Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Ι. Χατζηαντωνίου: Τα ελληνικά λιμάνια πρέπει καταστούν διεθνείς κόμβοι εμπορίου

xatziadoniou-dne

Διαχρονικά στόχος της Διεθνούς ναυτικής Ενώσεως ήταν το λιμάνι του Πειραιά να είναι εκ των πρωταγωνιστών μεταξύ των Μεσογειακών λιμένων και όχι μόνο. Τούτο ανέφερε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Διεθνούς Ναυτικής Ενώσεως κ. Ι. Χατζηαντωνίου κληθείς να σχολιάσει τα πρόσφατα γεγονότα της «τελικής φάσης» του φιλικού διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ-COSCO με την υπογραφείσα χθες συμφωνία.

Άλλωστε, όπως παρατήρησε, οι προσπάθειες που κατέβαλαν και καταβάλλουν τα μέλη της ήταν και παραμένουν υπέρ της προοπτικής ανάπτυξης του λιμένα αλλά και των άλλων στρατηγικής σημασίας λιμένων της χώρας.

Είναι προφανές ότι τα λιμάνια της Ελλάδας δεν είναι μόνο για να εξυπηρετούν το εσωτερικό μας εμπόριο, αλλά πρέπει να καταστούν διεθνείς κόμβοι εμπορίου και διαμετακομιστικά κέντρα, ώστε να καταστήσουμε τη γεωγραφική μας θέση ως αναπτυξιακό πλεονέκτημα. Η Δ.Ν. Ε. εξ αρχής είχε τοποθετηθεί υπέρ των όποιων αναπτυξιακών σχεδιασμών στα λιμάνια που θα βελτίωνε την παραγωγικότητα και την ανταγωνιστικότητα προς όφελος των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων. Με βάση αυτό το σκεπτικό κάθε επένδυση που κινείται σε αυτή την τροχιά είναι καλοδεχούμενη, όπως η συναφθείσα χθες συμφωνία ΟΛΠ-COSCO,η οποία αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230 εκατομ. καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης στο οποίο και δημιουργούνται υποδομές που μπορούν να φιλοξενήσουν πάνω από 6 εκατομμύρια κοντέινερ ετησίως.

Ο ΟΛΠ έχει ανάγκη αναπτυξιακές πρωτοβουλίες όπως άλλωστε και τα άλλα λιμάνια της χώρας.

Πρέπει επίσης να υπενθυμιστεί ότι η Διεθνής Ναυτική Ένωση έχει τοποθετηθεί υπέρ των όποιων σχεδιασμών θα προσελκύσουν επενδύσεις στο λιμάνι του Πειραιά, αλλά και τα άλλα στρατηγικής σημασίας λιμάνια, καθώς είναι προφανές ότι η προσέλκυση τέτοιων κεφαλαίων μπορεί να προσδώσει νέα δυναμική.

Και μάλιστα σε χρονική συγκυρία όπου η γενικότερη οικονομική κατάσταση της χώρας δεν θα μπορούσε να επιτύχει επενδύσεις που είναι απαραίτητες για την διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των λιμένων. Μην ξεχνάμε, παρατήρησε, ότι γύρω από τις βασικές λιμενικές λειτουργίες συλλειτουργούν πολλές επιχειρήσεις που δικαιολογούν θέσεις εργασίας. Θέσεις που σε κάθε περίπτωση θετικών εξελίξεων περί την ανάπτυξη των δραστηριοτήτων των λιμένων δικαιολογεί αισιοδοξία για το άνοιγμα νέων θέσεων πόσο μάλλον της διατήρησης των υπαρχουσών.

Να σημειωθεί τέλος ότι απαιτείται ευελιξία και προ πάντων ταχύτητα κινήσεων από το συναρμόδιο κυβερνητικό επιτελείο αναφορικά με την υλοποίηση της λιμενικής πολιτικής καθώς σε παγκόσμιο επίπεδο οι μεγάλες ναυτιλιακές εταιρίες τώρα επαναπροσδιορίζουν τις θέσεις τους και τις στρατηγικές τους σε μία προσπάθεια να καλύψουν τα απαιτητά από το παγκόσμιο εμπόριο. Όπως και να έχει, είπε καταλήγοντας, δεν θα πρέπει να χαθεί το momentum για τα ελληνικά λιμάνια η σημασία του οποίου έχει καταδειχθεί τόσο από τους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων- μέλη της Δ.Ν.Ε. όσο και από τις παραγωγικές τάξεις.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter