Τρι04162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Στρώνουν μαχαιροπίρουνα» τα… λιμάνια της Μεσόγειου λόγω Σουέζ

container 0968

Η δεύτερη παράλληλη διώρυγα του Σουέζ άνοιξε επίσημα από σήμερα αλλά η είδηση δεν είναι εκεί. Πλέον. Η είδηση- συμπέρασμα εξάγεται από τις δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών μεγάλων ναυτιλιακών επιχειρήσεων διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων που κλήθηκαν να σχολιάσουν τις «επιπτώσεις» από την θέση σε λειτουργία του δεύτερου παράλληλου καναλιού του Σουέζ.

Πέραν των χρόνων μείωσης των αναμονών στις άκρες της διώρυγας και της επίσπευσης των χρόνων διάπλου της κατά μερικές ώρες νωρίτερα (11 από 18) το ενδιαφέρον των στελεχών εστίασε στην επικείμενη αύξηση των κυκλικών πλόων στις γραμμές Ασίας Ευρώπης και στο... ρόλο που θα επιχειρήσουν να διαδραματίσουν τα Μεσογειακά λιμάνια. Ήδη μεγάλος λιμενικός διαχειριστής που είναι ήδη «τοποθετημένος» σε λιμάνι πλησίον της διώρυγας σχεδιάζει να εξελίξει τις δραστηριότητες του λιμανιού αυτού για το transit διελεύσεις καθιστώντας το εν λόγω λιμάνι κόμβο για την ανατολική Μεσόγειο. Και μάλιστα κόμβο για την ανάπτυξη short sea shipping «λύσεων» για τις πλησίον αγορές με επέκταση ακόμη και αυτές που καταλήγουν στη Μ. Θάλασσα. Με κύριο ζητούμενο την περιστολή των χρόνων πλου, άρα και του κόστους των καυσίμων, άρα και της «έκθεσης» στα περί αέριων ρύπων ρυθμίσεις για τα πλοία, το Σουέζ θα διαδραματίσει τον ιστορικό του ρόλο προφέροντας ετησίως ένα διόλου ευκαταφρόνητο ποσό σε δις δολάρια στην Αιγυπτιακή οικονομία από τις λειτουργίες του. Ωστόσο εκείνο που διαγράφεται ενδιαφέρον είναι ο ρόλος που θα κληθούν να διαδραματίσουν τα εγγύς Μεσογειακά λιμάνια με πρώτο όλων τον Πειραιά. Με δεδομένη την Κινεζική βούληση-διατυπωμένη με τον πλέον επίσημο τρόπο- να αναπτύξει τον Πειραιά σε καταληκτικό κόμβο στη Μεσόγειο για τις γραμμές του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού» οι μέχρι σήμερα καθυστερήσεις στις διαδικασίες του διαγωνισμού ιδιωτικοποίησής του έχουν οδηγήσει ανταγωνιστικά προς τον Πειραιά γειτονικά λιμάνια να «στρώνουν μαχαιροπίρουνα» αναμένοντας ελέω του εν Ελλάδι ρευστού πολιτικού σκηνικού και των οικονομικών σκαμπανεβασμάτων να «κερδίσουν- κλέψουν» από την Ελλάδα τον κομβικό ρόλο. Μάλιστα επενδύοντας στην περάτωση της «υπομονής» των συμμετασχόντων στο διαγωνισμό αλλά και στην «ανεμική» , όπως την χαρακτηρίζουν σιδηροδρομική κάλυψη των ελληνικών λιμανιών εν αντιθέσει με τα συμβαίνοντα στον Ιταλικά ακόμη και Γαλλικό νότο. Που προβάλλεται δεόντως. Να σημειωθεί ότι και το θέμα των ελληνικών σιδηροδρόμων και της υποδομής τους είναι στα χέρια του ΤΑΙΠΕΔ για τη δομή και τον έλεγχο του οποίου καταγράφηκε διαφοροποίηση μεταξύ Θεσμών και ελληνικής κυβέρνησης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter