Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Μώραλης: «Παγκόσμια πρωτοτυπία μια πόλη-λιμάνι να μην έχει το οποιοδήποτε έσοδο από τη λειτουργία του λιμανιού»

moralis-334

Ανταποδοτικά οφέλη θα διεκδικήσει η δημοτική αρχή του Πειραιά ανεξαρτήτως των εξελίξεων που αφορά στην ιδιωτικοποίηση του λιμένα σύμφωνα με τα όσα υποστήριξε σε συνέντευξή του στο ΒΗΜΑ FM 99,5 ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σημειώνοντας μεταξύ άλλων την κακή οικονομική κατάσταση που βρίσκεται ο Δήμος Πειραιά. Ειδικότερα ο Δήμαρχος σε σχετική με το λιμάνι ερώτηση ανέφερε τα ακόλουθα:

«Είναι παγκόσμια πρωτοτυπία μια πόλη-λιμάνι να μην έχει το οποιοδήποτε έσοδο από τη λειτουργία του λιμανιού. Ο Δήμος Πειραιά έχει μηδενικά έσοδα από το λιμάνι. Είναι επίσης αντικειμενικό ότι η λειτουργία του λιμανιού επιβαρύνει την πόλη. Ο Πειραιάς θα πρέπει να έχει πόρους από το λιμάνι είτε είναι δημοσίου χαρακτήρα είτε είναι Αμερικάνικο, είτε είναι Κινέζικο ή οτιδήποτε άλλο.»

«Σαφέστατα προτιμούμε το δημόσιο χαρακτήρα. Μπορούμε να συνεννοηθούμε πιο εύκολα με έναν δημόσιο ΟΛΠ και να χαράξουμε από κοινού μια στρατηγική για την ανάπτυξη του Πειραιά. Από τη συνολική λειτουργία του λιμανιού ούτε ο Πειραιάς, ούτε οι Δήμοι Κερατσινίου και Περάματος οι οποίοι επίσης επιβαρύνονται δεν έχουν έσοδα. Το μοντέλο του δημοσίου χαρακτήρα που υποστηρίζει ο ΟΛΠ και ισχύει στο 97% των λιμανιών όπως είναι το Ρότερνταμ, το Άμστερνταμ, η Βαρκελώνη, η Μασσαλία έχουν ανταποδοτικά οφέλη οι πόλεις, οι Δήμοι. Ως Δήμαρχος του Πειραιά με ενδιαφέρει να έχει όφελος η πόλη μου.»

«Θέλω να παραμείνει δημόσιος ο ΟΛΠ γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε να συνεννοηθούμε πιο εύκολα. Οφείλω να διεκδικήσω μαζί με την ομάδα μου και το Δημοτικό Συμβούλιο κάτι το οποίο είναι απαραίτητο.»

« Έχουμε τρομερά οικονομικά προβλήματα και η επιβάρυνση από τη λειτουργία του λιμανιού είναι τόσο μεγάλη που αξίζουμε και δικαιούμαστε ανταποδοτικά οφέλη. Και θα το θέσουμε είτε παραμείνει ο ΟΛΠ στο δημόσιο, είτε προχωρήσει η κυβέρνηση στην ιδιωτικοποίηση του 67%.»

«Προτείναμε μια εναλλακτική πρόταση. Στη Ζώνη του Πειραιά, δηλαδή στην κρουαζιέρα και την ακτοπλοΐα να δημιουργηθεί ένα Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο ώστε να μπορέσει να λειτουργήσει ο Δήμος Πειραιά το κομμάτι του λιμανιού που αναλογεί στην ιστορία του.»

Νωρίτερα σε άλλη περί τα οικονομικά του Δήμου είχε σημειώσει τα εξής:

«Γνωρίζαμε ότι ο Δήμος Πειραιά ήταν σε κακή οικονομική κατάσταση, ήταν γνωστό σε όλους όσοι ασχολούνται με την Τοπική Αυτοδιοίκηση αλλά τα βρήκα χειρότερα από όσο περίμενα. Είναι ένας Δήμος με πολύ μεγάλες υποχρεώσεις, τόσο μεγάλες που τα έσοδά του δεν μπορούν να τις καλύψουν. Γι΄ αυτό υπάρχει πολύ μεγάλος δανεισμός και έχει σημαντικά προβλήματα για να λειτουργήσει, όχι μόνο για να μπορέσει να συνδράμει ή να λάβει αναπτυξιακές πρωτοβουλίες, αλλά για να μπορεί να λειτουργήσει, να πληρώνει τη μισθοδοσία των υπαλλήλων, τις δανειακές του υποχρεώσεις και τα ανελαστικά του έξοδα. Αυτό δεν μπορεί να αλλάξει εύκολα την ίδια στιγμή που η χώρα βρίσκεται σε παρατεταμένη κρίση και δεν μπορείς εύκολα να περιμένεις βοήθεια από την κεντρική εξουσία. Προσπαθούμε να "μαζέψουμε" αυτή την κατάσταση, να καταρτίσουμε ένα σωστό προϋπολογισμό, ώστε να δούμε πως μπορεί να προχωρήσει ο Δήμος.

Γι αυτό λέγαμε προεκλογικά και το υποστηρίζουμε ακόμα ότι ο Δήμος Πειραιά έχει ανάγκη από συνέργειες, με ιδιώτες, που θέλουν να συνδράμουν, με πρωτοβουλίες που μπορούμε να αναλάβουμε από κοινού. Δεν ξέρω που θα οδηγήσει αυτό, είναι πολύ δύσκολη η κατάσταση, θα βάλουμε τα δυνατά μας και θέλουμε να πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε.»

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter