Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Χάρη στην COSCO «ξύπνησε» ο Πειραιάς...

olp limani peiraias 4 600

«Επίκαιρες όσο ποτέ» παραμένουν οι «απαιτήσεις» των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων του ΟΛΠ αναφορικά με την δυναμική που μπορεί να αναπτύξει το υπό τον έλεγχο του ΤΑΙΠΕΔ πλέον εμπορικό και επιβατικό λιμάνι του Πειραιά. Κύκλοι των οποίων έσπευσαν με αφορμή τις ανακοινώσεις συνδικαλιστικών φορέων των λιμενεργατών αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ να σχολιάσουν τις αιτιάσεις που αναφέρονται στις εν λόγω ανακοινώσεις.

Αναφορικά με την προβλήτα ΙΙ σημείωσαν ότι η προ δεκαπενταετίας και πλέον επένδυση κατασκευής δεν απέδωσε τα αναμενόμενα, γεγονός που είχε με επιστολές της επισημάνει και η Διεθνής Ναυτική Ένωση, με αποτέλεσμα, με βάση τη συμφωνία παραχώρησης ως υποχρέωση της, η COSCO να ανακαινίσει και να αναβαθμίσει τη χωρητικότητα από 1,4 TEUs ετησίως έως 2.7M TEUs ετησίως επενδύοντας περίπου 130 εκατομμύρια ευρώ. Μάλιστα σημείωσαν ότι σαν αποτέλεσμα του ανταγωνισμού ο ΟΛΠ αποφάσισε με ίδια κεφάλαια, όπως και στην περίπτωση της ΙΙ με ίδια επίσης κεφάλαια να αναβαθμίσει την προβλήτα Ι που κόστισε περίπου 190 εκ. ευρώ.

Αναφορικά με την διαμόρφωση της κερδοφορίας του ΟΛΠ οι ίδιοι κύκλοι σχολίαζαν τα αποτελέσματα που έχουν δημοσιευτεί υπενθυμίζοντας τις ανελαστικές δαπάνες που είχε ο Οργανισμός αλλά και τα έσοδα που ήρθαν ως αποτέλεσμα από την παραχώρηση ενώ απέρριψαν τα περί «προίκας» λεχθέντα σημειώνοντας ότι το λιμάνι είχε παραδοθείς απαξιωμένο με σημαντική πτώση στα TEU εξ αιτίας των κινητοποιήσεων των εργαζόμενων.

Μάλιστα αντέταξαν το γεγονός ότι χάρη στην πολιτική της PCT SA (COSCO) και την παραγωγικότητα στις εγκαταστάσεις της προσελκύστηκαν φορτία που υπό άλλες συνθήκες δεν προσέγγιζαν Πειραιά με ότι αυτό σήμανε μετά για την προώθηση του Πειραιά στη σημερινή του θέση στην κατάταξη στα ευρωπαϊκά και όχι μόνο λιμάνια.

Όσον αφορά στην σιδηροδρομική κάλυψη του λιμανιού του Πειραιά σημείωσαν με νόημα ότι υπάρχει πληθώρα επιστολών των φορέων που εκπροσωπούσαν και εκπροσωπούν την συντριπτική πλειοψηφία των χρηστών (Επιμελητήρια, Δ.Ν.Ε. κλπ) που τόνιζαν από 20ετία και πλέον την αναγκαιότητα της σύνδεσης που τελικά κατέστη εφικτή πρόσφατα ενώ αναφορικά με το επιβατικό τμήμα του λιμένα θύμιζαν ότι οι μόνες λίγες επενδύσεις αφορούσαν την κρουαζιέρα και όχι την ακτοπλοΐα ούτε βέβαια και το car terminal. Το οποίο επίσης εσχάτως απόκτησε σιδηροδρομική κάλυψη.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter