Τρι04162024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Και οι ακτοπλόοι στο παζάρι για τον ΟΛΠ

olp limani peiraias 4 600

Επενδυτικό ενδιαφέρον να επενδύσουν σε επιμέρους παραχωρήσεις στα τμήματα του λιμανιού του Πειραιά που χρησιμοποιούν, διατυπώνουν ορισμένοι κύκλοι της ελληνικής ακτοπλοϊκής βιομηχανίας. Το Capital.gr είναι σε θέση να γνωρίζει μάλιστα πως τουλάχιστον μια εκ των πέντε μεγάλων ιδιωτικών επιχειρήσεων, που διαθέτει υγιή ισολογισμό, έχει ολοκληρωμένο προσχέδιο γα την ανάπτυξη ενός τέτοιου project, εφόσον τελικά βέβαια προκριθεί μια τέτοια επιλογή. Η πρόταση δεν είναι καινούργια. Είναι γνωστή από χρόνια στον Πειραιά και στους ακτοπλόους, έχει λειτουργήσει σε πολλά λιμάνια στο εξωτερικό και βασίζεται στη λογική «ο καθένας επενδύει και λειτουργεί τον χώρο που χρησιμοποιεί».

Στοχεύει στον περιορισμό των δαπανών για λιμενικά τέλη και την απόκτηση της δυνατότητας να δημιουργήσει ο παραχωρησιούχος έσοδα από πρόσθετες υπηρεσίες όπως π.χ. η εστίαση αλλά και στην αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει και την βελτίωση των χρόνων και της ποιότητας αναμονής κατά την φόρτο-εκφόρτωση και επιβίβαση-αποβίβαση κλπ.

Η πρόταση επανέρχεται τώρα στο τραπέζι καθώς ο κάθε ένας σχεδόν από τους φορείς του Πειραιά -και όχι μόνο- καταθέτει τη δική του πρόταση για τον τρόπο που πρέπει να αξιοποιηθεί ο ΟΛΠ ενώ η στελέχη της κυβέρνησης δείχνουν προς αντίρροπες κατευθύνσεις. Και ενώ κεντρική απόφαση του πρωθυπουργού στα πλαίσια της συμφωνίας με τους εταίρους αλλά και των συνεννοήσεων με το Πεκίνο εικοτολογείται πως είναι να συνεχιστεί ο διαγωνισμός η κουβέντα για πιθανές τροποποιήσεις στους όρους του έχει ανοίξει για τα καλά. Τουλάχιστον σε επίπεδο δημόσιας συζήτησης.

Κορωνίδα, ίσως, των καινοφανών προτάσεων που διατυπώθηκαν αυτή του πρόεδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά, Β. Κορκίδη πριν λίγες μέρες για αγορά του 18,7% των μετοχών του ΟΛΠ από κοινοπρακτικό σχήμα στο οποίο θα συμμετέχουν ο δήμος Πειραιά και όμοροι δήμοι, επιμελητήρια και ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του λιμανιού.

Το παράδοξο είναι πως κοινή συνισταμένη πολλών εκ των υπολοίπων προτάσεων, σεναρίων, πληροφοριών, διαρροών εκτιμήσεων κλπ., που διατυπώνονται είναι να εξαιρεθεί η ακτοπλοΐα από την παραχώρηση στον διαγωνισμό ώστε, μεταξύ άλλων, να διασφαλιστούν χαμηλά τιμολόγια και δικαιώματα για την ακτοπλοΐα ώστε να εξασφαλιστούν όλοι από αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων και οι ακτοπλόοι από ενδεχόμενες επιβαρύνσεις.

«Επειδή ο πολύς ο κόσμος ως λιμάνι του Πειραιά γνωρίζει τους προβλήτες της ακτοπλοΐας από τους οποίους άλλωστε και ταξιδεύει εκτιμάται από ορισμένους κύκλους ότι η διατήρηση του ακτοπλοϊκού τμήματος υπό δημόσιο έλεγχο μπορεί να αποτελέσει και απόφαση συμβατή με τις προεκλογικές δεσμεύσεις διαφόρων μελών της κυβέρνησης μεταξύ των οποίων και ο αναπληρωτής υπουργός ναυτιλίας Θ. Δρίτσας», εξηγούν παράγοντες του Πειραιά στο Capital.gr. Όμως οι προτάσεις αυτές δεν συνεκτιμούν πως στα πλαίσια του διαγωνισμού, ως έχει, ζητείται από τους υποψηφίους επενδυτές να δεσμευτούν για επενδύσεις στο λιμάνι της ακτοπλοΐας η αναβάθμιση του οποίου έχει καθυστερήσει από καιρό.

Σε επίπεδο μεγεθών πάντως η λειτουργία της ακτοπλοΐας, εν αντιθέσει με την διαδεδομένη αντίληψη ότι είναι ζημιογόνος, εμφανίζεται στα αποτελέσματα της χρήσης του 2014 κερδοφόρα. Συγκεκριμένα σύμφωνα με την ετήσια έκθεση του ΟΛΠ ο κύκλος εργασιών από την ακτοπλοΐα διαμορφώθηκε το 2014 στα 9,649 εκατ. ευρώ από 10,03 εκατ. το 2013. Το κόστος πωλήσεων όμως σε αντίθεση με τον τζίρο αυξήθηκε στα 7,727 εκατ. από 7,250 το 2013. Τα κέρδη μετά φόρων πάντως υποδιπλασιάσθηκαν το 2014 στις 605 χιλιάδες ευρώ από 1,377 εκατ. ευρώ.

 

Πηγή: www.capital.gr

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter