Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Σκληρές» μάχες για την πεντάδα στην παγκόσμια λιμενική κατάταξη

Ningbo-11

TEU, TEU "παίζουν» τα λιμάνια της Κίνας και της Κορέας στη διαμόρφωση της τελικής πρώτης πεντάδας της παγκόσμιας κατάταξης λιμένων για το τρέχον έτος.

Το Κινεζικό Ningbo (αύξηση της τάξης του 12,5%) δίνει μάχη για την πέμπτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη με το Κορεάτικο Busan, ενώ ενδιαφέρον έχει και η μάχη που διεξάγεται στις λοιπές τέσσερεις πρώτες θέσεις όπου καταγράφονται σημαντικότατες αυξήσεις μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου όπου και έχουν δημοσιοποιηθεί στοιχεία.

Ωστόσο η σειρά της κατάταξης παραμένει ασαφής καθώς το διάστημα Οκτωβρίου-Δεκεμβρίου «κρύβει εκπλήξεις» σύμφωνα με τους αναλυτές του τομέα.

Το σκηνικό πάντως θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον την επόμενη χρονιά που οι συμμαχίες θα αναπτύξουν τα νέα σέρβις τους αλλά και οι λιμενικοί διαχειριστές κατά περίπτωση τις νέες πολιτικές προσέλκυσης.
Περί αυτών ήδη έχουν κυκλοφορήσει αρκετά σενάρια που εστιάζουν στη σχέση κόστους εξυπηρέτησης / φορτίων και όχι μόνο με «άγνωστο Χ» τους χρόνους εξυπηρέτησης.

Τέλος ενδιαφέρον θα έχει και το τμήμα της λίστας με τα Μεσογειακά λιμάνια και με δεδομένο ότι στην περσινή ο Πειραιάς εμφανίστηκε εξαιρετικά ισχυροποιημένος και έτοιμος να προχωρήσει και άλλες θέσεις μπροστά που αποδόθηκε στην COSCO αλλά και τις λειτουργίες της PCT SA. Ντεμαράζ πάντως επιχειρεί και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης η ηγεσία του οποίου υλοποιεί πολιτική ισχυροποίησής του στα Βαλκάνια αλλά και του υπερτοπικού ρόλου τους σε διασυνδέσεις με την Ανατολική Ευρώπη και τη Μ. Θάλασσα που δεν έχει διαλάθει της προσοχής των Ρώσων αλλά και των Δανών καθώς λόγω θέσεως παρουσιάζει ευκαιρίες για την ανάπτυξη «δίπολων» με λιμάνια της αντίπερα του Αιγαίου για συνδυασμένες μεταφορές από και προς Ιράκ, Ιράν και όχι μόνο.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter