Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Σιδηροδρομικές συνδέσεις λιμένων: «Χρυσές εικοσαετίες»

alexadroupoli-limani-665

Χρειάστηκαν είκοσι συναπτά έτη για να ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνεση του εμπορικού λιμένα Πειραιά με το διεθνές δίκτυο. Σχεδόν μία εικοσαετία συζητείται η σιδηροδρομική κάλυψη των λιμένων Βόλου και Αλεξανδρούπολης ενώ το ίδιο χρονικό διάστημα έχει αναλωθεί σε συζητήσεις και σχεδιασμούς για τη σιδηροδρομική κάλυψη του Λαυρίου.

Η διαπίστωση για τις χαμένες, όπως αποδεικνύεται εκ των ύστερων γεγονότων, «χρυσές» εικοσαετίες αποτέλεσαν αιτία σχολιασμού εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων αλλά και χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων εξ αφορμής της επισήμανσης Γιακούνιν για τον χρονικό ορίζοντα ( εικοσαετίας) που εκείνος εκτιμά για την απαλοιφή του χρέους της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Το συμπέρασμα στο οποίο και συνέκλιναν είναι ότι τα λιμάνια και γενικότερα η οικονομία της χώρας απώλεσε, στην εικοσαετία σχεδιασμών η υλοποίηση των οποίων εκκρεμεί, με εξαίρεση τον Πειραιά, την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών λιμένων που ήταν πρόδηλη στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών αλλά και σημαντικά έσοδα για την εθνική οικονομία.

Η γραμμή από το λιμάνι του Πειραιά-Θριάσιο -Θεσσαλονίκη εμφανίζει θετικά ήδη αποτελέσματα (εσχάτως εκδηλώθηκε και Κορεατικό ενδιαφέρον για το car terminal του ΟΛΠ που καλύπτεται σιδηροδρομικά από τους Κορεάτες) με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ να βλέπει το πελατειακό της δυναμικό να αυξάνει σε αυτή τη γραμμή. Και δεν είναι μόνο αυτό.

Το τελευταίο διάστημα πληθαίνουν οι φωνές κύκλων των παραγωγικών τάξεων της Β. Ελλάδος που «βλέπουν» μεγάλες ευκαιρίες στον σιδηροδρομικό άξονα σύνδεσης των λιμένων Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης αλλά και των διακλαδώσεων της προς Βουλγαρία και Τουρκία.

Να σημειωθεί ότι το "theseanation" έχει «εξαντλητικά» αναφερθεί στις δυνατότητες των λιμένων Βόλου Θεσσαλονίκης και Αλεξανδρούπολης σε συνδυασμό με τις σιδηροδρομικές τους καλύψεις αλλά και στην κοσμογονία που συντελείται με διεθνή κεφάλαια στην ανατολική Βαλκανική ως προς την ανάπτυξη των σιδηροδρομικών αξόνων η στρατηγική σημασία των οποίων είναι γνωστή και καταγεγραμμένη από τον πρώτο παγκόσμιο πόλεμο και εντεύθεν. Άλλωστε για το λόγο αυτό και υπό το βάρος του συντεθειμένου σκηνικού η Τουρκία έτρεξε την υποθαλάσσια σιδηροδρομική σύνδεση του ευρωπαϊκού με το ασιατικό μέρος της Κωνσταντινούπολης διαβλέποντας τα γεω-στρατηγικά και οικονομικά της συμφέροντα.

 

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter