Σαβ04202024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Τρέχουν» οι εξελίξεις για τα logistics

olp 64

Δύο λιμάνια, δύο εμπορευματικά κέντρα και το σιδηροδρομικό δίκτυο, στο οποίο οσονούπω εισέρχονται Ιταλοί επενδυτές (Ferrovie dello Stato Italiane), πρόκειται να αλλάξει, σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων σε θέματα μεταφορών το «τοπίο» στα logistics. Ειδικότερα το ενδιαφέρον σε αυτή τη φάση εστιάζει στην ανάπτυξη των δύο εμπορευματικών κέντρων σε Θριάσιο και Αμπελοκήπων-Μενεμένης (περιοχή Διαβατών) τα οποία με τις μελλοντικές σιδηροδρομικές τους, και άλλες, υποδομές θα υποστηρίξουν με ρόλο “hinterland port” τα δύο στρατηγικής σημασίας λιμάνια (ΟΛΠ-ΟΛΘ).

Όσον αφορά στον Πειραιά η δυναμική του συνδυασμού πλοίο-τραίνο με τους εμπορευματικούς συρμούς έχει αποδείξει σε διεθνές περιβάλλον μάλιστα τη δυναμική του αλλά στη συγκεκριμένη φάση το «στοίχημα», όπως τονίζουν κύκλοι των παραγωγικών τάξεων της Β. Ελλάδας αποτελεί η ευρύτερη περιοχή της Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με πληροφορίες η ανάπτυξη ενός “hinterland port” σε χώρο που βρίσκεται στο Δήμο Αμπελοκήπων-Μενεμένης (στρατόπεδο Γκόνου) φαντάζει εφικτή υπό την προϋπόθεση ότι η ΓΑΙΑΟΣΕ θα «τρέξει» τις σχετικές διαδικασίες σε συνάρτηση πάντα με τις εξελίξεις που έχουν δρομολογηθεί για τις ιδιωτικοποιήσεις των εμπλεκόμενων φορέων στο «σιδηροδρομικό στερέωμα» της χώρας.

«Διαγενομένου του Σαββάτου» η πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ιταλικών συμφερόντων Trenitalia εκτιμάται επίσης ότι θα συμβάλει στην αναδιαμόρφωση του τοπίου καθώς είναι προφανές ότι οι εμπορευματικοί συρμοί μπορεί να διαδραματίσουν ένα σημαίνοντα ρόλο στη διασύνδεση των δύο μελλοντικών εμπορευματικών κέντρων αλλά και να υποστηρίξουν δυναμικά τους ΟΛΠ και ΟΛΘ.

Με αυτόν τον ορίζοντα, πάντα κατά τις ίδιες εκτιμήσεις, θα οδηγήσουν και στην αναδιάταξη μικρότερων κόμβων των logistics γεγονός που σε πρώτη φάση θα οδηγήσει σε μείωση των χρόνων διασποράς και συγκέντρωσης των εμπορευμάτων με φυσική απήχηση στα κόστη των διακινούμενων εμπορευμάτων.

Από τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία φαίνεται πως είναι πρώτος στόχος της Trenitalia η ταχεία αναδιοργάνωση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την οποία μέχρι στιγμής έχουν «κολλήσει» οι γνωστές «αρρυθμίες» του Ελληνικού Δημοσίου. Στη νέα εποχή για την εταιρεία λειτουργίας προγραμματίζονται επενδύσεις 1 δισ. ευρώ, με το βάρος να πέφτει στις επιβατικές μεταφορές, χωρίς όμως να ρισκάρει την πρώτη θέση που κατέχει στις εμπορευματικές.

Ακριβώς σε αυτή τη διαπίστωση περί της θέσης και στις εμπορευματικές μεταφορές κύκλοι των παραγωγικών τάξεων εξέφραζαν τη συγκρατημένη αισιοδοξία τους για την επι τα βελτίω αλλαγή στο όλο σκηνικό των συνδυασμένων μεταφορών και των logistics. Μόνος φόβος η ελληνική γραφειοκρατία αλλά και το ενδεχόμενο να «τρενάρουν» διαδικασίες ελέω των συζητήσεων περί των ιδιωτικοποιήσεων κλπ.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter