Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε νέα εποχή εισέρχεται ο ΟΛΠ

idiotikopoiisi limani

Δύο υπογραφές που θα τεθούν σήμερα το μεσημέρι, πιθανότατα στο Μέγαρο Μαξίμου μεταξύ του ΤΑΙΠΕΔ και της COSCO, και της εν συνεχεία ειδικής τελετής στο Ζάππειο, οριοθετούν-σηματοδοτούν το πέρασμα του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς σε μία νέα εποχή. Η οποία έχει συνδεθεί από τις παραγωγικές τάξεις αλλά και τους χρήστες των λιμενικών του εγκαταστάσεων μία προσδοκία ανάπτυξης αλλά και ταυτόχρονα «απαλλαγής» από μία σειρά παθογένειες, τις οποίες την τελευταία εικοσαετία και πλέον καυτηρίαζε επί μονίμου βάσεως η Διεθνής Ναυτική Ένωση (Δ.Ν.Ε.) η οποία εκπροσωπεί την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών του ΟΛΠ.

Η προσδοκία αυτή, που έχει προσλάβει την μορφή «πεποίθησης» , πυροδοτήθηκε, και όχι αδίκως, από την εποχή της παραχωρήσεως με την είσοδο της PCT SA στα δρώμενα το λιμανιού χάρης στην οποία όχι μόνο ο Πειραιάς επανήλθε στον παγκόσμιο λιμενικό χάρτη, και μάλιστα σε προωθημένες θέσεις παγκόσμια και πανευρωπαϊκά, αλλά αποτελεί πλέον και σοβαρή απειλή ανταγωνισμού έναντι των μεγαλύτερων και ισχυρότερων εμπορικών ευρωπαϊκών λιμένων σε βορρά και νότο της ΕΕ.

Επί της ουσίας οι παραγωγικές τάξεις αλλά κυρίως οι χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων προσδοκούν μία γενικευμένη βελτίωση της παραγωγικότητας σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων του λιμένα που αποτελούσε ζητούμενο αλλά και πάγιο αίτημα την τελευταία και πλέον εικοσαετία. Μέσα στην οποία καταγράφηκαν μεν αξιόλογες προσπάθειες βελτίωσης της από τις διοικήσεις οι οποίες όμως «σκόνταφταν» στον ενίοτε ασφυκτικό κρατικό εναγκαλισμό και τα παρεπόμενά του.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων των χρηστών η κατοχύρωση των εργασιακών δικαιωμάτων, που επιχειρούν οι συνδικαλιστικοί φορείς των εργαζόμενων, θα πρέπει να περιστραφεί με άξονα την παραγωγικότητα και την γενικευμένη, όπως προαναφέρθηκε, βελτίωσή της σε όλους τους τομείς δραστηριοτήτων στο Πειραϊκό λιμάνι ούτως ώστε αυτό να καταστεί ικανότερο σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα να «κερδίσει» τον ανταγωνισμό φέρνοντας κατά το δυνατόν όλες τις «συμμαχίες» αλλά και τις αυτόνομες εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και οχημάτων στο πελατειακό του δυναμικό.

Κύκλοι των χρηστών κληθέντες να σχολιάσουν τις τελευταίες ανακοινώσεις της ΟΜΥΛΕ εκτιμούσαν ότι δεν υπάρχει νομικό υπόβαθρο αφού όλα τα στάδια έχουν ελεγχθεί νομικά και σε βαθμό τελεσιδικίας ενώ ως προς το θέμα του ανταγωνισμού υπενθύμιζαν τις θέσεις του αρμόδιου υπουργείο για την Ρ.ΑΛ. κλπ.

Να σημειωθεί ότι ανάλογες προσδοκίες έχουν καλλιεργηθεί και στον τομέα της επισκευαστικής ζώνης όπου επιχειρήσεις της προσβλέπουν στην πρόθεση του πλειοδότη να βελτιώσει την εικόνα και σε αυτό τον τομέα δραστηριοτήτων και άρα να το «βγάλει» από την πολυετή στασιμότητα που στοίχισε το κλείσιμο μικρομεσαίων επιχειρήσεων και της απώλειας εκατοντάδων θέσεων εργασίας.

Τέλος η παρουσία στελεχών της COSCO και του ΟΛΠ στην παγκοσμίου ενδιαφέροντος για θέματα θαλάσσιου τουρισμού και κρουαζιέρας στο Μαϊάμι πρόσφατα αποτέλεσε ένα ισχυρό μήνυμα στην παγκόσμια αγορά.
Κινητοποιήσεις λιμενεργατών

Στο μεταξύ σήμερα κλειστά θα παραμείνουν όλα τα εμπορικά λιμάνια λόγω της 24ωρης απεργίας που κήρυξε η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ) και η Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ. Στο πλαίσιο της απεργίας, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ, προγραμματίζεται συγκέντρωση στις 11πμ, στην πλατεία Κλαυθμώνος και πορεία προς το Ζάππειο, όπου και θα γίνει συνάντηση μεταξύ στελεχών του ΤΑΙΠΕΔ και της κυβέρνησης.

Στη Θεσσαλονίκη, οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) έχουν αποφασίσει συγκέντρωση στον Επιβατικό Σταθμό στις 10 πμ και πορεία στο υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης. Στη σχετική ανακοίνωση αναφέρεται ότι "αν δεν υπάρξουν εξελίξεις θα προχωρήσουν σε αποχή από την εργασία του Σαββάτου και της Κυριακής (9 & 10/4)".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter