Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τα τρένα που φύγαν....

pireas pct 54

Σχεδόν προφητικά το TheSeaNation μέσα από τη σχετική του αρθρογραφία, είχε επισημάνει το ενδεχόμενο η Ελλάδα να χάσει το στρατηγικό πλεονέκτημα των λιμανιών της εξαιτίας της αδυναμίας σιδηροδρομικής κάλυψης αλλά και της επίλυσης της σωρείας προβλημάτων που αφορούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο που είναι διασυνδεδεμένο με το διεθνές δίκτυο. Οι κινεζικές επενδύσεις στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Νότιας Βαλκανικής από Ανατολή σε Δύση, οι οποίες υπόκεινται σε διακρατικές συμφωνίες, και έχουν ορίζοντα διετίας κάθε άλλο παρά τυχαίες μπορούν να χαρακτηριστούν, καθώς όπως έχει προαναφερθεί η Κίνα έχει εξετάσει στους σχεδιασμούς ανάπτυξης του θαλασσίου δρόμου του μεταξιού όλες τις εναλλακτικές λύσεις απέναντι στο ενδεχόμενο εμφάνισης οιουδήποτε προβλήματος στην ομαλή διακίνηση εμπορευμάτων Ασίας - Ευρώπης που υπό άλλες συνθήκες έχει αποφασιστεί ως προς το θαλάσσιο τμήμα να αποτελεί κόμβο ο Πειραιάς.

Ωστόσο τα τελευταία γεγονότα στην Ειδομένη, με το μπλοκάρισμα εμπορικών συρμών αλλά και οι καθυστερήσεις στις αποκρατικοποιήσεις φαίνεται ότι θα δικαιώσουν τις εναλλακτικές επιλογές των Κινέζων κάτι που πρέπει να είναι απευκταίο για την ελληνική οικονομία, καθώς είναι προφανές ότι ένα τέτοιο ενδεχόμενο θα έθετε εκτός την Ελλάδα από την αλυσίδα του διαμετακομιστικού εμπορίου.

Η πρόσφατη κίνηση των Κινέζων στο λιμάνι του Μαρμαρά η άριστη σιδηροδρομική κάλυψη των τουρκικών λιμένων, η υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση του Βοσπόρου αλλά και οι επενδύσεις στη Νότια Βαλκανική στο σιδηροδρομικό άξονα Βελιγραδίου – Βουδαπέστης έρχεται να «κουμπώσει» ένα σενάριο το οποίο δεν έχει περάσει απαρατήρητο και από τους γείτονες Ιταλούς, οι οποίοι και αυτοί έχουν βολιδοσκοπήσει τους Κινέζους ώστε να μεταφερθεί δυτικότερα κατ' ελάχιστο η θαλάσσια απόληξη που υπό άλλες συνθήκες θα καταλήξει στον Πειραιά.

Με βάση τα τελευταία γεγονότα καθίσταται προφανές ότι τα συναρμόδια υπουργεία θα πρέπει να επιλύσου τάχιστα προβλήματα αλλά και να επιταχύνουν τις διαδικασίες αποκρατικοποιήσεων πριν οι εμπορευματικές ροές που μέλλεται να διέρχονται από την χώρα γίνουν χριστουγεννιάτικο δώρο...σε γείτονες Ανατολικά και δυτικά της Ελλάδας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter