Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Δύο κρίσιμες κινήσεις στη σκακιέρα για ΟΛΠ-(ΟΛΘ)

OLP 853

Δύο βασικές κινήσεις στη σκακιέρα της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ θα κρίνουν ουσιαστικά αν στον κρατικό κορβανά θα εισρεύσουν τα προσδοκώμενα έσοδα από την αποκρατικοποίηση ή το λιμάνι θα μείνει «ως έχει» μέχρι νεωτέρας. Η μία αφορά στους όρους του διαγωνισμού και η δεύτερη τον προσδιορισμό της ημερομηνίας κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών από τους ενδιαφερόμενους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τις ενίοτε αλληλοσυγκρουόμενες δηλώσεις υψηλόβαθμων στελεχών της κυβέρνησης και τη σεναριολογία που έχει αναπτυχθεί προς ώρας το ΤΑΙΠΕΔ δεν έχει αλλάξει «ρότα» περί των όρων του διαγωνισμού. Καθώς εικάζεται ότι δεν έχει έλθει η σχετική εντολή από το Μαξίμου, στη διακριτική ευχέρεια του οποίου είναι η επιτυχής ή όχι λύση του «γόρδιου δεσμού». Από τον οποίο εξαρτώνται σε ένα μεγάλο βαθμό και οι διμερείς σχέσεις με την Κίνα το ενδιαφέρον της οποίας για το λιμάνι είναι παγκοίνως γνωστό.

Αν και η "dead slow" προς ώρας επιλογή του ΤΑΙΠΕΔ για τον εν λόγω διαγωνισμό, που επιτρέπει την ανάπτυξη σεναρίων η δεύτερη κίνηση και ουσιαστική, όπως το "theseanation" έχει γράψει είναι ο προσδιορισμός της ημερομηνίας κατάθεσης των δεσμευτικών προσφορών. Ημερομηνίας που προσλαμβάνει ιδιάζουσας σημασίας αφού με την αναγγελία της θα πρέπει προηγουμένως να έχει ξεκαθαρίσει οριστικά αν ο διαγωνισμός προχωρά ως έχει.

Από τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία οι διεκδικητές του διαγωνισμού ενδιαφέρονται «ολιστικά» για το λιμάνι γεγονός που μεταφράζεται σε ενδιαφέρον για το 51%+ και το management εφ όσον δεν έχει υπάρξει άλλη επίσημη τοποθέτηση τους.

Και ενώ ο Πειραιάς βρίθει σεναρίων για την Θεσσαλονίκη και την τύχη του διαγωνισμού του ΟΛΘ καταγράφεται «σιγή ιχθύος». Περί της ημερομηνίας της δεύτερης φάσης και των όρων του διαγωνισμού. Και μάλιστα στο «παρά πέντε» της συνάντησης στη Μόσχα Τσίπρα με Πούτιν- Μεντβέντεφ. Ωστόσο και εδώ το επενδυτικό ενδιαφέρον παραμένει ζέον με τις οικονομικές και γεωπολιτικές προεκτάσεις με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μάλιστα ανάλογου εκείνου του Πειραιά.

Δια της «εις άτοπο απαγωγής» και κεφάλαια

Πάντως για την περίπτωση του Πειραιά τα σενάρια έχουν και τη «διασκεδαστική τους πτυχή» αφού σε κύκλους των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων , κατά πληροφορίες,«παίζονται τα στοιχήματα» περί του «σκληρού οικονομικού σκέλους» της υπόθεσης «δια της εις άτοπον απαγωγής». Δηλαδή περί του ποιος θα βάλει το χέρι στην τσέπη «την επόμενη ημέρα» για το λιμάνι στην περίπτωση που αλλάξουν δραματικά οι όροι του διαγωνισμού με ότι αυτό συνεπάγεται για το ενδιαφέρον των διεκδικητών.

Γνώστες της ιστορίας των ΣΔΙΤ σημείωναν με νόημα ότι ακόμη και στην περίπτωση τους και της αναγγελίας εφαρμογής τους στην λιμενική πολιτική από προηγούμενες κυβερνήσεις δεν καταγράφηκε ενδιαφέρον .Και αυτό καθώς ήταν μικρή έως και ανύπαρκτη η συνεισφορά κεφαλαίων από την πλευρά του κράτους το οποίο και διατηρούσε το management οδηγώντας εξ αρχής σε αποτυχία και την απόπειρα «αρραβώνα» με ιδιωτικά κεφάλαια.

Με δεδομένο ότι στα λιμάνια σε βόρεια και νότια Ευρώπη ξοδεύουν εκατομμύρια ευρώ αυτή την περίοδο για να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις του ανταγωνισμού όπως τον προσδιορίζει το παγκόσμιο εμπόριο το επίσης κρίσιμο ερώτημα ποιος θα τοποθετήσει κεφάλαια σε ενδεχόμενες άλλες επιλογές και στην παρούσα οικονομική συγκυρία παραμένει αναπάντητο προς ώρας.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter