Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Κρουαζιέρα: Βερολίνο VS Μαϊάμι

Hapag Lloyd Cruises

Μεικτή εικόνα και έως και αλληλοσυγκρουόμενες οι εκτιμήσεις για την φετινή τουριστική καλοκαιρινή περίοδο από τα μηνύματα που «καταπλέουν» από την παγκόσμιας εμβέλειας διοργάνωσης του Μαϊάμι για την κρουαζιέρα αλλά και την τουριστική έκθεση του Βερολίνου. Οι εκ Γερμανίας ενδείξεις σύμφωνα με τις πρώτες αποτιμήσεις δικαιολογούν συγκρατημένη αισιοδοξία εν αντιθέσει με τα εξ Αμερικής μηνύματα που καταγράφουν τις επιπτώσεις από τα διαδραματιζόμενα στο πέταλο της Ανατολικής Μεσογείου. Στην κρουαζιέρα η «μάχη» φέτος θα δοθεί για τις πληρότητες δεδομένης της ρευστότητας των εξελίξεων και στην γειτονική Τουρκία όπου οι πρόσφατες τρομοκρατικές επιθέσεις βάρυναν το κλίμα. Αν και στην φετινή διοργάνωση του Μαϊάμι «παίζει» πολύ η Κούβα ο προβληματισμός για την Μεσόγειο και συγκεκριμένους προορισμούς είναι πρόδηλος καθώς προσεγγίσεις στα νησιωτικά συγκροτήματα του Αιγαίου έχουν συνδυαστεί με προσεγγίσεις σε τουρκικά παράλια και βέβαια την Κωνσταντινούπολη.

Από τα μέχρι ώρας γνωστά στοιχεία που έχουν δει το φώς της δημοσιότητας το 2016 αναμένεται μία μικρή μείωση σε προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων. Στα ελληνικά λιμάνια οι προσεγγίσεις εφέτος αναμένεται να είναι 490 λιγότερες, με 260.465 λιγότερους επιβάτες σε σχέση με πέρυσι. Η αρχική εκτίμηση για το 2016 προέβλεπε 4.044 προσεγγίσεις, όμως έχουν περιοριστεί σε 3.791 πλοία και 4.697.278 επιβάτες.

Το 2015 τα λιμάνια της χώρας υποδέχθηκαν 4.957.743 επιβάτες, με 4.281 προσεγγίσεις, το 2014 4.932.373 επιβάτες, με 3.826 προσεγγίσεις και το 2013 5.661.889 επιβάτες με 4.288 αφίξεις πλοίων.

Στην «εξίσωση» τουρισμός και κρουαζιέρα φέτος ο «άγνωστος Χ» φαίνεται να είναι ο παράγοντας επηρεασμού του πελατειακού δυναμικού κάτι που δεν έχει διαλάθει της προσοχής των τοπικών φορέων του τουρισμού ο προβληματισμός των οποίων είναι πρόδηλος. Να σημειωθεί ότι προ ετών η ρευστότητα που είχε υπάρξει και τότε στην ανατολική Μεσόγειο είχε επιδράσει αρνητικά γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα εταιρίες κρουαζιερόπλοιων να στρέψουν τα πλοία τους σε προορισμούς της δυτικής Μεσογείου.

Ωστόσο από τα μέχρι σήμερα γνωστά στοιχεία τα «πακέτα» για φέτος έχουν πουληθεί με τους συνήθεις προορισμούς και εναπομένει να διακριβωθεί αν θα υπάρξουν ακυρώσεις και σε ποιο βαθμό που βέβαια θα επηρεάσουν, όπως προαναφέρθηκε, τις πληρότητες των κρουαζιερόπλοιων.

Οι ελληνικοί προορισμοί πάντως παραμένουν εξαιρετικά δημοφιλείς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter