Τρι04162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μηταράκης: Περιορισμένη η δυνατότητα του δημοσίου να επενδύει σε λιμενικές υποδομές

mitarakis 00rf

Η είσοδος ιδιωτικών κεφαλαίων στην Ελλάδα και η αντιμετώπιση της ανεργίας που αγγίζει το 25%, με κίνδυνο να αυξηθεί, αν τελικά δεν υπάρξει ανάπτυξη αποτελούν δύο εκ των βασικών προκλήσεων σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ ο ο βουλευτής Χίου και τομεάρχης ναυτιλίας και Αιγαίου της ΝΔ Νότης Μηταράκης. Ο κ. Μηταράκης μεταξύ άλλων υποστήριξε ότι η δυνατότητα του δημοσίου να επενδύει είναι περιορισμένη και ότι θα πρέπει μπουν στη χώρα νέα κεφάλαια με επενδύσεις στις λιμενικές υποδομές. Παράλληλα έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη ανάπτυξης της Κρουαζιέρας σημειώνοντας ότι υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις ώστε η χώρα μας να γίνει το επίκεντρο στη ΝΑ Ευρώπη.

Αναφερόμενος στην ανάπτυξη των λιμανιών, τόνισε ότι το θέμα με το λιμάνι του Πειραιά θα πρέπει να προχωρήσει ενώ σχολιάζοντας την επιλογή της Cosco για τη χώρα μας, σημείωσε ότι από τη συγκεκριμένη επένδυση η Ελλάδα απέκτησε μια τεράστια στρατηγική σημασία. «Αυτό δεν θα είχε συμβεί αν η κινεζική εταιρεία επέλεγε αντί του Πειραιά ένα λιμάνι μιας όμορης χώρας για να διακινήσει τα προϊόντα της προς την Ευρώπη» όπως ανέφερε.

Τέτοιου είδους επενδυτές μπορούν να φέρουν πελατεία και θέσεις εργασίας και κάτι ανάλογο ισχύει και για τις εταιρείες κρουαζιέρας και για τη δημιουργία terminal (σταθμών) που είχε εξετάσει η προηγούμενη κυβέρνηση, προσθέτει ο κ. Μηταράκης, συμπληρώνοντας ότι το πλεονέκτημα αυτών των εταιρειών είναι ότι οι ίδιες θα ασχοληθούν , θα επενδύσουν σε εγκαταστάσεις και θα προσπαθήσουν να προσελκύσουν νέους πελάτες.

Σχολιάζοντας τις αντιδράσεις για το θέμα της ιδιωτικοποίησης τους ΟΛΠ ο τομέαρχης ναυτιλίας της ΝΔ, λέει ότι «έως σήμερα δεν έχει ποτέ τεθεί θέμα μεταβίβασης του ακινήτου και τη γης ενός λιμανιού, αφού ιδιοκτήτης είναι πάντα το ελληνικό δημόσιο. Η διαχείριση του λιμανιού είναι αυτό που θα ιδιωτικοποιηθεί. Αυτή τη στιγμή το ελληνικό δημόσιο έχει παραχωρήσει μέσω σύμβασης τη διαχείριση του λιμανιού στον ΟΛΠ» ανέφερε χαρακτηριστικά.

«Πρέπει να προχωρήσει αυτή τη διαδικασία μακριά από ιδεολογικές αγκυλώσεις. Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι οι λιμενικές εγκαταστάσεις χρειάζονται εκσυγχρονισμό, χρειάζονται νέα κεφάλαια ότι για ορισμένα έργα έχει εκφραστεί επενδυτικό ενδιαφέρον και ότι όλα αυτά θα πρέπει να συνδυαστούν με την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου έτσι ώστε να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο οικονομική η στρατηγική σημασία της χώρας και η ανάδειξη της ως βασική πύλη εισόδου στη νοτιοανατολική Ευρώπη» προσθέτει.

Σχετικά με το αν υπάρχει θέμα επιστροφής κονδυλίων στην ΕΕ στην περίπτωση ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ καθώς υπάρχει πρόγραμμα χρηματοδότησης για το νέο σταθμό κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά, τόνισε τα εξής: Αυτή συζήτηση παραπέμπει στη γνωστή ρήση που λέει ότι «όποιος δεν θέλει να ζυμώσει δέκα ημέρες κοσκινίζει». Αυτό που έχει σημασία είναι να αποκτήσει άμεσα ο Πειραιάς τις υποδομές που θα φέρουν ολόκληρη τη χώρα στο επίκεντρο της Κρουαζιέρας. Οι εξελίξεις στην ευρύτερη περιοχή ευνοούν αυτό το ενδεχόμενο και δεν πρέπει να χαθεί η ευκαιρία.

Το έργο έχει ενταχθεί στο νέο ΕΣΠΑ και η Περιφέρεια Αττικής φέρει την αποκλειστική ευθύνη να μην καθυστερήσει την χρηματοδότηση του. Είναι ένα έργο που θα αυξήσει τα έσοδα από τον τουρισμό στην Αττική καθώς θα αυξηθούν οι διανυκτερεύσεις και οι δαπάνες των τουριστών.

Όσον αφορά στο θέμα της απασχόλησης ο κ. Μηταράκης υποστήριξε ότι πρέπει να αυξηθεί η απασχόληση Ελλήνων στη ναυτιλία για να κρατήσουμε την ελληνικότητα της ναυτιλίας και να βοηθήσουμε αυτή τη στιγμή χιλιάδες ανθρώπους που ψάχνουν για δουλειά, ευελπιστώντας ότι οι εμπλεκόμενοι φορείς θα πρέπει κάποια στιγμή να συζητήσουν με νέο πνεύμα και να δούνε τι χρειάζεται να βελτιωθεί.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter