Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κρίσιμη η προσεχής εβδομάδα για Ο.Λ.Π. και αποκρατικοποιήσεις λιμένων

cosco-olp-provlita

«Η Αγία Αικατερίνη να βάλει το χέρι της...», ήταν το σχόλιο κύκλων των χρηστών που ανέγνωσαν το δημοσίευμα της Wall Street Journal (WSJ), το οποίο και αναφέρεται στην επιτυχή επένδυση της Cosco στο Πειραιά, αλλά και εν συνεχεία στην είδηση στο πρακτορείο Bloomberg ότι άλλη μια εταιρεία προϊόντων υψηλής τεχνολογίας θα χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις της PCT S.A. για διανομή προϊόντων της στην Ευρώπη.

Και τα δύο δημοσιεύματα, σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, έρχονται απλά να αποδείξουν ότι δε θα πρέπει να χαθεί το momentum για να σημειώσουν με νόημα ωστόσο ότι το τρενάρισμα στις ιδιωτικοποίησης των ΟΛΠ και ΟΛΘ συνακόλουθα έχουν αρχίσει να προκαλούν «κόπωση» στους χρήστες των λιμενικών εγκαταστάσεων.

Που αφενός περιμένουν τις εξελίξεις για να τοποθετηθούν στην εγχώρια αγορά, αφετέρου δε, βλέπουν τις μεγάλες συμμαχίες να επανατοποθετούνται στρατηγικά σε λιμάνια μείζονος σημασίας για αυτές.

Η αναφορά στην προαναφερθείσα Αγία, δεν είναι καθόλου τυχαία, καθώς είναι προσδιορισμένη την ημέρα εκείνη να συμβεί - εκτός κι α υπάρξει νέα ανατροπή - η έκτακτη Γ.Σ. του ΟΛΠ όπου θα συζητηθεί το θέμα του Φιλικού Διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ- Cosco, δηλαδή το θέμα το οποίο είχε αναβάλλει τη προηγούμενη έκτακτη Γ.Σ. το ΤΑΙΠΕΔ και συνακόλουθα προκλήθηκε και αναβολή του Δ.Σ. του ΟΛΠ, το οποίο και θα συνεδριάσει προ της Γ.Σ. που όπως προαναφέρθηκε έχει προσδιοριστεί για την συγκεκριμένη μέρα, στην οποία έγινε και αναφορά σε σχετική ανακοίνωση του ΟΛΠ.

Οι ίδιοι κύκλοι επίσης διαβλέπουν κίνδυνο εξαιτίας των καθυστερήσεων, καθώς ανταγωνιστικά προς τον Πειραιά λιμάνια ήδη έχουν ξεκινήσει τις οχλήσεις στις συμμαχίες με προφανή σκοπό να κερδίσουν τα νέα σέρβις τα οποία όπως το TheSeaNation έχει κατ' επανάληψη τελευταίο διάστημα γράψει πρόκειται να αναμορφωθούν από τις αρχές τις νέου έτους σε κάθετες και οριζόντιες γραμμές, υπό τα πρίσμα της αναδιάταξης τω στόλων των συμμαχιών.

Αλλά και της βελτιστοποίησης της σχέσης του κόστους χρήσης του στόλου προς τα αιτούμενα του διεθνούς εμπορίου και βέβαια της κερδοφορίας των εν λόγω συμμαχιών.

Μερίδα των χρηστών που εμφανίζεται πλέον προβληματισμένη περί των εξελίξεων, εκφράζει «ακραίους» φόβους επιστροφής του Πειραιά σε καταστάσεις του παρελθόντος δηλαδή σε εποχές που το λιμάνι δε φιγουράριζε μέσα στα 50 πρώτα λιμάνια του κόσμου, ούτε και βέβαια απασχολούσε τον διεθνή οικονομικό και όχι μόνο τύπο όπως τώρα εν προκειμένω.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της WSJ η επένδυση της Cosco ωφέλησε τον Πειραιά ενώ σημειώνεται ότι πριν από αυτή «το λιμάνι ήταν τελματωμένο στην αναποτελεσματικότητα και τις απαρχαιωμένες υποδομές».

Μάλιστα σημειώνει ότι το 2008 ένα χρόνο πριν την αύξηση της Cosco στον Πειραιά μόνο 434.000 μονάδες διακινούταν από τον Πειραιά όταν το νούμερο αυτό έχει κατά 80% αυξηθεί χάρις τη Cosco.

Από την άλλη πλευρά το πρακτορείο Bloomberg το οποίο αναφέρεται σε δηλώσεις του Εμπορικού Διευθυντή της PCT S.A., Τ. Βαμβακίδη, ουσιαστικά «φωτογραφίζει|» τη εταιρεία που εδώ διαρροές θέλουν να είναι η Sony, χωρίς να την ονοματίζει για ευνόητους λόγους.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι ίδιοι κύκλοι εστιάζουν στο κατά πόσο θα είναι αποφασιστική η κίνηση του ΤΑΙΠΕΔ την προσεχή εβδομάδα από την οποία ουσιαστικά όπως εκτιμούν θα βγουν πολύτιμα συμπεράσματα για τη δυναμική των γεγονότων τις προθέσεις της συγκυβέρνησης αλλά και την πορεία των αποκρατικοποιήσεων αρχής γινομένης από τα δυο μεγάλα λιμάνια χωρίς να αποκλείουν να σημειωθούν στον ορίζοντα εκπλήξεις καθώς σε πρόσφατη συνάντηση που είχε γίνει στο ΥΝΑ με τη ρωσική πλευρά εμμέσως πλην σαφώς παρουσιάστηκαν και οι δυνατότητες της Αλεξανδρούπολης ως λιμένα μείζονος σημασίας για το διεθνές εμπόριο όπου η ρωσική πλευρά ενδεχομένως θα μπορούσε να στρέψει το επενδυτικό της ενδιαφέρον.

Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία που προέρχονται από τον προϋπολογισμό του 2015 που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή από τον υπουργό Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη, προβλέπονται τα έσοδα από τις πωλήσεις του 67% των μετοχών των ΟΛΠ και ΟΛΘ της παραχώρησης δικαιώματος χρήσης και λειτουργίας διαχείρισης και εκμετάλλευσης των λιμένων Αλίμου, Νέας Επιδαύρου Ύδρας και Πόρου, της μαρίνας Χίου και μαρίνας Πύλου, της πώλησης η παραχώρησης μετοχών 10 περιφερειακών λιμένων αλλά και του 100% ης ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δηλαδή της εταιρείας που είχε συνδεθεί από τη ρωσική πλευρά συνδυαστικά με την αποκρατικοποίηση του ΟΛΘ.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter