Πεμ03282024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Οι επιπτώσεις στον κλάδο της κρουαζιέρας από τον COVID-19

0Genova

Φώτιος Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Το ερώτημα που προκύπτει είναι όταν τελειώσει αυτή η κατάσταση που έχει δημιουργήσει η πανδημία και ο κόσμος αρχίσει να ηρεμεί πόσο γρήγορα θα νιώσει ασφαλής, ώστε να αρχίσει ταξιδεύει και πάλι.

Σήμερα κανείς δε μπορεί να προβλέψει πόσο γρήγορα μπορεί να επανέλθει η αγορά της κρουαζιέρας στα προ κορονοϊού επίπεδα. Ως γνωστόν σε 119 χώρες έχουν επιβεβαιωθεί κρούσματα που έχουν προσβληθεί από τον COVID-19. Τα σοβαρότερα προβλήματα εντοπίζονται σε Κίνα, Ιταλία, Ιράν, νότια Κορέα, Ισπανία, Γερμανία, Γαλλία, ΗΠΑ, Δανία, Νορβηγία και Ιαπωνία.
Μερικές από τις παραπάνω χώρες αποτελούν βασικούς προορισμούς στις σημαντικότερες αγορές του κλάδου της κρουαζιέρας, όπως της Καραϊβικής (34,4%, επί του παγκόσμιου συνόλου), της Ευρώπης (11,1%), της Μεσογείου (17,3%) και της Ασίας (συμπεριλαμβανομένης της Κίνας - 9,2%) . Επίσης, πάνω από 50% των επιβατών κρουαζιέρας προέρχονται από τις ΗΠΑ, 25% περίπου από την Ευρώπη και σχεδόν 10% από την Ασία.
Αρκετές εταιρείες κρουαζιέρας, βλέποντας τις συνθήκες όπως διαμορφώθηκαν στην Ασία και ιδίως στην Κίνα, προσπάθησαν να αντιδράσουν και αναδιαμόρφωσαν τα πλάνα τους για το 2020, μετακινώντας πλοία από την περιοχή σε άλλες περιοχές, όπως στη Μεσόγειο. Ωστόσο οι εξελίξεις που δρομολόγησε ο κορονοϊός τις πρόλαβε γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα σχεδόν όλες οι εταιρείες να πάρουν καθολικά μέτρα και όχι ανά περιοχή ανακοινώνοντας την διακοπή των δρομολογίων τους για το επόμενο χρονικό διάστημα, είτε την τροποποίηση τους.
Επιπλέον, η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ δε θα εξυπηρετούν κρουαζιερόπλοια στα λιμάνια τους για 30 μέρες. Παράλληλα, τα ιταλικά ναυπηγεία FINCANTIERI, προχώρησαν σε αναστολή της λειτουργίας τους μέχρι τέλος Μαρτίου. Παρόμοια μέτρα αναμένονται και από άλλες εταιρείες του κλάδου.
Και οι ελληνική κυβέρνηση προχώρησε σε μέτρα που αφορούν την κρουαζιέρα. Έτσι, ανακοινώθηκε η απαγόρευση της πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων και ημερόπλοιων στα ελληνικά λιμάνια.
Τα παραπάνω μέτρα και αντιδράσεις από τους φορείς του κλάδου είναι απολύτως λογικά, ωστόσο ας δούμε τι επίδραση μπορεί να έχουν αυτά τα μέτρα στην Ελληνική αγορά και κρουαζιέρα. Σύμφωνα με στοιχεία από την ετήσια έρευνα κρουαζιέρας του TheSeaNation.gr , στα ελληνικά λιμάνια αναμένονταν, κατά το Μάρτιο, 54 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων των 22 μεγαλύτερων εταιρειών κρουαζιέρας παγκοσμίως (αντιστοιχούν στο 1,64% των ετήσιων αφίξεων της έρευνας). Τα μεγέθη, όμως, αυτά αλλάζουν τον Απρίλιο και ιδίως από τον Μάιο και μετά που μπαίνουμε στην υψηλή τουριστική περίοδο.
Αναλυτικότερα, κατά τον Απρίλιο αναμένονταν 227 αφίξεις (6,88% των ετήσιων αφίξεων της έρευνας) που είναι οι τετραπλάσιες σε σχέση με το Μάρτιο. Το Μάιο, όμως οι αφίξεις σχεδόν διπλασιάζονται, σε σχέση με τον Απρίλιο, φτάνοντας στις 423 (12,83% των ετήσιων αφίξεων της έρευνας). Θα πρέπει να σημειωθεί ότι πολλές από τις παραπάνω εταιρείες έχουν ανακοινώσει το πάγωμα των δρομολογίων τους μέχρι τα μέσα ή τα τέλη Απριλίου.

-CLIA Report 2019

- Στην ομάδα έρευνας μετέχουν οι Κωνσταντίνος Κωνσταντινίδης, Μάρκος Βαζαίος και Φώτιος-Ευάγγελος Καρλής

 

 

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter