Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Συζητήσεων συνέχεια περί ιδιωτικοποιήσεων

OLP 6565

Εστιασμένο στην συζητούμενη επιλογή νέας διοίκησης για το ΤΑΙΠΕΔ από την κυβέρνηση βρίσκεται το διεθνές επενδυτικό ενδιαφέρον αλλά και του συνόλου των «θεσμών» που συνομιλούν με την κυβέρνηση για την διάσωση της ελληνικής οικονομίας.

Τα τελευταία 24ωρα το όνομα του Στέργιου Πιτσιόρλα βρίσκεται στο επίκεντρο για την ανάληψη της προεδρίας του ΤΑΙΠΕΔ καθώς η πολιτική του εμπειρία, και η δραστηριοποίησή του στην ελεύθερη αγορά και η γνώση του για τις δαιδαλώδεις διαδικασίες της δημόσιας διοίκησης σε ότι αφορά τις επενδύσεις, εκτιμήθηκαν ως ένας πολύ καλός συνδυασμός.

Με φόντο τα «περί προειδοποιητικών βολών τύπου Κύπρου και τις πρόσφατες δηλώσεις Κατάινεν εν όψει Εurogroup ότι «θέλουμε δράση, πράξεις, όχι απλώς υποσχέσεις...» το θέμα της πορείας των αποκρατικοποιήσεων των ΟΛΠ και ΟΛΘ προσλαμβάνει νέα διάσταση.

Δεδομένου ότι η κυβέρνηση προσδοκά σε ανάπτυξη συμμαχιών με απώτερο στόχο την εισροή επενδύσεων αλλά και τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας στη δύσκολη ώρα της ρευστότητας οι περί «μειγμάτων» συζητήσεις απαιτούν χρόνο, που όμως σύμφωνα με την κρατούσα άποψη κύκλων των παραγωγικών τάξεων και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων, δεν υπάρχει.

Από το 2005 και εντεύθεν τα περί ιδιωτικοποίησης των λιμένων έχει αποτελέσει αντικείμενο εξαντλητικών συζητήσεων με μόνη κοινή διαπίστωση ότι ΟΛΠ και ΟΛΘ με τη δημόσια διαχείριση κατακρημνίζονταν ταχύτατα στην παγκόσμια κατάταξη, ουδεμία επένδυση ουσίας μπορούσε να πραγματοποιηθεί και ότι η παραγωγικότητα υστερούσε σε σχέση με τους ανταγωνιστές.

Είναι προφανές ότι τα χρονοδιαγράμματα των αποκρατικοποιήσεων μπορεί να καθυστέρησαν στην λογική του όποιου πολιτικού κόστους, όμως αυτή καθ αυτή η καθυστέρηση στοίχισε υπερ-πολλαπλάσια καθώς τα δύο λιμάνια υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαν σήμερα να αποτελούν τις ισχυρές πύλες της ΕΕ στη νότια Ευρώπη. Με ότι αυτό συνεπάγεται για το γεωπολιτικό και οικονομικό status, ρόλο που φαίνεται να διεκδικείται σήμερα και ενώ οι μεγάλες «συμμαχίες» των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων ήδη έχουν αρχίσει να τοποθετούνται στρατηγικά και στα λιμάνια τη ΕΕ με μέτωπο τη Μεσόγειο.

Με τους ίδιους κύκλους των παραγωγικών τάξεων και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων να υποστηρίζουν ότι ουδείς εχέφρων θα έρθει να επενδύσει αν δεν εξασφαλίζονται οι προϋποθέσεις περί διασφάλισης των επενδύσεων αλλά και της κερδοφόρου απόδοσης τους, που ουσιαστικά «φωτογραφίζει» την υφιστάμενη μέχρι ώρας διαδικασία των διαγωνισμών για ΟΛΠ-ΟΛΘ, Γιάννης Δραγασάκης, Νίκος Παππάς και Νίκος Κοτζιάς θα βρεθούν στο Πεκίνο για συνομιλίες με την κινεζική ηγεσία την επόμενη Κυριακή 22 Μαρτίου.

Όπου προφανώς θα αναλάβουν το βάρος να απαντήσουν στις ανησυχίες των Κινέζων, που δημιουργήθηκαν μετά τις πρώτες αντιφατικές δηλώσεις υπουργών της νέας κυβέρνησης σχετικά με το διαγωνισμό για τον ΟΛΠ καθώς το θέμα της απόκτησης του πλειοψηφικού πακέτου του ΟΛΠ παραμένει σε εκκρεμότητα. Να σημειωθεί ότι ανάλογο ενδιαφέρον και στην ίδια βάση υφίσταται και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης όπου και εκεί ο διαγωνισμός είναι προ της δευτέρας φάσης των δεσμευτικών προσφορών.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter