Πεμ04252024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ελληνικά λιμάνια: Απαιτούνται επενδύσεις αλλά...

igoumenitsa aerofotografia

Τα ελληνικά λιμάνια χρειάζονται τεράστια κεφάλαια για εκσυγχρονισμό και αυτά απλά δεν υπάρχουν στον κρατικό κορβανά. Σχεδόν «αφοπλιστική» είναι η συγκλίνουσα διαπίστωση-άποψη κύκλων παραγωγικών τάξεων και χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων εμπρός στην ζώσα πραγματικότητα με τα λιμάνια της Μεσογείου αλλά και κυρίως της Β. Ευρώπης να διαθέτουν δις ευρώ στο «βωμό» της ανταγωνιστικότητας αλλά και της προσέλκυσης των μεγάλων συμμαχιών των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, και όχι μόνο.

Εκ των γεγονότων, που σήμερα «αποκαλύπτουν» τα ελληνικά μμε επικαλούμενα δημοσίευμα των Financial Times επιστολής Τσίπρα προς Μέρκελ ότι η Ελλάδα δεν θα μπορέσει να καλύψει τις οικονομικές της υποχρεώσεις, εάν δεν βρεθεί άμεσα μια βραχυχρόνια χρηματοδοτική λύση, καθιστούν προφανές, ότι ο κρατικός κορβανάς είναι «σχεδόν άδειος» και άρα αδυνατών για το προσεχές διάστημα να συνεισφέρει ζεστό χρήμα για τις άμεσες ανάγκες της χώρας ,πολύ δε μάλλον για λιμενικές επενδύσεις.

Τόσο στα τέλη της δεκαετίας του προηγούμενου αιώνα όσο και της πρώτης του 21ου , και παρά τα θετικά οικονομικά αποτελέσματα στα στρατηγικής σημασίας λιμάνια δεν έγιναν επενδύσεις μέσω ΣΔΙΤ σημειώνουν οι ίδιοι κύκλοι εστιάζοντας αφ' ενός στο γεγονός ότι οι επενδύσεις απαιτούσαν σοβαρά κεφάλαια και αφ' ετέρου στην «απροθυμία» των εν δυνάμει ιδιωτών επενδυτών να εμπλακούν σε «σχήματα» που δεν θα τους διασφάλιζαν τα απολύτως βασικά του ιδιωτικού επιχειρείν.

Πάντως σήμερα οι υπουργοί της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης, Ν. Παππάς και Ν. Κοτζιάς, που μεταβαίνουν στην Κίνα αναμένεται ότι θα καταστούν κοινωνοί του υπό προϋποθέσεις Κινεζικού πρωτίστως οικονομικού και επενδυτικού ενδιαφέροντος υπό προϋποθέσεις.

Που είναι ήδη «γνωστές» από το αρμόδιο κυβερνητικό επιτελείο για τις αποκρατικοποιήσεις για τις οποίες, ειρήσθω εν παρόδω, πέραν της Κίνας διατηρεί ενδιαφέρον και η ΕΕ προσομοιάζοντας τις μεταρρυθμίσεις αυτές με το «κλειδί» που θα ξεκλειδώσει τη ρευστότητα της ελληνικής οικονομίας.

Στις συζητήσεις που διεξάγονται το τελευταίο διάστημα πληροφορίες θέλουν ότι η κυβέρνηση θα μπορούσε να συζητήσει ιδιωτικοποιήσεις που θα εξασφαλίζουν μεγάλα αντισταθμιστικά οφέλη (π.χ. αεροδρόμια με συμφωνία για ανάπλαση της γύρω περιοχής, λιμάνια, τουριστικά ακίνητα, ολυμπιακά ακίνητα κ.ά.). Και στην περίπτωση των δύο λιμένων οι ενδιαφερόμενοι για Πειραιά και Θεσσαλονίκη έχουν ήδη τοποθετηθεί, σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, θετικά για αντισταθμιστικά οφέλη που αγγίζουν τα κεφαλαιώδους σημασίας τμήματα της οικονομίας που αφορούν στον τουρισμό και τον ευρύτερο επισκευαστικό τομέα.

Όπου στην περίπτωση των δύο λιμένων μεταφράζονται σε ακτοπλοΐα, κρουαζιέρα και επισκευαστική ζώνη. Δηλαδή δραστηριότητες που και κοινωνικό ενδιαφέρον έχουν και οικονομικό καθώς η ανάπτυξή τους θα δημιουργούσε θέσεις εργασίας και «αποτελμάτωση» από την σημερινή εικόνα.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter