Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κλειστή η Ειδομένη

lathrometanastes treno 3425

Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός..., το τρεις; Ο λόγος για την Ειδομένη όπου για δεύτερη «επίσημη» φορά η σιδηροδρομική γραμμή είναι αποκομμένη από διαμαρτυρόμενους πρόσφυγες και μετανάστες γεγονός που έχει σαν αποτέλεσμα οι σιδηροδρομικοί εμπορικοί συρμοί που ξεκινούν από τον Πειραιά έμφορτο εμπορευματοκιβωτίων να διοχετεύονται στην ανατολική και κεντρική Ευρώπη με παρακάμψεις της Ειδομένης μέσω Βουλγαρίας.

Το σκηνικό που διαμορφώνεται στο οποίο θα πρέπει να προστεθεί και το περιστατικό του εκτροχιασμού που είχε συμβεί στο πρόσφατο παρελθόν ελέω της κακής συντήρησης του Δικτύου πλήττει τα καλώς εννοούμενα συμφέροντα της χώρας όσον αφορά της αξιοποίηση από την εθνική οικονομία των εμπορευματικών ροών που χρησιμοποιούν το συνδυασμό πλοίου σιδηροδρόμου για τη διακίνηση εμπορευμάτων προερχόμενων από Ασία με προορισμούς σημεία πώλησης της Ευρώπης.

Αξίζει να υπενθυμιστεί ότι ο σιδηρόδρομος της χώρας βρίσκεται σε φάση αποκρατικοποίησης και η εικόνα των αποκλεισμών δημιουργεί εύλογα ερωτήματα στους εν δυνάμει επενδυτές για το αν και κατά πόσο θα έχουν να αντιμετωπίσουν στο εγγύς μέλλον ανάλογες καταστάσεις όπου η πολιτείας εμφανίζεται ως «απούσα».

Το τελευταίο διάστημα το παγκόσμιο εμπόριο έχει εστιάσει στο θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού που προωθεί η Κίνα και στην κομβικής σημασίας απόληξη του ως προς το ένα τμήμα των θαλασσίων διαδρομών στον Πειραιά και στην ε ν συνεχεία σύνδεση με τα κέντρα της Ευρώπης.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων η ελληνική οικονομία θα είχε να ωφεληθεί τα μέγιστα από την διέλευση μεγάλων μαζών εμπορευμάτων κατ αναλογία με εκείνη που απολαμβάνουν οι οικονομίες των χωρών της Β. Ευρώπης που «μάχονται λυσσαλέα» ώστε τα λιμάνια τους να μην χάσουν την παντοκρατορία τους στο ευρωπαϊκό εμπορικό γίγνεσθαι είτε από τον αναδυόμενο ταχέως Πειραιά είτε από άλλα λιμάνια της Ευρώπης που έχουν μέτωπο στη Μεσόγειο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter