Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σε ολλανδικό μοντέλο η πρόταση Μώραλη για το λιμάνι του Πειραιά - UPD

moralis-1

«Άρωμα» ολλανδικού μοντέλου όσον αναφορά στην εμπλοκή των κατά τόπους δημοτικών αρχών. Τον έλεγχο των λειτουργιών των λιμένων έχει η πρόταση Μώραλη που πρόκειται να συζητηθεί στο δημοτικό συμβούλιο, αναφορικά με το λιμάνι του Πειραιά, όπου μεταξύ των άλλων προτείνεται η δημιουργία λιμενικού ταμείου υπό τον έλεγχο του οποίου θα περάσει γενικώς το επιβατικό λιμάνι.

Στο βασικό εισηγητικό σημειώνεται ότι η πρόταση του Δήμου είναι σύμφωνη με το υφιστάμενο πλαίσιο λειτουργίας των λιμενικών υποδομών, ενώ γίνεται και αναφορά στον θεσμικό πλαίσιο του «Καλλικράτη», περί ίδρυσης και λειτουργίας δημοτικών λιμενικών ταμείων.

Στο ίδιο εισηγητικό το λιμενικό ταμείο Πειραιά που προτείνεται να δημιουργηθεί, η νομική μορφή του οποίου περιγράφεται ως δημοτικού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου ειδικού σκοπού θα καθιστά δυνατή τη σύναψη σύμβασης παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και του εν λόγω λιμενικού ταμείου με σκοπό τη διαχείριση της χερσαίας ζώνης του επιβατικού λιμένα που αφορά σε ακτοπλοΐα και κρουαζιέρα.

Παράλληλα γίνεται αναφορά στη σχέση πόλης-λιμένα, ενώ στο βασικό σκεπτικό μεταξύ άλλων, τονίζονται οι αναπτυξιακές δυνατότητες για την τοπική οικονομία, γίνεται λόγος για την ανάδειξη του Πειραιά σε διεθνές ναυτιλιακό και τουριστικό κέντρο, αλλά και για την ανάπτυξη συνεργιών που οδηγούν στο λιμενικό cluster.

Το εν λόγω θέμα θα συζητηθεί στην αποψινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου με στόχο να εξουσιοδοτηθεί η δημοτική αρχή, ο δήμαρχος, να διαπραγματευτεί την εν λόγω πρόταση με τους αρμόδιους φορείς της πολιτείας με στόχο αυτή να υλοποιηθεί.

Αξίζει να σημειωθεί ότι MME της Βόρειας Ελλάδος αποκαλύπτουν ότι ανάλογο σχεδιασμό είχε στα σκαριά και η δημοτική αρχή της Θεσσαλονίκης για το επιβατικό τμήμα του λιμανιού αλλά και αυτό που είναι αφιερωμένο σήμερα σε πολιτιστικές δραστηριότητες, το οποίο όμως είναι σε πολύ πρώιμο στάδιο και εν αναμονεί των όποιων εξελίξεων περί το σχέδιο του Δήμου Πειραιά, το οποίο και εμφανίζεται σύμφωνα με τα δημοσιεύματα πιο προωθημένο και νομικά τεκμηριωμένο σε σχέση με εκείνο της Θεσσαλονίκης.

Σημειώνεται ότι στο εν λόγω σχεδιασμό επισήμως μέχρι ώρας έχει αντιδράσει η ΟΜΥΛΕ με επιστολή της προς τη δημοτική αρχή η οποία υποστηρίζει ότι το λιμάνι πρέπει να παραμείνει ενιαίο και αδιαίρετο υπό τον πλήρη κρατικό έλεγχο, όπως άλλωστε είναι και η πάγιο θέση της ΟΜΥΛΕ.

Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι και τα δυο λιμάνια βρίσκονται στην πρώτη φάση της διαγωνιστικής τους διαδικασίας για την ιδιωτικοποίηση τους με διαδικασίες που τρέχουν ήδη και στις οποίες έχουν απαντήσει επενδυτικά σχήματα.

 

 

Επιστολή ΟΜΥΛΕ προς Μώραλη: «Ενιαίο το λιμάνι»

13:16 μ.μ

H οποιαδήποτε πρόταση για τη διαχείριση του λιμανιού, θα πρέπει να εντάσσεται σε μια εθνική λιμενική πολιτική, η οποία θα διατηρεί το κεκτημένο του ενιαίου και μεγάλου δημόσιου Οργανισμού (ΟΛΠ) που παρέχει το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων και διατηρεί το ρόλο δημόσιας αρχής λιμένος, κυρίως όμως θέτει ως προαπαιτούμενο την απαίτηση να σταματήσει το εγχείρημα της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών.

Τούτο τονίζει σε επιστολή της προς τον Δήμαρχο Πειραιά Γ. Μώραλη, η ΟΜΥΛΕ ενόψει και της απογευματινής συζήτησης στο δημοτικό συμβούλιο της πρότασης του Δημάρχου να αποσπαστεί το επιβατηγό λιμάνι υπό άλλη νομική μορφή και να περιέλθει στη δικαιοδοσία του Δήμου.

Το έγγραφο της ΟΜΥΛΕΛΕ αποτελεί την πρώτη επίσημη αντίδραση στην «πρόταση» Μώραλη για το λιμάνι του Πειραιά ενώ δεν αποκλείεται να υπάρξει και επίσημη τοποθέτηση και από τους φορείς της επιβατηγού ναυτιλίας πιθανώς αμέσως μετά τη παρουσίαση της πρότασης στο αποψινό δημοτικό συμβούλιο.

Αναλυτικά η επιστολή:

"Είναι γνωστό ότι ο ΟΛΠ λειτουργεί ως ενιαίος Οργανισμός βάσει του Ν.2688/1999, ο οποίος ενσωματώνει ρυθμίσεις του Ν.1559/1950.

Το Λιμάνι του Πειραιά είναι από τα πλέον αντιπροσωπευτικά Λιμάνια που παρέχουν υπηρεσίες σε όλες τις λιμενικές δραστηριότητες, καθώς επίσης διαδραματίζει ρόλο Δημόσιας Λιμενικής Αρχής για το σύνολο της Λιμενικής Ζώνης.

Ο ΟΛΠ εξυπηρετεί τον Τομέα της Κρουαζιέρας, της Ακτοπλοΐας, των Δεξαμενών και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης. Διαχειρίζεται, επίσης, το Συμβατικό Φορτίο, τον Σταθμό Αυτοκινήτων (Car Terminal) και τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων ( Container Terminal).

Η Κυβέρνηση μετά την παραχώρηση, το 2009, των εμπορικών προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ στην ΣΕΠ (COSCO), έχει δρομολογήσει την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ προχωρώντας σε Προκήρυξη Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος. Το εγχείρημα αυτό, ως μοντέλο λιμενικής πολιτικής, δεν έχει προηγούμενο ούτε στα ευρωπαϊκά, ούτε στα διεθνή δεδομένα, ενώ οι επιπτώσεις θα είναι δραματικές για την σχέση Λιμανιού – Πόλης, την πολιτιστική κληρονομιά της πόλης και την ιστορική πορεία του Λιμανιού, αλλά και για ζωτικές δραστηριότητες της οικονομίας, όπως ο Τουρισμός, η Ακτοπλοΐα, το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο.

Έτσι, λοιπόν, η επιχειρούμενη αυτή πώληση έχει συγκεντρώσει την αντίθεση, εκτός των εργαζομένων, των παραγωγικών δυνάμεων, των επιμελητηρίων, αλλά και της Περιφερειακής και Τοπικής Αυτοδιοίκησης, έτσι όπως είχε εκφραστεί προεκλογικά.

Ταυτόχρονα έχει κατατεθεί στο ΣτΕ Αίτηση Ακύρωσης της Προκήρυξης Προσέλκυσης Ενδιαφέροντος για την πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ, τόσο από τα Συνδικάτα, όσο και από τον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά και τα Επιμελητήρια, η οποία πρόκειται να συζητηθεί στις 2 Δεκεμβρίου 2014. Κατόπιν όλων αυτών με έκπληξη βλέπουμε να έρχεται, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία
διαβούλευση, ως θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο, πρόταση δημιουργίας Λιμενικού Ταμείου του Δήμου, στο οποίο θα περιλαμβάνονται η Κρουαζιέρα και η Ακτοπλοΐα, μέρος της οποίας ανήκει σήμερα εκτός των ορίων του Δήμου Πειραιά.

Η οποιαδήποτε πρόταση για την διαχείριση του Λιμανιού θα πρέπει να εντάσσεται σε μια Εθνική Λιμενική Πολιτική, η οποία θα διατηρεί το κεκτημένο του ενιαίου και μεγάλου Δημόσιου Οργανισμού ΟΛΠ, που παρέχει το σύνολο των λιμενικών δραστηριοτήτων και διατηρεί τον ρόλο Δημόσιας Αρχής Λιμένος, κυρίως όμως, θέτει ως προαπαιτούμενο την ΑΠΑΙΤΗΣΗ να σταματήσει το εγχείρημα της πώλησης του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών. Οποιαδήποτε πρόταση έρχεται να ενσωματωθεί στην πολιτική της πώλησης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου, δυστυχώς, διευκολύνει τα Κυβερνητικά σχέδια για πλήρη
ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού.

Η ακύρωση της πώλησης των μετοχών και η κατοχύρωση του Δημόσιου Χαρακτήρα του Λιμανιού είναι προαπαιτούμενα και μη διαπραγματεύσιμα σε ένα διάλογο που μπορεί να
γίνει με την Κυβέρνηση, την Αυτοδιοίκηση, τους παραγωγικούς φορείς και τους εργαζόμενους για το μοντέλο ανάπτυξης του Λιμανιού, με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις,
και τις επενδυτικές δυνατότητες αυτού.

Θεωρούμε ότι είναι επιβεβλημένο να μην συζητηθεί η συγκεκριμένη πρόταση, αλλά απεναντίας να συζητηθούν οι τρόποι και οι πρωτοβουλίες για την ακύρωση της πώλησης του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ.

Ως εκπρόσωποι των εργαζομένων θα είμαστε παρόντες στο Δημοτικό Συμβούλιο για να καταθέσουμε τις θέσεις μας και να ενημερώσουμε τα μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου για τα
θέματα του ΟΛΠ".

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter