Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κινεζικές επενδύσεις στα Βαλκάνια

sidirodromos 9353

Μέσα στον Ιούνιο, αναμένεται να παρουσιαστεί σύμφωνα με καλά πληροφορημένες, πηγές μελέτη βιωσιμότητας για την ανακατασκευή και τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού άξονα Βελιγραδίου - Βουδαπέστης από την Κίνα, ο οποίος προσλαμβάνει ιδιαίτερης στρατηγικής σημασίας για τις συνδυασμένες μεταφορές στα Βαλκάνια.

Το γεγονός έρχεται να συμπληρώσει μια σειρά άλλων δράσεων που έχουν συμβεί σε Ρουμανία και Βουλγαρία, όπου έχουν εκσυγχρονιστεί οι σιδηροδρομικές διασυνδέσεις με λιμάνια που έχουν πρόσωπο στη Μαύρη Θάλασσα αλλά και ενυπάρχουν στο σύστημα του Δούναβη.

Η εν λόγω κίνηση της Κίνας να επενδύσει στους σιδηροδρομικούς άξονες των Βαλκανίων προσλαμβάνει ιδιαίτερης σημασίας και για τα ελληνικά μεταφορικά δεδομένα καθώς είναι γνωστό ότι η κινεζική κυβέρνηση στις αλλεπάλληλες επαφές που είχε το προηγούμενο διάστημα με την προηγούμενη ελληνική κυβέρνηση είχε καταστήσει σαφές το ενδιαφέρον της να επενδύσει και στο ελληνικό σιδηροδρομικό σύστημα, δεδομένης της σημασίας που έχει προσλάβει η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Πειραιά με το διεθνές σιδηροδρομικό δίκτυο.

Κατά πληροφορίες στην επικείμενη επίσκεψη του Π. Λαφαζάνη στην Κίνα, το θέμα των επενδύσεων στο λιμάνι του Πειραιά αλλά και στο σιδηροδρομικό δίκτυο αναμένεται να κυριαρχήσουν στην ατζέντα των συνομιλιών που θα έχει αναφορικά με το ενδιαφέρον της Κίνας να επενδύσει σε τομείς της ελληνικής οικονομίας είτε σε επέκταση της υφιστάμενης συμφωνίας που φορά στον ΟΛΠ, είτε με διακρατικές και άλλες μορφές νομικής κάλυψης οι οποίες δεν θα αντίκειται και στο ευρωπαϊκό νομικό πλαίσιο.

Γεωστρατηγικά η ανάπτυξη των σιδηροδρομικών αξόνων στα Βαλκάνια και η διασύνδεση τους με τα λιμάνια αλλά και οι συμφωνίες που έχουν επέλθει στο παρελθόν για σιδηροδρομικές καλύψεις μεταξύ λιμένων Ελλάδας και Βουλγαρίας αποτελούν κοσμογονία.

Στην οποία το TheSeaNation κατ' επανάληψη έχει αναφερθεί καθώς είναι προφανές ότι τα διεθνές εμπόριο στοχεύει στις αναδυόμενες αγορές αφενός και αφετέρου στην ελαχιστοποίηση των αποστάσεων πλεύσιμων κα μη για τη διασπορά εμπορευμάτων που διακινούνται στους άξονες Ασίας – Ευρώπης, Ασίας - Αμερικής και αντιστρόφως.

Σε αυτό το φόντο άλλωστε και το μέχρι πρότινος γνωστό ρωσικό ενδιαφέρον από πλευράς ρωσικών σιδηροδρόμων έρχεται να προσθέσει ένα ακόμα στοιχείο στο τι μέλλεται να συμβεί στην ευρύτερη περιοχή όπου η Ελλάδα υπό άλλες συνθήκες και εάν δεν αλλάξουν δραματικά τα μέχρι σήμερα γνωστά δεδομένα, θα κληθεί να διαδραματίσει σημαίνοντα ρόλο καθώς η κινεζική κυβέρνηση ως γνωστόν έχει εντάξει στον Πειραιά ως κόμβο στον θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού για τον οποίο έχει προϋπολογίσει να δαπανήσει δις δολαρίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter