Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κρίσιμο το προσεχές διάστημα για τις αποκρατικοποιήσεις λιμένων

OLP-853-

Εστίες συνεχών αγώνων, με στόχο να ανατραπεί κάθε μορφής ιδιωτικοποίηση, ανακοίνωσε προ ολίγου ότι θα κατέστησε τα λιμάνια η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμένων Ελλάδος, (ΟΜΥΛΕ) η οποία ως γνωστόν αντιτίθεται σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης των Ο.Λ.Π. και Ο.Λ.Θ., αλλά και των λοιπών στρατηγικής σημασίας λιμένων της χώρας.

Η Ομοσπονδία με ανακοίνωσή της καθιστά αυτό γνωστό, ενώ βάλλει ευθέως και κατά του ΤΑΙΠΕΔ για την απόφαση να προχωρήσει στην πώληση των πλειοψηφικών πακέτων των δύο λιμένων. Καθώς αναμένεται το κλιμάκιο της Τρόικα εντός του Σαββατοκύριακου στην Αθήνα, οι συζητήσεις για το αν οι ιδιωτικοποιήσεις λιμένων θα αποτελέσουν αντικείμενο της σκληροπυρηνικής ομάδας θεμάτων της ατζέντας των συνομιλιών, αποτελεί αντικείμενο συζητήσεων εν παραλλήλω με εκείνες που τροφοδοτήθηκαν εξ αφορμής του Συνεδρίου του Economist στη Θεσσαλονίκη.

Νωρίτερα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μ. Βαρβιτσιώτης στο Συνέδριο του Economist μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη σημασία και το ρόλο των λιμενικών εγκαταστάσεων, τονίζοντας ότι η ένταξη των ελληνικών λιμένων στο σχεδιασμό του ευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών παρέχει μοναδική ευκαιρία στη χώρα να αναπτύξει όλες εκείνες τα επενδυτικές πρωτοβουλίες που θα καταστήσουν τα λιμάνια μας ανταγωνιστικά σε συνάρτηση με την παροχή αναβαθμισμένων λιμενικών υπηρεσιών.

Ο υπουργός εστίασε και στα του Πειραιά, αναφερόμενος στα όσα θετικά προέκυψαν από την εμπλοκή της Cosco στην ανάπτυξη τμήματος του ΣΕΜΠΟ, ενώ «φωτογράφισε» το ΤΑΙΠΕΔ ως αρμόδιο να καταθέσει πρόταση προς το υπουργείο για το πώς σκοπεύει να προχωρήσει στην αξιοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Ο υπουργός επίσης τόνισε ότι η αξιοποίηση των λιμένων συμβαδίζει με το νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας, αφού μέσω αυτού θα δημιουργηθούν θέσεις εργασίας και θα τονωθούν τα δημόσια έσοδα.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Γ. Ανωμερίτης ουσιαστικά υπεραμύνθηκε της θέσης που έχει διατυπώσει περί των κυβερνητικών προθέσεων σημειώνοντας ότι : «όποιες αποφάσεις ληφθούν είτε μεταρρυθμιστικά, είτε για ιδιωτικοποιήσεις, θα πρέπει να είναι συμβατές με τις βασικές αρχές του κοινοτικού κεκτημένου, τις προτάσεις του υπό ψήφιση νέου Κοινοτικού Κανονισμού για τη λιμενική αγορά και τις τάσεις και πρακτικές των μεγάλων ευρωπαϊκών λιμένων».

Αξίζει να σημειωθεί ότι περί την ιδιωτικοποίηση ή μη των λιμένων πέραν των προαναφερομένων έχει πυροδοτηθεί ένα ευρύτατο πολιτικό, οικονομικό, αλλά και διπλωματικό παρασκήνιο με Ρωσία και Κίνα να έχουν καταστήσει σαφείς τις προθέσεις τους σε όλα τα επίπεδα και βαθμούς της διπλωματίας και της πολικής, ότι διατηρούν ενδιαφέρον για τα δύο λιμάνια.

Ωστόσο μέχρι ώρας το ρευστό του πολιτικού σκηνικού, και οι λεπτές εσωτερικές ισορροπίες φαίνεται να «ευθύνονται» σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων των χρηστών για την έλλειψη αποφασιστικού βήματος εισαγωγής του θέματος του Ο.Λ.Π. στη Βουλή, αλλά και γνωστοποίησης από το ΤΑΙΠΕΔ του τι μέλλει γενέσθαι με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων εμφανίζονται επίσης διχασμένοι, τόσο στον Πειραιά όσο και στη Θεσσαλονίκη ως προς το εν λόγω θέμα ενώ διακρίνεται και ένα «κράτημα» από πολιτικούς παράγοντες να λάβουν ξεκάθαρη θέση όταν βρίσκονται ενώπιον των ομάδων με τις αντίθετες γνώμες επί του θέματος των αποκρατικοποιήσεων για εξόφθαλμα προφανείς λόγους.

Οι κάλπες, είτε αυτές αφορούν τα κοινοβουλευτικά, είτε το ευρωκοινοβούλιο, είτε την αυτοδιοίκηση, είναι προφανές ότι δημιουργούν νεφώσεις στον ορίζοντα παρά το γεγονός ότι η παρούσα κυβέρνηση έχε καταστήσει σαφή την πρόθεσή της να προχωρήσει σε ιδιωτικοποιήσεις.

Πρέπει να σημειωθεί ότι ανεξαρτήτως των εξελίξεων υπάρχει και η πίεση χρόνου αφού στην περίπτωση των ιδιωτικοποιήσεων και εφόσον το εν λόγω θέμα είναι ενταγμένο στα προαπαιτούμενα, οι διαδικασίες των διαγωνισμών πρέπει να τρέξουν εντός του τρέχοντος έτους γιατί σε διαφορετική περίπτωση είναι προφανές ότι θα υπάρξει άλλος χρονικός εκτροχιασμός στα μνημονιακώς τεθέντα χρονοδιαγράμματα με κίνδυνο να δημιουργήσει έδαφος στους άσπονδους φίλους εντός και εκτός Τράκας να δημιουργήσου θέμα εκ του μη όντως.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter