Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Έννοια προς αναζήτηση το productivity στα ελληνικά λιμάνια

olp 559966

Το τι ήταν εκείνο που άλλαξε τη διάθεση των Δανών της MAERSK και δεν κατέθεσαν τελικά πρόταση για τον ΟΛΠ αποτελεί σήμερα αντικείμενο συζητήσεων μεταξύ κύκλων των χρηστών και των παραγωγικών τάξεων του Πειραϊκού χώρου εξ αφορμής δημοσιευμάτων του διεθνούς ειδικού έντυπου και διαδικτυακού τύπου. Το ενδιαφέρον στις μέχρι τούδε συζητήσεις είναι οι συγκλίνουσες απόψεις ότι τα στοιχεία που αφορούν στις ανελαστικές δαπάνες, οι δείκτες παραγωγικότητας αλλά και οι οικονομικοί παράμετροι που διαμόρφωσαν την εικόνα του Οργανισμού, τα οποία και παρουσιάστηκαν στους εν δυνάμει επενδυτές, συνέβαλαν στην αλλαγή ρότας των Δανών. Που συμμετέχουν ωστόσο στη διαδικασία διεκδίκησης του ΟΛΘ.

Όπως αναφέρει σήμερα το «TheSeaNation» επικαλούμενο δημοσίευμα της Wall Street Journal, ο εκπρόσωπος της APM Terminals, Tom Boyd, δήλωσε ότι μετά «από προσεκτική επανεξέταση καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ο Πειραιάς δεν είναι μια ελκυστική επένδυση για μας».

Να σημειωθεί ότι την τελευταία εικοσαετία και πλέον το θέμα της «παραγωγικότητας» (productivity) ήταν εκ των μονίμων «απαιτήσεων» των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων αλλά και των παραγωγικών τάξεων που εναντιωνόταν στην «συλλογιστική» του Οργανισμού έτσι όπως αυτή διαμορφωνόταν μέσα από τις «χρυσές ισορροπίες» των εργασιακών σχέσεων ως αποτέλεσμα διαλόγου μεταξύ συνδικαλιστών και των εκάστοτε ηγεσιών του Οργανισμού.

Για τις οποίες κύκλοι της αγοράς και των χρηστών αναγνώριζαν, ότι επέδειξαν όλες ανεξαιρέτως καλή διάθεση, αλλά ήταν «δέσμιες» των συνδικαλιστών καθώς και του ασφυκτικού κρατικού εναγκαλισμού.
Χάρη του οποίου δεν μπορούσαν να ασκηθούν πολιτικές προσέλκυσης πελατών αλλά και να ακολουθηθούν τακτικές που ήδη είχε υιοθετήσει ο ανταγωνισμός.

Η έλευση της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά με τη γνωστή σύμβαση που αντιμετώπισε και αντιμετωπίζει ακόμη τη «λυσσαλέα» αντίδραση των συνδικαλιστικών παραγόντων έφερε τα «πάνω κάτω» σε σύντομο χρόνο στην παγκόσμια κατάταξη των λιμένων φέρνοντας μπροστά τον Πειραιά. Ο οποίος και πλέον αποτελεί απειλή για λιμάνια της Β. Ευρώπης αλλά και της Δ. Μεσογείου. Το «άνοιγμα της ψαλίδας» μεταξύ των τέρμιναλ στο ίδιο λιμάνι όπως τα στοιχεία δείχνουν συνηγορούν- εδράζουν τις, όπως προαναφέρθηκε απόψεις κύκλων των παραγωγικών τάξεων και των χρηστών ότι τελικά άλλοι ήταν οι λόγοι που οι Δανοί διείδαν και ενδεχομένως θα έχουν να αντιμετωπίσουν την «επόμενη ημέρα» οι Κινέζοι.

Εν αντιθέσει με τα του Πειραιώς η εικόνα των στοιχείων της Θεσσαλονίκης, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες εκτιμήσεις, απέχουν παρασάγγας επί τα βελτίω παρά το γεγονός ότι τα μεγέθη της Θεσσαλονίκης είναι καταφανώς μικρότερα του Πειραιώς ενώ τομείς όπως της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας συμβάλουν ελάχιστα στο ισοζύγιο εσόδων. Με βάση αυτά το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποκτά και μία άλλη διάσταση πέραν της στρατηγικής του θέσης.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter