σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις δεν θα ξεπεράσει τρίμηνο με τον Ιούλιο να είναι ο «καταληκτικός» μήνας εκτός βέβαια και αν υπάρξουν ανατροπές στο πολιτικό σκηνικό ελέω της κατάστασης της οικονομίας και των γενικότερών θεμάτων αυτής.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter