Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ευτυχώς υπάρχει και ο Δρίτσας και κάνει αντιπολίτευση

dritsas th 1dds

Αν δεν υπήρχε ο Δρίτσας το λιμάνι θα είχε πουληθεί πιο γρήγορα δεν γνωρίζουμε όμως αν θα ήταν αυτό προς το συμφέρον της χώρας, και εάν αργότερα δεν θα μετανιώναμε για σειρά πραγμάτων.

Στην πρεμούρα μας κάτι να πουλήσουμε θα το είχαμε δώσει μαζί με τα αρχαία και τις «κρατικές» εξουσίες και αργότερα θα ψάχναμε τους Kινέζους ή τους Δανούς ή τους Φιλιππινέζους να μας κάνουν τη χάρη να μας έδιναν πίσω ορισμένες αρμοδιότητες...

Ο Δρίτσας λοιπόν, ο μοναδικός που κάνει αντιπολίτευση στον Σύριζα για το θέμα του λιμανιού, έχει συνεισφέρει (άθελα του;) σε μια πιο ισορροπημένη πώληση του ΟΛΠ.

Nα δείτε που θα ανεβάσει και το τίμημα.

Σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα αυτό που φοβούνται οι ακτοπλόοι είναι οι πολλές παρεμβάσεις. Όσο λιγότερο παρέμβει, τόσο το καλύτερο είναι το μότο.

Ειδικά πάντως σε ότι αφορά στη δεύτερη μνημονιακή υποχρέωση, τη μείωση των οργανικών συνθέσεων, φαίνεται ότι κάτι θα κερδίσουν οι ακτοπλόοι, καθώς ο κ. Δρίτσας δήλωσε στη Βουλή, ότι προσπάθεια του ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές, αλλά με γνώμονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης για όλες τις κατηγορίες προσωπικού.

Δεν είναι δική μας επιλογή, είπε και συνέχισε «τώρα είμαστε στη φάση επεξεργασίας σχεδίων υλοποίησης. Θα επιδιώξουμε διάλογο μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο, κατανοώντας σαφώς ότι το θέμα έχει προφανή κοινωνική εργασιακή διάσταση».

Κατά τα λοιπά από την ομιλία του χθες στη Βουλή κατά την διάρκεια των προγραμματικών δηλώσεων προέκυψε ένας πιο «φιλικός» Δρίτσας σε ότι αφορά την ακτοπλοΐα, ενώ θετικός σε γενικές γραμμές ήταν και στα θέματα της ποντοπόρου ναυτιλίας, επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις εφοπλιστικών κύκλων ότι υπάρχει μία διάθεση κατανόησης από τις δυο πλευρές.

Ολόκληρη η ομιλία του κ. Δρίτσα (από τα πρακτικά της Βουλής)

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής):

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, η Κυβέρνησή μας καλείται κατ' αρχήν να εφαρμόσει τη δεσμευτική συμφωνία με τους δανειστές. Όντως, υπάρχουν ανοιχτά ζητήματα διεκδίκησης, τα οποία αποτελούν επιτυχία της διαπραγμάτευσης και γι' αυτό η μάχη και η προσπάθεια θα συνεχιστεί. Όντως, υπάρχουν επίσης σημαντικά περιθώρια σχεδιασμού και εφαρμογής παράλληλης πολιτικής σε κρίσιμης σημασίας τομείς πέραν των μνημονιακών δεσμεύσεων.

Σε αυτά τα δύο πεδία, άλλωστε, φιλοδοξούμε μαζί με την κοινωνία να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας για να ξεπεράσουμε τεράστιες δυσκολίες, ώστε να εξισορροπήσουμε ή και να υπερβούμε αρνητικές υφεσιακές και εν πολλοίς αντιλαϊκές συνέπειες της Συμφωνίας, να ακυρώσουμε την επιχείρηση εκστρατείας εγχώριων κι ευρωπαϊκών δυνάμεων που επιδίωξαν κι επιδιώκουν την αριστερή παρένθεση στην Ελλάδα και στην Ευρώπη. Και γι' αυτό ακριβώς απευθυνθήκαμε ξανά στον ελληνικό λαό και με την ετυμηγορία του στις πρόσφατες εκλογές, αυτήν τη ρεαλιστική, αλλά ταυτόχρονα αυστηρή, εντολή-έγκριση λάβαμε.

Γνωρίζουμε πολύ καλά –το γνωρίζετε κι εσείς, το γνωρίζει και ο ελληνικός λαός- ότι αυτά που εξαναγκαστικά δεσμευτήκαμε τώρα να υλοποιήσουμε, ιδιαίτερα τα άμεσα κι εμπροσθοβαρή του Οκτωβρίου-Νοεμβρίου, δεν είναι το δικό μας πρόγραμμα. Είναι το προϊόν ενός επώδυνου συμβιβασμού, μετά από μια σκληρή κι αναγκαία μάχη που δώσαμε στο όνομα του ελληνικού λαού απέναντι σε δυνάμεις που αποδείχτηκαν όχι μόνο ισχυρές, αλλά και παράλογα αδυσώπητες.

Πιστεύουμε, όμως, ότι παρά το γεγονός ότι οι άμεσες συνέπειες του συμβιβασμού είναι σκληρές, η μάχη αυτή έπρεπε να δοθεί και μεσο-μακροπρόθεσμα δεν θα πάει χαμένη.

Τώρα όμως, πράγματι, καλούμαστε να υλοποιήσουμε τη μνημονιακή Συμφωνία για να αποτρέψουμε και να μην διευκολύνουμε άκριτα τη συνολική κατάρρευση με τις ακόμα πιο καταστροφικές επιπτώσεις για τα λαϊκά και τα μεσαία στρώματα, για να κρατήσουμε ανοιχτή τη δυνατότητα κοινωνικά δίκαιης ανάκαμψης, για να μην βάλουμε ταφόπλακα στις προσδοκίες και στις ανάγκες της ελληνικής κοινωνίας. Γι' αυτό μείναμε. Γι' αυτό δεν δραπετεύσαμε.

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής έχει μπροστά του κυρίως δύο τέτοιες υποχρεώσεις να υλοποιήσει άμεσα, υποχρεώσεις –σημειωτέον- που προέρχονται από το πρώτο και το δεύτερο μνημόνιο.

Η πρώτη είναι η συνέχιση της διαγωνιστικής διαδικασίας για την πώληση του 51% των μετοχών του ΟΛΠ και εν συνεχεία του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τον ΟΛΠ εντός Οκτωβρίου.

Σε αυτήν την υποχρέωση είμαστε δεσμευμένοι από τη Συμφωνία. Η ίδια η διαγωνιστική διαδικασία, όμως, περιλαμβάνει ζητήματα για τα οποία επιβάλλεται η κοινωνική διαβούλευση για τη χρήση εκτάσεων κι εγκαταστάσεων, όπως και για τη ρύθμιση λειτουργιών του λιμανιού με βάση κοινά παραδεκτούς διεθνείς κανόνες δημοσίου συμφέροντος. Σε αυτά δεν είμαστε από τη Συμφωνία δεσμευμένοι. Κάποιοι κάνουν πως αυτό δεν το καταλαβαίνουν. Όσοι όμως γνωρίζουν και συμμετέχουν στις διαδικασίες το καταλαβαίνουν πολύ καλά.

Σε αυτήν την κατεύθυνση θα επιδιώξουμε, μεταξύ άλλων, συμβάσεις παραχώρησης του ελληνικού Δημοσίου προς τον ΟΛΠ και τον ΟΛΘ με τρόπο που να κατοχυρώνονται στο μέγιστο δυνατό βαθμό συμφέροντα του Δημοσίου κι ανάγκες των εργαζομένων των τοπικών κοινωνιών και των δήμων, εποπτεία κι έλεγχος της λειτουργίας των λιμανιών, σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα, δημιουργία δημόσιων λιμενικών αρχών σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη, ολοκλήρωση της δομής και των αρμοδιοτήτων της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων.

Η δεύτερη δεσμευτική υποχρέωση αφορά στη σύνθεση των πληρωμάτων των μεγάλων επιβατικών οχηματαγωγών πλοίων των εσωτερικών γραμμών.

Στη διαδικασία της διαπραγμάτευσης δώσαμε σκληρή μάχη, ωστόσο κι εδώ πρέπει να πω ότι στο εσωτερικό η απαίτηση των θεσμών-δανειστών φαίνεται να είχε ισχυρούς υποστηρικτές, αν και όχι εμφανείς. Σταματώ εδώ, ο νοών νοείτω.

Η δική μας προσπάθεια ήταν να μην περάσει η μεταφορά του μοντέλου της Αδριατικής στις εσωτερικές γραμμές, αλλά με γνώμονα την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα να καθοριστούν τα επίπεδα στελέχωσης για όλες τις κατηγορίες προσωπικού. Δεν είναι δική μας επιλογή. Τώρα είμαστε στη φάση επεξεργασίας σχεδίων υλοποίησης. Θα επιδιώξουμε διάλογο μέσα στο πιεστικό χρονικό πλαίσιο, κατανοώντας σαφώς ότι το θέμα έχει προφανή κοινωνική εργασιακή διάσταση.

Πέραν αυτών των δεσμευτικών υποχρεώσεων, όμως, θα επιδιώξουμε να ξεδιπλώσουμε βήμα-βήμα το πολιτικό μας πρόγραμμα για το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής. Εκεί θα κριθούν πολλά και σημαντικά.

Στην κατεύθυνση αυτή, ισχύουν στο μεγαλύτερο μέρος οι προγραμματικές δηλώσεις μου ενώπιον του Κοινοβουλίου τον Φεβρουάριο του 2015. Ισχύει επίσης η δέσμευση για την ολοκλήρωση νομοθετικών κι άλλων πρωτοβουλιών που αναλάβαμε στη διάρκεια της πρώτης επτάμηνης διακυβέρνησης.

Ξεχωριστή θέση σε αυτές τις πρωτοβουλίες έχουν, μεταξύ άλλων, η αποκατάσταση και η δικαίωση των απλήρωτων ναυτικών της ΝΕΛ, η εισαγωγή ως πράξη δικαιοσύνης επιλαχόντων σημαιοφόρων και υπαξιωματικών στις Σχολές του Λιμενικού Σώματος, η αποκατάσταση και η λειτουργία των κτιριακών εγκαταστάσεων των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού στη Μηχανιώνα, το πάσο για τους σπουδαστές της ΑΕΝ Ασπροπύργου, η απόδοση του παραλιακού μετώπου του λιμανιού της Πάτρας στον Δήμο Πατρέων και άλλες.

Υπάρχει όντως και στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής πεδίο αναζήτησης νέων πόρων και εξοικονόμησης μη λειτουργικών δαπανών. Αυτά θα είναι τα δικά μας ισοδύναμα χωρίς κοινωνικό κόστος, αντίθετα, με κοινωνική ωφέλεια.

Επιδιώκουμε στην κατεύθυνση αυτή να αναβαθμίσουμε την αποτελεσματικότητα του Λιμενικού Σώματος, της Ελληνικής Ακτοφυλακής, στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου στη θάλασσα, να συγκροτήσουμε το Μητρώο Τουριστικών Πλοίων, να κάνουμε λειτουργικό το σύστημα είσπραξης του τέλους πλόων, να καθιερώσουμε ηλεκτρονικό εισιτήριο παντού, να αλλάξουμε το δαπανηρό σύστημα υδροδότησης των άνυδρων νησιών με σημαντικές πρωτοβουλίες που έχει ήδη αναπτύξει η Γενική Γραμματεία Αιγαίου και ο Γενικός Γραμματέας της.

Για το Λιμενικό Σώμα, η στήριξη του Λιμενικού Σώματος στην προσπάθεια των στελεχών του για τη διαχείριση των προσφυγικών ροών είναι απόλυτη υποχρέωσή μας.

Χθες, στη Μυτιλήνη, εκτός από τους υψηλόβαθμους, τον Αρχηγό και άλλους Αξιωματούχους του Λιμενικού Σώματος, κοντά μας ήταν, εκ μέρους των στελεχών του Λιμενικού Σώματος που δρουν καθημερινά, νυχθημερόν στην περιοχή και σ' όλο το Αιγαίο, ο Ανθυποπλοίαρχος Κυριάκος Παπαδόπουλος, κυβερνήτης σκάφους. Είναι αυτός που έσωσε ένα μωρό παιδί, που έσωσε πολλούς ηλικιωμένους ανθρώπους, που έχει σώσει πάνω από πέντε χιλιάδες άτομα, αυτός και το πλήρωμά του, που έχουν σώσει όλοι μαζί πάνω από εβδομήντα χιλιάδες άτομα χωρίς ούτε μία απώλεια στη διαδικασία της διάσωσης και αυτόν τον άνθρωπο, πραγματικά τον γνωρίσαμε και όχι μόνο εγώ, αλλά και ο Καγκελάριος της Αυστρίας και ο Έλληνας Πρωθυπουργός του έδωσαν συγχαρητήρια.

Ο Αλέξης Τσίπρας είπε πως στο πρόσωπο του Κυριάκου Παπαδόπουλου εκφράζεται όλο το Λιμενικό Σώμα και η μάχη που δίνει. Εκφράζεται και εκπροσωπείται το καλό πρόσωπο της Ελλάδας, το καλό πρόσωπο της Ευρώπης και πρότεινε στον παριστάμενο Αρχηγό του Λιμενικού Σώματος να κινήσει τη διαδικασία για να προταθεί και να βραβευτεί ως εκπρόσωπος όλου του Σώματος ο Κυριάκος Παπαδόπουλος από την Ακαδημία Αθηνών και αυτό θα γίνει.

(Χειροκροτήματα)

Το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και κυρίως το Λιμενικό Σώμα και η Γενική Γραμματεία Αιγαίου σε άμεση και διαρκή συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία, το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, το Υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας, Εσωτερικών, το Υπουργείο Υγείας, σηκώνουν μεγάλο βάρος από τη διαχείριση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών.

Σε αυτήν την κατεύθυνση θα συνεχίσουμε, τηρώντας τις διεθνείς συμβάσεις, τις διεθνείς συνθήκες με ανθρωπισμό, αλλά και με πραγματικό επαγγελματισμό που έχει μεγάλη σημασία και στην εποπτεία των συνόρων, αλλά και στην κατοχύρωση της εθνικής κυριαρχίας, γιατί η έρευνα και η διάσωση δεν έχουν μόνο την τεράστια σημασία στην ανθρωπιστική πλευρά, αλλά έχουν και την πολύ λεπτή και πολύ σημαντική πλευρά της διασφάλισης των γεωστρατηγικών και γεωπολιτικών κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας μας.

Αξίζει ευγνωμοσύνη, αξίζει εύγε σε όλη αυτήν την προσπάθεια. Η ενίσχυση των υποδομών του Λιμενικού Σώματος, η στήριξη των αναγκών του προσωπικού, η θεσμοθέτηση συστήματος εισαγωγής στο Σώμα με διαφάνεια, ισοτιμία και αξιοκρατία, η άμεση αναμόρφωση του Προεδρικού Διατάγματος για τις μεταθέσεις και πολλά άλλα είναι υποχρέωσή μας για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση του Σώματος.

Η ναυτική εργασία –προχωρώ γρήγορα, κύριε Πρόεδρε- η ναυτική εκπαίδευση, ο επανασχεδιασμός της ακτοπλοΐας είναι στις άμεσες προτεραιότητές μας, η ολοκλήρωση, η δημιουργία ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος και στη ναυτική εκπαίδευση και σε πολλούς άλλους κλάδους της λειτουργίας του Υπουργείου είναι επίσης στις προτεραιότητές μας.
Για την ποντοπόρο ναυτιλία δεν θα μιλήσω ιδιαίτερα. Το καίριο ζήτημα είναι η αύξηση των θέσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία. Η ανταγωνιστικότητα της ελληνόκτητης και ελληνικής ποντοπόρου ναυτιλίας δεν μπορεί να επιτευχθεί όταν το ανθρώπινο δυναμικό, οι Έλληνες ναυτικοί μειώνονται με τόσο δραματικούς ρυθμούς.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Υπουργού)

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Νικόλαος Βούτσης): Κύριε Υπουργέ, πρέπει να κλείσετε.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Τελειώνω, κύριε Πρόεδρε. Ξεπερνώ κάποια θέματα, θα τα καταθέσω στα Πρακτικά.
Καταλήγω αναφερόμενος στη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και την επίλυση του προβλήματος των άνυδρων νησιών του Αιγαίου που είναι αυτή τη στιγμή δρομολογημένη, καθώς και στην εξασφάλιση υδρευτικής αυτονομίας και αυτάρκειας με ουσιώδη και δραστική μείωση του κόστους. Ήδη δρομολογούνται τα πιλοτικά προγράμματα για το Καστελόριζο και την Πάτμο.

Η αναβάθμιση της Γενικής Γραμματείας Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής, η δημιουργία ενός ισχυρού φορέα, με την εφαρμογή της ρήτρας νησιωτικότητας, τη συγχώνευση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης του Αιγαίου, που την μελετάμε, με το Συμβούλιο Νησιωτικής Πολιτικής και την ίδρυση του Ερευνητικού Ινστιτούτου Νησιωτικής Πολιτικής είναι κι αυτά στις προτεραιότητές μας.

ΠΡΟΕΔΡΟΣ (Νικόλαος Βούτσης): Παρακαλώ, κύριε Υπουργέ.

ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ (Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής): Τελειώνοντας, κύριε Πρόεδρε, απευθύνομαι στους Έλληνες πολίτες. Θέλω να πιστεύουν πως αξίζει να δώσουμε αυτές τις μάχες. Εάν επιμένουμε, εάν αντέξουμε, εάν εκείνοι –οι πολίτες δηλαδή- συνεχίσουν να μας υποστηρίζουν, τότε θα κρατήσουμε ανοιχτούς τους δρόμους για την αριστερή συνέχεια, για την υπέρβαση διαψεύσεων και απογοητεύσεων και για τη δικαίωση αγώνων και θυσιών του ελληνικού λαού. Ευχαριστώ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter