Παρ03292024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Τρεις ευρωπαϊκοί ποταμοί «κρίνουν» τα εμπορευματοκιβώτια

CMA-CGM-Marco-Polo HongKong 2012-11-121

Στο προσκήνιο Ρήνος, 'Ελβας και Δούναβης. Δεν πρόκειται για γεωγραφικές αναζητήσεις αλλά για μια από τις σοβαρότερες πτυχές της υπό εξέλιξη ευρισκόμενης υπόθεσης διασποράς εμπορευματοκιβωτίων σε κεντρική και ανατολική Ευρώπη, από τα τρία μεγάλα λιμάνια του Βορρά της Ε.Ε.

Οι αλλαγές που δρομολογούν οι συμμαχίες βρίσκουν τα μεγάλα λιμάνια της Β. Ευρώπης να αναζητούν ταχύτερες διεξόδους διασποράς των εμπορευματοκιβωτίων, οι οποίες σύμφωνα με στοιχεία αναλύσεων είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας.

Κατά πάσα πιθανότητα το αμέσως προσεχές διάσημα θα αναζητηθούν συνέργιες με ποτάμια, λιμάνια, αλλά και με επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στη διακίνηση εμπορευμάτων και εμπορευματοκιβωτίων στις ποτάμιες αυτές οδούς που προσλαμβάνουν πλέον ιδιαίτερης σημασίας υπό το βάρος της συνεχούς απαιτήσεως του διεθνούς εμπορίου για ταχύτερες και κατά το δυνατόν οικονομικότερες διακινήσεις εμπορευμάτων.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το ενδιαφέρον στρέφεται στην Αν. Ευρώπη αλλά και τη Νότια Βαλκανική όπου όμως αναδεικνύεται ο ρόλος δύο λιμανιών που δεν ανήκουν σε αυτά της Β. Ευρώπης αλλά έχουν πρόσωπο στο Αιγαίο δηλαδή του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης με το δεύτερο να είναι «φυτεμένο» στο «μαλακό υπογάστριο» της Βαλκανικής.

Στον αντίποδα των ποτάμιων εξελίξεων που ούτως ή άλλως έχουν δρομολογηθεί τα δύο ελληνικά λιμάνια προσδοκούν να διαδραματίσουν σημαίνοντα ρόλο κάτι που έχει αποδειχθεί περίτρανα με την περίπτωση του Πειραιά ελέω των συμφωνιών της Cosco (PCT SA.), για διακίνηση μέσω του Πειραιά και διασποράς των εμπορευμάτων εταιρειών υψηλής τεχνολογίας.

Η περίπτωση του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης φαίνεται να αποκτά εξαιρετικά στρατηγικό ενδιαφέρον, δεδομένου ότι κυοφορείται σε επίπεδο αμερικανικών λιμένων μια νέα πρόταση για απευθείας γραμμές Ασίας - Αμερικής δια μέσω Σουέζ και όχι μέσω προσεγγίσεων στα λιμάνια της Β. Ευρώπης.

Εκ του γεγονότος η διασπορά εμπορευμάτων προς τη κεντρική Ευρώ πη και την ανατολική βαλκανική προβάλλει ευχερέστερη με τις επιλογές του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης υπό την προϋπόθεση ότι δε θα χαθεί το περίφημο πλέον momentum.

Στο οποίο ειδική αναφορά έκανα οι παραγωγικές τάξεις της Β. Ελλάδος σε συνάντηση τους με τον Πρωθυπουργό όπου ζητήθηκε να τρέξει η αποκρατικοποίηση του ΟΘΛ.
Το αμέσως προσεχές διάστημα αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον καθώς μέλλεται να ξεδιπλωθούν οι διαθέσεις των μεγάλων συμμαχιών δύο εκ των οποίων βλέπουν τον Πειραιά ήδη ως ένα μελλοντικό «σύμμαχο» στο ανταγωνιστικό περιβάλλον που δημιουργείται από τις μεγάλες συμμαχίες.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter