Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Κλειδί» ενόψει Eurogroup οι αποκρατικοποιήσεις

olp 987

Καθώς η άμεση εφαρμογή λίστας μεταρρυθμίσεων, τις οποίες θα προτείνει η Αθήνα το συντομότερο δυνατόν και σε κάθε περίπτωση πριν από το Πάσχα, είναι το «κλειδί» για την ομαλή χρηματοδότηση των αναγκών της ελληνικής οικονομίας το ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων των ΟΛΠ και ΟΛΘ , που εμπεριέχονται στη λίστα διατηρεί την επικαιρότητά του.

Δεδομένου ότι η κυβέρνηση προσδοκά σε ανάπτυξη συμμαχιών με απώτερο στόχο την εισροή επενδύσεων αλλά και τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας στη δύσκολη ώρα της ρευστότητας, θεωρείται σίγουρο ότι Γιάννης Δραγασάκης, Νίκος Παππάς και Νίκος Κοτζιάς που θα βρεθούν στο Πεκίνο για συνομιλίες με την κινεζική ηγεσία την Κυριακή 22 Μαρτίου θα καταστούν κοινωνοί των Κινεζικών προθέσεων για ουσιαστικότερη στήριξη της ελληνικής οικονομίας, η οποία ωστόσο φαίνεται, ότι «περνά μέσα» από το λιμάνι του Πειραιά.

Οι Κινέζοι αξιωματούχοι έχουν καταγράψει τις διαβεβαιώσεις Τσίπρα που έγιναν πρόσφατα κατά τη διάρκεια τελετής για την υποδοχή πλοίων του 18ου στόλου της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας περί στήριξης και ενδυνάμωσης των κινεζικών επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά ,εκείνες του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου από του βήματος της εκδήλωσης «Active Greece Awards 2015 - Η Ελλάδα της εξωστρέφειας συναντά την επιχειρηματική αριστεία» περί επέκτασης της συμφωνίας με την Cosco για το λιμάνι του Πειραιά, αλλά και τα λεχθέντα στην σημειολογικού χαρακτήρα επίσκεψη του υπουργού Οικονομικών Γ. Βαρουφάκη στις εγκαταστάσεις της PCT SA στο λιμάνι του Πειραιά.

Κύκλοι των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων μεταξύ άλλων υποστηρίζουν ότι η περίοδος είναι εξαιρετικά κρίσιμη για τη διασφάλιση των συμφερόντων της Ελλάδας στην παγκόσμια σκακιέρα του διεθνούς εμπορίου, δεδομένου ότι η Κίνα έχει καταστήσει σαφές ότι ο Πειραιάς υπό προϋποθέσεις θα καταστεί «κεντρικός κόμβος» του «θαλάσσιου δρόμου του μεταξιού» μεταξύ Ασίας-Ευρώπης. Στον οποίο η Κίνα έχει επενδύσει δις δολαρίων εκ των οποίων ήδη ένα μέρος έχει «πέσει» σε Κινεζικές επενδύσεις σε υποδομές συνδυασμένων μεταφορών στη Βαλκανική. Από την άλλη πλευρά παγκόσμιοι «λιμενικοί διαχειριστές» αλλά και «συμμαχίες» ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων τοποθετούνται στρατηγικά από άκρου εις άκρο της Μεσογείου με τελευταίες περιπτώσεις εκείνη της Μάλτας αλλά και πλησίον της διώρυγας του Σουέζ (DP WORLD).

Γεγονός που, κατά την άποψη των ιδίων κύκλων, αποκλείει την «πολυτέλεια» για νέες καθυστερήσεις στις συγκεκριμένες αποκρατικοποιήσεις για τις οποίες κυβερνητικά στελέχη έχουν δηλώσει ότι θα προχωρήσουν καθώς βρίσκονται σε προχωρημένη φάση.

Με δεδομένο ότι η κυβέρνηση αφενός, με βάση τις εξελίξεις των τελευταίων ωρών έχει καταστήσει σαφές ότι τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις θα διατεθούν για την αποπληρωμή του χρέους αλλά και της νέας κοινωνικής πολιτικής και αφετέρου, ότι δεν θα λάβει υφεσιακά μέτρα, οι επόμενες κινήσεις της νέας ηγεσίας του ΤΑΙΠΕΔ θα προσδιορίσουν τον ορίζοντα.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter