Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Προεκλογική κόντρα» για τα λιμάνια...

olp 985a

«Ενεοί» οι παραγωγικές τάξεις παρακολουθούν τη διελκυστίνδα που ξεκίνησε εκ νέου αναφορικά με το θέμα της ιδιωτικοποίησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ και συνακόλουθα των υπόλοιπων οκτώ στρατηγικής σημασίας λιμανιών, όπως τούτο απορρέει και από τα 3 Μνημόνια, ως υποχρέωση για την ανόρθωση της οικονομίας.

Οι δύο επιστολές της ΟΜΥΛΕ έρχονται στο παρά ΄5 της εκλογικής αναμέτρησης ενώ σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων των παραγωγικών τάξεων αποτελούν μια επιχείρηση εκ νέου αναστολής μιας διαδικασίας που ενυπάρχει και στο προ 24ωρου γνωστοποιηθέν πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ.

Στις αναφορές της ΟΜΥΛΕ περί κρατικής ανάπτυξης και επενδύσεων οι ίδιοι κύκλοι σημείωναν με νόημα ότι η υφιστάμενη κατάσταση της εθνικής οικονομία και ο άδειος κρατικός κορβανάς μάλλον δύσκολα δικαιολογεί επενδυτική διάθεση, η οποία δεν είχε συμβεί όλα τα προηγούμενα χρόνια που τα λιμάνια ήταν από τον απόλυτο κρατικό έλεγχο γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα ο Πειραιάς να τεθεί εκτός μάχης.
Γεγονός είναι ότι από της ελεύσεως της Cosco με τη γνωστή σύμβαση η οποία διήλθε δια πυρός και σιδήρου και σε κοινοτικό επίπεδο συνέβησαν επενδύσεις αρκετών εκατ. ευρώ ενώ σε εξέλιξη είναι και άλλες προγραμματισμένες ενώ επήλθαν το ίδιο διάστημα και συμφωνίες με γιγαντιαίες εταιρείες του τομέα εμπορευματοκιβωτίων πλοία των οποίων διαμετακομίζουν εμπορευματοκιβώτια από του Πειραιώς.

Και αυτό το γεγονός είχε σαν αποτέλεσμα ο Πειραιάς ως λιμάνι να επανέλθει στη μάχη τροπαιοφόρος αφού κατόρθωσε όχι μόνο να επιστρέψει αλλά και να βρεθεί στην 40η θέση των 50 πρώτων λιμένων της παγκόσμιας κατάταξης, απειλώντας ευθέως την παντοκρατορία των λιμανιών της Β. Ευρώπης τα κράτη των οποίων αποκομίζουν κατ' έτος δις ευρώ και δολαρίων από την εξυπηρέτηση του διεθνούς εμπορίου.

Οι ίδιοι κύκλοι τέλος τόνιζαν επίσης χαρακτηριστικά ότι οι αντεγκλήσεις περί της ιδιωτικοποίησης εμπεριέχουν ένα σαφώς αρνητικό μήνυμα απέναντι στους ενδιαφερόμενους επενδυτές σε παγκόσμια κλίμακα με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την εθνική οικονομία, η οποία ασμένως επιζητεί επενδύσεις οι οποίες κατ΄ ακολουθίαν δημιουργούν θέσεις εργασίας σε μια εποχή όπου η ανεργία την Ελλάδα παραμένει στα υψηλότερα επίπεδα της ΕΕ.

Να σημειωθεί ότι η Cosco στις εγκαταστάσεις του Πειραιά απασχολεί ένα σημαντικό αριθμό εργαζομένων ενώ επίσης ένα εξαιρετικά μεγάλος αριθμός εργαζόμενων επίσης απασχολείται στα έργα τα οποία βρίσκονται σε εξέλιξη για την αναβάθμιση και επέκταση των εγκαταστάσεων, μηδέ εξαιρουμένης και της περίπτωσης που προσεχώς θα αφορά τις εγκαταστάσεις πετρέλευσης που ενυπάρχει στις υποχρεώσεις της εταιρείας στο πλαίσιο των γενικότερων επενδύσεων.

Να σημειωθεί επίσης ότι ο ΣΥΡΙΖΑ – προηγούμενη κυβέρνηση, είχε μετατρέψει τους διαγωνιστικούς όρους, ουσιαστικά «προκαλώντας» τους εν δυνάμει επενδυτές για να μπορούν να πάρουν το πλειοψηφικό πακέτο στα χέρια τους να προβούν σε επενδύσεις στο πολύ συζητημένο λιμενικό cluster.

Επίσης παράγοντες που παρακολουθούν τα δρώμενα και τις αντεγκλήσεις υπενθύμιζαν ότι η έλευση πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχει αυξήσει τις πετρελεύσεις στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και τη διακίνηση τροφοεφοδίων εισφέροντας ζεστό συνάλλαγμα καθώς οι συναλλαγές αυτές γίνονται συνήθως σε δολάρια.

Η ανοιχτή επιστολή της ΟΜΥΛΕ

Σε νεότερη επιστολή της η ΟΜΥΛΕ προς τα πολιτικά κόμματα αναφέρει τα ακόλουθα:

Κυρία και Κύριοι,

Είναι γνωστό, ότι τα τελευταία χρόνια απασχολεί έντονα την Ελληνική Κοινωνία και ιδιαίτερα τους αυτοδιοικητικούς, τους παραγωγικούς και συνδικαλιστικούς φορείς, το θέμα της επιχειρούμενης πώλησης των Λιμανιών και κυρίως του Ο.ΛΠ και Ο.Λ.Θ. Η ιστορία της ιδιωτικοποίησης ξεκίνησε στο τέλος του 2006 με τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά καθώς και την προβλήτα 6 στην Θεσσαλονίκη.

Τον Οκτώβριο του 2009, ολοκληρώθηκε η παραχώρηση των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στον Πειραιά.
Σήμερα, 6 χρόνια μετά είναι εύκολο να γίνει ένας απολογισμός αυτής της παραχώρησης και να βγουν τα απαραίτητα συμπεράσματα για το όφελος του Ελληνικού Δημοσίου από αυτήν την παραχώρηση.

Δυστυχώς, παρά τις συνεχείς εκκλήσεις – προκλήσεις για ένα δημόσιο διάλογο με την συμμετοχή της κοινωνίας των Λιμανιών, οι Κυβερνήσεις αρνήθηκαν μια τέτοια συζήτηση αρκούμενες στα προπαγανδιστικά παίγνια για δήθεν μεγάλη επένδυση της COSCO.

Η πραγματικότητα όμως δεν μπορεί να παραποιηθεί. Ορισμένα μόνο στοιχεία αρκούν να αποδείξουν την αλήθεια.

Η ΣΕΠ, (COSCO) όπως αποφάσισε η επιτροπή ανταγωνισμού της Ε.Ε, καρπούται παράνομες φοροαπαλλαγές, οι οποίες αποτελούν έμμεση επιδότηση της COSCO.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις τις οποίες παρόλο που κατ'επανάληψη τις έχουμε δημοσιοποιήσει και δεν έχουν διαψευστεί, φτάνουν μέχρι σήμερα τα 40 εκατομμύρια ευρώ και θα συνεχίζονται για τα επόμενα χρόνια με ποσό άνω των 7 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος.

Παρόλο την απόφαση αυτή που δημοσιοποιήθηκε τον Ιούνιο του 2015, τόσο η τότε Κυβέρνηση όσο και οι προηγούμενες, υπέστησαν "ΑΦΩΝΙΑ" την ώρα που ψήφιζαν φόρους και χαράτσια για τους εργαζόμενους, χαρίζοντας εκατομμύρια ευρώ στην COSCO.

Αναμένουμε έστω και προεκλογικά μια εξήγηση για αυτή την "ΠΡΟΚΛΗΣΗ": Θα προτιμήσουν να πληρώνει το Ελληνικό Δημόσιο και πρόστιμα στην Ε.Ε ώστε να χαρίσουν τις φοροαπαλλαγές στην COSCO;

Κατά την διάρκεια της παρουσίας της COSCO (ΣΕΠ) στον Πειραιά, υπήρξαν δυο λεγόμενοι "φιλικοί διακανονισμοί" οι οποίοι μόνο φιλικοί δεν ήταν, αφού λειτούργησαν υπέρ και μόνο της COSCO (ΣΕΠ) με αποκορύφωμα την αναστολή – κατάργηση του εγγυημένου ανταλλάγματος που ορίζει η αρχική σύμβαση επίσης οι περίφημες προσλήψεις της COSCO, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία δεν ξεπερνούν τις 260, ενώ απασχολούνται μέσω εργολάβου ευκαιριακά, ορισμένες επιπλέον δεκάδες.

Αντ'αυτού μειώθηκαν οι θέσεις απασχόλησης στον Ο.Λ.Π την περίοδο 2009 – 2015 περίπου κατά 600 άτομα.

Οι συνθήκες απασχόλησης, έχει πλέον επιβεβαιωθεί ότι είναι ένα μοναδικά αρνητικό
φαινόμενο στην Ευρώπη.

Η ΣΕΠ (COSCO) αξιοποίησε την πλεονεκτική θέση του Πειραιά και τις αρχικές συμφωνίες που ο Ο.Λ.Π είχε πραγματοποιήσει και σε καμία περίπτωση δεν υπήρξαν νέα φορτία της COSCO.
Αυτά, είναι μόνο μερικά αδιάψευστα στοιχεία στα οποία δεν υπήρχε απάντηση και παρόλα αυτά δεν προκαλείται καμία δημόσια συζήτηση.

Στον Ο.Λ.Θ και στα άλλα λιμάνια, η πολιτική της πώλησης εκποίησης έχει οδηγήσει τον Ο.Λ.Θ και τους άλλους Οργανισμούς Λιμένων , Ηρακλείου, Πάτρας και Βόλου κ.α σε πλήρη απαξίωση. Πλήρη επενδυτική άπνοια παρόλο που ο Ο.Λ.Θ διαθέτει τα τελευταία χρόνια ως ίδια κεφάλαια αποθεματικό, περίπου 100 εκατομμύρια ευρώ και μεγάλη δανειακή δυνατότητα.

Το μεγάλο έγκλημα είναι η πλήρης αποδυνάμωση των Λιμανιών από έμψυχο δυναμικό σε μια περίοδο που τα Λιμάνια παρουσιάζουν κερδοφορία, λειτουργούν στο "κόκκινο" και ταυτόχρονα επιχειρείται η εργολαβοποίηση των εργασιακών σχέσεων.

Από το 2014, οι Κυβερνήσεις απέναντι σε αυτήν τη κατάσταση επιχειρούν την πλήρη πώληση των Οργανισμών Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ οι οποίοι βρίσκονται στην κορυφή των οργανισμών εξυπηρέτησης του δημόσιου συμφέροντος.

Τόσο η Κυβέρνηση της περιόδου 2012 – 2014 όσο και η τελευταία Κυβέρνηση παρά τις αντίθετες δεσμεύσεις, επιχειρούν την πώληση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ.

Εδώ πλέον, δεν έχουμε κανένα λιμενικό μοντέλο που να έχει προηγούμενο σε Ευρωπαϊκή η σε άλλη προηγμένη χώρα αλλά μόνο στο σκληρό νεοφιλελεύθερο μοντέλο που επιχειρήθηκε επί Thatcher (Θάτσερ) και σήμερα αποδέχονται όλες οι πολιτικές πτέρυγες της Αγγλίας ως αποτυχημένο εγχείρημα και επιπλέον σε χώρες με αποικιοκρατικά καθεστώτα.

Όταν δε στην περίπτωση του Πειραιά η πώληση και οι "φιλικοί διακανονισμοί" ταυτίζονται με την COSCO (βλέπετε δηλώσεις Σαμαρά ή δηλώσεις Δραγασάκη στην Κίνα) έχουμε πέρα των άλλων και έντονη οσμή σκανδάλου.

Η πώληση της πλειοψηφίας του μετοχικού κεφαλαίου του Ο.Λ.Π και Ο.Λ.Θ ξεκίνησε το Φεβρουάριο και Απρίλιο του 2014 αντίστοιχα.
Όπως έχουμε τόσο εμείς όσο και η Αυτοδιοίκηση, η Περιφέρεια και τα Επιμελητήρια, τονίσει η πώληση των μετοχών :

Παραδίδει την Δημόσια αρχή την οποία ασκούν οι δυο Οργανισμοί με βάσει τον Ν: 2688/99 σε ξένους μονοπωλιακούς ομίλους.
Θέτει υπό αίρεση τα δημόσια αγαθά που συνυπάρχουν και παρέχονται από ένα λιμάνι δημόσιου χαρακτήρα. Παραδίδει το κρίσιμο θέμα διαμόρφωσης τιμολογιακής
πολιτικής και περιβαλλοντικής προστασίας σε ιδιωτικά συμφέροντα.

Μεταφέρει δυο λιμάνια τα οποία είναι Λιμάνια – Πόλεις στην εξουσία κερδοσκοπικών συμφερόντων, παραδίδοντας το σχεδιασμό της ανάπτυξης των δυο Λιμανιών και κατ'επέκταση των ευρύτερων περιοχών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σε τρίτους χωρίς καμία δυνατότητα παρέμβασης της τοπικής και περιφερικής αυτοδιοίκησης. Ο τρόπος λειτουργίας όλα αυτά τα χρόνια της ΣΕΠ (COSCO) το επιβεβαιώνει.
Παραδίδει, κρίσιμες δραστηριότητες για την οικονομική ανάπτυξη της Χώρας, όπως ο Τουρισμός, η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας, η Ακτοπλοΐα και η σύνδεση με τα Ελληνικά νησιά, και το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο σε σχεδιασμούς των ξένων μονοπωλιακών ομίλων.

Μετατρέπονται τα Λιμάνια σε μονοπώλια συμφερόντων ξένων κρατικών ομίλων. Το εγχείρημα αυτό, έχει συναντήσει την ομόφωνη αντίδραση της αυτοδιοίκησης, των κοινωνικών και παραγωγικών φορέων, όπου έχουν εκφραστεί τα τελευταία χρόνια με μεγάλες κινητοποιήσεις αλλά και ημερίδες και δημοσιές συζητήσεις απ'όπου απουσιάζει πλήρως η στήριξη της θέσης για πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών.
Κανένας δεν το στηρίζει αυτό που καλούνται να τα υλοποιήσουν, απλώς κλαψουρίζουν "ότι είναι υποχρεωμένοι" και έτσι επιχειρείται το μεγάλο έγκλημα.

Η επιχείρηση αλλαγής της σύμβασης παραχώρησης, μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Λ.Π από το ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς το ΤΑΙΠΕΔ να έχει αρμοδιότητα δεν θα επιτρέψουμε να πραγματοποιηθεί και οι εργαζόμενοι θα αποδείξουν το μέγεθος της παρανομίας που επιχειρούν.

Κυρία και Κύριοι,

Η χώρα οδηγείται για δεύτερη φορά εντός του 2015 σε εκλογές και αυτό κυρίως γίνεται γιατί οι πολιτικές που επιχειρούνται να εφαρμοστούν, δεν μπορούν να γίνουν ανεκτές από την δοκιμαζόμενη κοινωνία, ακόμα και αν ψηφίζονται με μεγάλη πλειοψηφία την νύχτα του δεκαπενταύγουστου.

Είναι πλέον φανερό ότι η επιχειρούμενη πώληση της πλειοψηφίας των μετοχών των Ο.Λ.Π και Ο.ΛΘ δεν μπορεί να προχωρήσει.

Οι αρχικές προκηρύξεις έχουν καταστεί πολιτικά και νομικά "νεκρές". Η εμμονή του ΤΑΙΠΕΔ να τις διατηρήσει εν ισχύει με νομικές αλχημείες, οδηγεί σε πολιτικό και νομικό πραξικόπημα.

Θεωρούμε αναγκαίο και επιβεβλημένο, να ακυρωθούν οι δυο προκηρύξεις και άμεσα να οργανωθεί μια ουσιαστική διαβούλευση με τα πολιτικά κόμματα, τους αυτοδιοικητικούς φορείς, τις περιφέρειες, τους παραγωγικούς φορείς, την επιστημονική κοινότητα και την Κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές τις 20 Σεπτέμβρη ώστε να προσδιοριστεί μια Εθνική Λιμενική Πολιτική η οποία όπως εμείς πιστεύουμε να βασίζεται :

-Στην θεμελίωση του Δημόσιου χαρακτήρα των Λιμανιών
-Στην ανάγκη για ανάπτυξη – επενδύσεις
- Στην αρμονική συνύπαρξη Λιμανιών και Πόλεων
-Στην αύξηση της απασχόλησης με προσλήψεις σταθερών θέσεων εργασίας
-Στην ύπαρξη θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων και Σ.Σ.Ε

Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια, να είστε βέβαιοι ότι θα συνεχίσουν να αγωνίζονται κάτω από οποιεσδήποτε πολιτικές συνθήκες με υπευθυνότητα, τεκμηρίωση, γνώση σε πολιτικό, κοινωνικό, νομικό και αγωνιστικό επίπεδο για να μην ΞΕΠΟΥΛΗΘΟΥΝ τα Λιμάνια.

Ο ΑΓΩΝΑΣ αυτός, δεν είναι ΑΓΩΝΑΣ συντεχνιακός αλλά για την προώθηση της ανάπτυξης των Λιμανιών και την υπεράσπιση του Δημόσιου και Κοινωνικού συμφέροντος.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter