Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Όλα είναι θέμα κόστους

box 0065

Θα χρειαστεί «επανάσταση και όχι ανάπτυξη»( «revolution, not evolution») η λιμενική βιομηχανία, για να αντεπεξέλθει στα νέα δεδομένα που δημιουργούν στις γραμμές οι δρομολογήσεις των πλοίων με μεγάλη μεταφορική ικανότητα. Στοιχεία που αποτυπώνονται σε νεότερη μελέτη της Drewry, εμφανίζουν ξεκάθαρα τις αποκλείσεις στις δυναμικότητες των λιμένων προς τα πλοία αλλά και εκείνων με τα κομιζόμενα φορτία προς τους χρόνους εξυπηρέτησης.

Με αναδρομές «διαδρομή του χρόνου» που διαμόρφωσε την «τριγωνική» σχέση πλοίων, λιμένων και εξοπλισμών καθίσταται σαφές ότι πλέον τα λιμάνια θα πρέπει να οδηγηθούν σε σημαντικές αποφάσεις εξοπλισμών ικανών να απαντήσουν στα νέα δεδομένα τα οποία τα τελευταία χρόνια διαμορφώθηκαν με κινηματογραφική ταχύτητα.

Και βέβαια το «στρατηγικής σημασίας» ερώτημα που αναφύεται πλέον είναι ποιος θα πληρώσει την... «επανάσταση» με τους ειδικούς αναλυτές να «συγκλίνουν» προς τον «συνήθη ύποπτο» που είναι η τελική κατανάλωση καθώς όλα είναι θέμα κόστους.

Να σημειωθεί ότι μόλις πρόσφατα στοιχεία για την «συνέπεια» των κατάπλων και απόπλων πλοίων της κατηγορίας από μεγάλα λιμάνια πρόσθεσε στο γενικότερο προβληματισμό καθώς τα ποσοστά που σημειώνονταν απέχουν αρκετά των στόχων των εταιριών γεγονός που προκαλεί αμφίδρομα εκνευρισμό τόσο στα επιτελεία των ναυτιλιακών εταιριών όσο και των λιμένων με τα δεύτερα να καλούνται να λάβουν αποφάσεις για εξοπλισμούς δις.

Αλλά χωρίς να μπορούν να διασφαλίσουν ότι και αυτές οι επενδύσεις θα «απαντήσουν» στο γιγαντισμό των πλοίων, τα «κατώφλια παραγωγικότητας» τις «κινήσεις ανά ώρα» αλλά και στα σφικτά χρονοδιαγράμματα των ροών των εμπορευματοκιβωτίων από και προς τα πλοία.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter