Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΤΑΙΠΕΔ: Σημαντικές χρονικές καθυστερήσεις στους διαγωνισμούς για ΟΛΠ και ΟΛΘ

OLP-6565

Για λάθος προσέγγιση ικανή να οδηγήσει ακόμη και σε ναυάγιο ένα από τα μεγαλύτερα στοιχήματα της κυβέρνησης κατηγορούν το ΤΑΙΠΕΔ αρκετοί σημαντικοί παράγοντες της λιμενικής βιομηχανίας για τον τρόπο με τον οποίον χειρίζεται την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.

Οι επισημάνσεις αυτές αναφορικά με τον τρόπο με τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ προωθεί την ιδιωτικοποίηση έγιναν χθες μετά το πέρας της συνάντησης που είχε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου με την ηγεσία της COSCO, στην διάρκεια της οποίας το θέμα του ΟΛΠ μονοπώλησε την συζήτηση.

Αν βγαίνει ένα ασφαλές συμπέρασμα από τη συνάντηση αυτή, είναι πως η COSCO θέλει το λιμάνι του Πειραιά πάση θυσία και για το λόγο αυτό εμμέσως πλην σαφώς δήλωσε προς τον κ. Βαρβιτσιώτη πως θα κάνει τα πάντα και μέχρι τέλους ώστε να είναι ο κινεζικός όμιλος ο πλειοδότης του σχετικού διαγωνισμού του ΤΑΙΠΕΔ.

Η συνάντηση αυτή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της επικαιροποίησης των θέσεων των δύο πλευρών ενόψει της έλευσης του Πρωθυπουργού της Κίνας κ. Λι Κεκιάνγκ, στην Αθήνα.
Ο κ. Λι θα συνοδεύεται από τον Κινέζο υπουργό Εξωτερικών, Ουάνγκ Γι και πολυμελή κυβερνητική αντιπροσωπεία και θα πραγματοποιήσει στην Αθήνα τριήμερη επίσημη επίσκεψη, μεταξύ 19 και 21 Ιουνίου.

Ωστόσο παρατηρητές των συζητήσεων μεταξύ υπουργείου και COSCO εξέφρασαν την ανησυχία τους για τις χρονικές καθυστερήσεις που καταγράφονται εκ μέρους ΤΑΙΠΕΔ για την ολοκλήρωση των σχετικών διαγωνισμών παραχώρησης των δύο λιμανιών και κυρίως του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά.

Άλλοι παρατηρητές πάλι μιλώντας στο TheSeaNation, εξέφρασαν τον φόβο τους για τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζει το ΤΑΙΠΕΔ το θέμα της ιδιωτικοποίησης του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, υποστηρίζοντας χαρακτηριστικά ότι: «Το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται να δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στο τελικό τίμημα της παραχώρησης, αφήνοντας άλλα ποιοτικά χαρακτηριστικά του λιμανιού κατά μέρος.

Παραδείγματος χάριν μέσω των ανοικτών διαγωνισμών που πραγματοποιεί ζητεί μεν δεσμεύσεις για επενδύσεις, αλλά δεν ζητεί δεσμεύσεις για το πως θα χειριστούν οι τελικοί πλειοδότες ευαίσθητους κλάδους χρηστών για την Ελλάδα, όπως είναι οι ακτοπλόοι, οι ναυπηγοεπισκευαστές κ.α.»

Στο σημείο αυτό αξίζει να επισημανθεί πως μεταξύ του συνόλου των σχημάτων εκείνων που σε πρώτη φάση εξεδήλωσαν ενδιαφέρον για την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά η μόνη εταιρία που έχει καταθέσει ολοκληρωμένες θέσεις τόσο για την ακτοπλοΐα που καίει την Ελληνική πλευρά, όσο και για την ναυπηγοεπισκευή είναι η COSCO.

Πηγές του TheSeaNation αναφέρουν ότι ήδη εκπρόσωποι χρηστών βασικών υπηρεσιών του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά από την ακτοπλοΐα, αλλά και άλλες δραστηριότητες, απευθύνονται στο υπουργείο Ναυτιλίας ζητώντας διευκρινήσεις για το τι μέλλει γενέσθαι.

Οι ίδιες πηγές υποστηρίζουν ότι σε κάθε περίπτωση και ανεξάρτητα από τις όποιες αποφάσεις ληφθούν σε επίπεδο ΤΑΙΠΕΔ για τον Οργανισμό Λιμένα Πειραιά, η προσφάτως συσταθείσα Ρυθμιστική Αρχή Λιμένων θα έχει τον τελικό λόγο με απώτερο στόχο να καλυφθεί το δημόσιο συμφέρον το οποίο δεν περιορίζεται αποκλειστικά και μόνον στο τελικό τίμημα της παραχώρησης.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter