Τετ04242024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Verhoeven: Απαιτούνται φιλόδοξες μεταρρυθμίσεις στην πρόταση για τη λιμενική πολιτική

verhoeven 00t

Έγγραφο με το οποίο ζητούν πιο ολοκληρωμένη και περιεκτική δέσμη μεταρρυθμίσεων, απέστειλαν οι ευρωπαίοι πλοιοκτήτες στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ενόψει της συζήτησης στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε μια προσπάθεια να μην επαναληφθούν τα λάθη των προηγούμενων αποτυχημένων προσπαθειών το 2003 και το 2006, όταν οι προτάσεις της τελικώς απορρίφθηκαν, υιοθέτησε μια πιο προσεκτική προσέγγιση.
Αυτό οδήγησε σε μια αποσπασματική προσέγγιση που υποτίθεται ότι θα τα πάει καλύτερα από τις δύο προηγούμενες προσπάθειες, αλλά και πάλι αντιμετώπισε έντονες αντιδράσεις από βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, με τελικό αποτέλεσμα αναστολή της νομοθετικής διαδικασίας τον Μάρτιο του περασμένου έτους.

"Κατανοούμε την επιφυλακτικότητα και προσοχή της Επιτροπής, αλλά παραμένω πεπεισμένος ότι οι μεταρρυθμίσεις τις ΕΕ στο λιμενικό πακέτο, πρέπει να είναι πιο φιλόδοξες από την παρούσα πρόταση, η οποία καλύπτει μόνο ορισμένα από τα πραγματικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι λιμενικοί χρήστες της ΕΕ", σχολίασε ο Γενικός Γραμματέας της ECSA , Patrick Verhoeven.

Πιο συγκεκριμένα, οι πλοιοκτήτες της ΕΕ ζητούν από τους βουλευτές να πιέσουν για μια ισορροπημένη πρόσβαση στην αγορά του κανονισμού, καθώς περιοριστικές πρακτικές και νομικά εμπόδια εξακολουθούν να εμποδίζουν την πρόσβαση σε υπηρεσίες σε πολλά λιμάνια της ΕΕ.

Οι εφοπλιστές, είναι υπέρ μιας λογικής, πιο μετρημένης προσέγγισης, με βάση την αρχή της διαφάνειας. Η απελευθέρωση αυτή δεν θα καταργεί τους περιορισμούς για λόγους ασφάλειας και άλλους παράγοντες. Θα εξασφαλίζει απλώς ότι θα εφαρμόζονται με δικαιολογημένο, αναλογικό και διαφανή τρόπο.

Οι εφοπλιστές ζητούν επίσης από βουλευτές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου να μην αποκλείσουν καμία λιμενική υπηρεσία από το υπό εξέταση κείμενο.

Οι υπηρεσίες διακίνησης φορτίων και επιβατών, που απουσιάζουν από την αρχική πρόταση, είναι το πιο σημαντικό μέρος από το κόστος λιμενικής προσέγγισης. Επιπλέον, οι υπηρεσίες, που περιλαμβάνονται ήδη στο προτεινόμενο κείμενο, όπως η πλοήγηση, η ρυμούλκησης και ο ελλιμενισμός, θα πρέπει να παραμείνουν σταθερά εντός του πεδίου εφαρμογής του κανονισμού, και δεν θα πρέπει να απορριφτούν για λόγους ασφάλειας ή δημόσιας υπηρεσίας.

Η χρηματοοικονομική διαφάνεια για τη χρηματοδότηση λιμένων είναι ένα άλλο μείζον ζήτημα σε αυτή την πρόταση και οι εφοπλιστές δεν βλέπουν κανένα λόγο για τον οποίο οι σχετικοί κανόνες πρέπει να εφαρμόζονται μόνο σε μεγάλα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Η Στρογγυλή Τράπεζα (RT) των Διεθνών Οργανισμών Ναυτιλίας (μεταξύ των οποίων η BIMCO, το Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, η Intercargo και η INTERTANKO) εκφράζουν τη βαθιά ανησυχία τους για το αν η διεθνής σύμβαση για τη ρύθμιση του έρματος των πλοίων τεθεί σε ισχύ στο εγγύς μέλλον, χωρίς ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα εφαρμογής, που θα αναγνωρίζει το χρονοδιάγραμμα που έχει λάβει έγκριση για το Ballast Water Management Systems (BWMS), θα είναι διαθέσιμη σε επαρκείς ποσότητες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter