Πεμ04182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Στην «παράταση και πέναλτι…» οι διαγωνισμοί ΟΛΠ-ΟΛΘ (;)

olp 985a

Σε «αναμμένα κάρβουνα κάθονται» παρατηρητές της Ε.Ε αλλά και των επενδυτικών κύκλων , που διατηρούν ενδιαφέρον για τοποθετήσεις σε τομείς της ελληνικής οικονομίας, μεταξύ των οποίων και τα λιμάνια, εν όψει των νέων προγραμματικών δηλώσεων της κυβέρνησης.Είναι προφανές ότι το θέμα των αποκρατικοποιήσεων έχει προσλάβει ιδιαίτερες διαστάσεις καθώς τα μηνύματα που θα εκπεμφθούν από τη νέα κυβέρνηση εκφράζονται φόβοι ότι θα «επισφραγίσουν τακτικές» επιμήκυνσης των διαδικασιών αλλά και ενδεχομένως τροποποίησης παραμέτρων των διαγωνισμών που «τρέχουν».

Πέραν των προγραμματικών δηλώσεων, που εν πολλοίς θα φωτίσουν και την εν λόγω πτυχή του κυβερνητικού έργου και της υλοποίησης των μνημονιακών υποχρεώσεων από τα υπογραφέντα μνημόνια (Ι,ΙΙ, ΙΙ) το ερώτημα εξακολουθεί να παραμένει για το χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης και νομοθετικής τακτοποίησης των αρχών λιμένων και του master concession που «προαπαιτούνται» για την δεύτερη και ουσιαστική φάση των διαγωνισμών ΟΛ-ΟΛΘ.

Να σημειωθεί ότι σε αλλεπάλληλα δημοσιεύματα το "theseanation" έχει καταδείξει τις καθυστερήσεις στην εν λόγω διαδικασία των «προαπαιτούμενων» των διαγωνισμών αλλά και τον προβληματισμό των επενδυτών που συμμετέχουν, επιδεικνύοντας «ιώβειο υπομονή». Παρά ταύτα ,και με φόντο της προ 24ωρου δηλώσεις στελέχους του ΤΑΙΠΕΔ ότι τα τέλη Οκτωβρίου, χωρίς καμία καθυστέρηση, θα έχουν υποβληθεί οι δεσμευτικές προσφορές για την απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου μετοxών του ΟΛΠ, κρίνεται έως και αδύνατο να τρέξει η διαδικασία, για την οποία εικάζεται νέα παράταση.

Και τούτο γιατί το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης έχει κατά προτεραιότητα να επιλύσει μείζονος σημασίας θέματα για την οικονομία και μάλιστα με πιεστικό το χρονικό ορίζοντα, γεγονός που συνηγορεί στο ενδεχόμενο καθυστέρησης, αλλά και το ανασυσταθέν υπουργείο Ναυτιλίας να συντάξει και προωθήσει για τις νομοθετικές διαδικασίες που απαιτούνται τα περί αρχών λιμένων και master concession.

Από την άλλη πλευρά επίσης εικάζεται ότι η κυβέρνηση, σε αυτή τη φάση, μάλλον δεν θα επιλέξει να οδηγηθεί σε σύγκρουση με τους συνδικαλιστικούς φορείς των εργαζόμενων στα λιμάνια και μάλιστα σε περίοδο όπου η αξιωματική αντιπολίτευση εισέρχεται σε εσωκομματικές διεργασίες με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται. Να υπενθυμιστεί ότι η ΟΜΥΛΕ είχε απευθυνθεί σε όλο τον πολιτικό κόσμο της χώρας ζητώντας 24ωρα προ των εκλογών να ακυρωθούν οι διαγωνισμοί προτείνοντας το υπό κρατικό έλεγχο μοντέλο «διακυβέρνησης» των λιμένων. Θέση, που επίσης αξίζει να υπενθυμιστεί, είχαν ασπαστεί προβεβλημένα κυβερνητικά στελέχη της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σημείωναν με νόημα ότι τα χρονικά περιθώρια ελιγμών από την πλευρά της κυβέρνησης έχουν καταστεί έως και ανύπαρκτα καθώς από τις αποκρατικοποιήσεις των λιμένων έχουν υπολογιστεί έσοδα για τον κρατικό κορβανά, που θα ελέγξει η ΕΕ, αλλά και από το γεγονός ότι λιμενικοί διαχειριστές και μεγάλες εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων είναι έτοιμοι να «βάλουν τις τελευταίες πινελιές» στις κινήσεις τους αναφορικά με το λιμενικό σύστημα της Μεσογείου. Άλλωστε οι τελευταίες κινήσεις σε Τουρκία και Ιταλία αλλά και νωρίτερα σε Αίγυπτο και Μάλτα αυτό απεικονίζουν.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter