Τρι04232024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

Στην Ελλάδα η πανευρωπαϊκή «πρεμιέρα» ανοίγματος της κρουαζιέρας

0CLIA2Η Ελλάδα και η Κύπρος ακολούθως είναι οι δύο πρώτες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης που επιτρέπουν σε λιμάνια που έχουν ήδη ανακοινωθεί τους κατάπλους κρουαζιερόπλοιων εταιριών που έχουν επιλέξει προσεγγίσεις στις δύο αυτές χώρες. Η Ελλάδα κάνει πανευρωπαϊκή «πρεμιέρα» ανοίγοντας τα λιμάνια της σε λιγότερες από εννέα ώρες δηλαδή από την 1η Αυγούστου.

Σε διαβούλευση τα πρωτόκολλά για την κρουαζιέρα θέτει το US-CDC

0cdc logoΤο Αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών (CDC), που ως γνωστόν έχει επεκτείνει μέχρι και τον Σεπτέμβρη την απαγόρευση για τα κρουαζιερόπλοια προετοιμάζεται για το... «μέλλον» της κρουαζιέρας.

Στα διαλυτήρια κρουαζιερόπλοια…

0cruise ship ScrapΙσχυρά , όπως φαίνεται, είναι τα απόνερα του πρώτου κύματος της πανδημίας για τον τομέα της κρουαζιέρας.

Ο ESPO χαιρετίζει τις οδηγίες του EMSA και του ECDC για ασφαλή και βιώσιμη αποκατάσταση των δραστηριοτήτων κρουαζιέρας

0GenovaO Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Ελέγχου Νόσων (ECDC) δημοσίευσαν από κοινού τις κατευθυντήριες γραμμές covid-19 της ΕΕ για τα κρουαζιερόπλοια.

Ανοίγουν έξι ελληνικά λιμάνια για προσεγγίσεις κρουαζιερόπλοιων

0Celestyal MajestyΤο άνοιγμα της Ελλάδας στην κρουαζιέρα από την 1η Αυγούστου επιβεβαίωσε ο Υπουργός Τουρισμού, κ. Χάρης Θεοχάρης με ενημερωτική επιστολή του προς τη Διεθνή Ένωση Κρουαζιέρας (CLIA) και τις τρεις μεγαλύτερες εταιρείες του κλάδου οι οποίες δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα (MSC Cruises, Costa, TUI Cruises).

Κρουαζιέρες στο Αιγαίο ξεκινά η Miray Cruises

0gemini mirayΚρουαζιέρες στο Αιγαίο ξεκινά, σύμφωνα με πληροφορίες, η τουρκικών συμφερόντων Miray Cruises σε συνεργασία με την τουρκική εταιρία ταξιδίων και κρουαζιέρας ETS.

Θεοχάρης στον ΣΚΑΪ: Μέσα στο πρώτο 15νθημερο του Αυγούστου θα ανοίξει η κρουαζιέρα

0theoxaris 1Μέσα στο πρώτο 15νθημερο του Αυγούστου θα ανοίξει η κρουαζιέρα δήλωσε στον ΣΚΑΙ, ο Υπουργός Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης.

Κρουαζιέρα: ‘Έτοιμα για «καθέλκυση» τα ελληνικά πρωτόκολλα

0kontesΗ υιοθέτηση των ευρωπαϊκών οδηγιών - που θα πρέπει να τηρούν επιβάτες και πλήρωμα στα κρουαζιερόπλοια στα ελληνικά λιμάνια, λόγω κορονοϊού, που έχουν ήδη ανακοινωθεί και αναμένεται να πάρουν το "πράσινο φως" μέσα στην εβδομάδα από τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας δεν σημαίνει ότι κάτι τέτοιο θα σημάνει και καθολικό άνοιγμα της κρουαζιέρας στη χώρα μας.

Home porting στην Κέρκυρα για το Marella Explorer

0Marella ExplorerHome porting στην Κέρκυρα για το Marella Explorer της Marella Cruises το οποίο και θα ξεκινήσει κρουαζιέρες στις 2 Οκτωβρίου αν δεν υπάρξουν και άλλες αναβολές λόγω της πανδημίας.

Εκλογές στον ΣΙΤΕΣΑΠ

skafh

Tην Κυριακή 26 Ιουλίου 2020 γίνονται οι εκλογές για το Διοικητικό Συμβούλιο του Συνδέσμου Ιδιοκτητών Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος (ΣΙΤΕΣΑΠ), που καλύπτει μεγάλο μέρος της δραστηριότητας του επαγγελματικού τουριστικού σκάφους αναψυχής στην Ελλάδα.

Ο κλάδος είναι βασικό κομμάτι του θαλάσσιου τουρισμού που σχετίζεται άμεσα με την Γαλάζια Οικονομία, που έχει πληγεί σοβαρά από την πανδημία του ενώ με την παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου, που αποτελεί το μεγάλο "σπίτι" του γιώτιγκ αντιμετωπίζει θέμα στέγης. Οι επιχειρήσεις του κλάδου των Τουριστικών Επαγγελματικών Σκαφών Άνευ Πληρώματος , κατά κύριο λόγο είναι μικρές και μερικές μικρομεσαίες, οι περισσότερες είναι οικογενειακές, και λόγω του εργασιακού περιβάλλοντος (η θάλασσα, τα νησιά, τα σκάφη) προσελκύει το ενδιαφέρον και της νέας γενιάς, γεγονός σημαντικό για την παραμονή της στην Ελλάδα. Είναι επιχειρήσεις εντάσεως παγίου, με υψηλές επενδύσεις κεφαλαίων, και με αξιόλογη συνεισφορά σε έσοδα και θέσεις εργασίας, ενώ αναδεικνύει και το τουριστικό προϊόν της χώρας, δεδομένου ότι το 95% των ναυλώσεων πραγματοποιείται από αλλοδαπούς τουρίστες.

Μάλιστα ο παράκτιος και ναυτιλιακός τουρισμός είναι ο μεγαλύτερος υποτομέας του τουρισμού, η μεγαλύτερη ενιαία θαλάσσια οικονομική δραστηριότητα και ο βασικός οικονομικός παράγοντας σε πολλές παράκτιες περιοχές και νησιά στην Ευρώπη και βεβαίως στην Ελλάδα.

Ο κ. Αλέξανδρος Μαζαράκης, της Ναυτιλιακής Εταιρείας BRAMA YACHTS AND CATAMARANS, υποψήφιος, στις εκλογές του ΣΙΤΕΣΑΠ,. θεωρεί, μεταξύ άλλων, πολύ σημαντική την υποστήριξη της διεύρυνσης της δραστηριότητας του σκάφους αναψυχής σε όλη την Ελληνική επικράτεια, σε όλες τις παράκτιες και νησιωτικές περιοχές, στοιχείο που προϋποθέτει, όχι μόνο να δημιουργηθούν και συμπληρωθούν οι σχετικές υποδομές ελλιμενισμού, αλλά και να προβληθούν τα αξιοθέατα και οι ιδιαιτερότητες και των μικρότερων νησιών, γιατί η πολυνησία της Ελλάδος είναι το μεγάλο συγκριτικό πλεονέκτημα. Οι επαγγελματίες που βρίσκονται σε περιοχές όπως η Κέρκυρα, η Λευκάδα, η Μαγνησία και οι Σποράδες, από τις Κυκλάδες η Σαντορίνη, η Πάρος, η Νάξος, η Ρόδος, η Κώς και άλλες περιοχές που σήμερα ήδη δραστηριοποιούνται, πρέπει να έχουν να βοηθηθούν να γίνουν οι περιοχές και αυτές και άλλες, «περιφερειακά κέντρα του γιώτινγκ».

Με πολυετή ενεργή επαγγελματική παρουσία στον κλάδο ο κ. Γιάννης Μακρυδάκης, της Ναυτιλιακής εταιρίας SAIL GREECE, επικεντρώνει την προσοχή του στο μεγάλο πρόβλημα που αντιμετωπίζουν σχεδόν 1000 επαγγελματικά σκάφη που σήμερα ελλιμενίζονται στην Μαρίνα Αλίμου, που έχει ιδιωτικοποιηθεί και αναμένεται να αναλάβει ο παραχωρησιούχος από μέρα σε μέρα, και δεν έχει δοθεί ούτε πληροφόρηση ούτε και εναλλακτικές λύσεις, για το που θα πρέπει να μετακινηθούν, ενόψη αφενός διακοπής του σήμερα ισχύοντος επαγγελματικού τιμολογίου (που δεν δεσμεύει συμβατικά τον παραχωρησιούχο), αλλά και αφετέρου λόγω συγκεκριμένης μείωσης της ποσόστωσης των θέσεων των επαγγελματικών σκαφών από περίπου 90% που είναι σήμερα, σε 60%. 40%. 20%, που προβλέπεται για τα επόμενα τρία χρόνια. Το πρόβλημα διογκώνεται γιατί η Αττική, κύρια βάση του κλάδου με περίπου 50% των συνολικών ναυλώσεων, δεν έχει διαθέσιμες μαρίνες ή άλλες λιμενικές δομές για σκάφη.

Ο κ. Πάρις Λουτριώτης, της Ναυτιλιακής Εταιρείας EXADAS YACHTS, αναφέρεται στην ανάγκη εξωστρέφειας του Σωματείου και του κλάδου, στην αναγνώριση και αναγνωρισιμότητα του Σωματείου, ώστε να είναι ο επίσημος συνομιλητής με τις αρχές, και την υποχρέωση της άμεσης παρακολούθησης των δυσκολιών και των προβλημάτων των μελών, ως προτεραιότητες βάσης της νέας Διοίκησης, για να προωθούνται σωστά και υπεύθυνα τα θέματα του κλάδου. Επίσης αναφέρεται και στην γενικότερη υποστήριξη της ανάπτυξης της δραστηριότητας του κλάδου με ενέργειες τουριστικής προβολής, συμμετοχής σε εξειδικευμένες,επαγγελματικού χαρακτήρα, διεθνείς εκθέσεις, υποστήριξης διοργάνωσης διεθνών συνεδρίων με θέματα που αφορούν τον κλάδο, διαδικτυακής προβολής του κλάδου, κλπ., χωρίς να παραγνωρίζονται τα θέματα που αναφέρουν οι συνυποψήφιοί του.

Ο κ. Κώστας Χιώτης, της Ναυτιλιακής Εταιρείας COSTAMARE επισημαίνει τα σοβαρότατα χρονίζοντα οικονομικά και φορολογικά προβλήματα του κλάδου, και οι νομοθετικές εκκρεμότητες, μεταξύ των οποίων το θέμα του ΦΠΑ, του πλόου στην ανοικτή θάλασσα, του ηλεκτρονικού μητρώου, της επιδότησης των επιχειρήσεων, της ένταξης των ΝΕΠΑ στις ρυθμίσεις για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, και άλλα, που πρέπει επιτέλους να λυθούν και όχι να μετατίθενται για κάθε φορά, είτε γιατί δεν έχουν υποβληθεί από τον κλάδο συγκεκριμένες προτάσεις λύσεων, είτε γιατί είναι «χαλαρή» η εκπροσώπηση του Σωματείου στα αρμόδια υπουργεία και φορείς.

Άλλωστε, με βάση την ειδική Μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος (που παρουσιάστηκε λίγο πριν εφαρμοστούν τα περιοριστικά μέτρα του κορωνοϊού), ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να συνεισφέρει στο μέλλον, με επενδύσεις ύψους 4,2 δισ. ευρώ στην περιφερειακή ανάπτυξη από 1,95 δισ. ευρώ που υπολογίζονται στο 2019. Είναι χαρακτηριστικό ότι, σύμφωνα με τη Μελέτη, τo 2018 είχαμε 793.465 αφίξεις αλλοδαπών τουριστών με σκάφη αναψυχής, οι οποίοι όμως δαπανούν από δύο μέχρι πέντε φορές περισσότερα απ’ όσα δαπανούν οι τουρίστες που διαμένουν σε ξενοδοχεία. Χαρακτηριστικό του κενού που έχουμε να καλύψουμε σε σχέση με την υπόλοιπη Ευρώπη, είναι το γεγονός ότι στη χώρα μας αντιστοιχεί 0,84 αγκυροβόλιο ανά χιλιόμετρο ακτογραμμής, ενώ για παράδειγμα στην Κύπρο 2,23 αγκυροβόλια, στην Κροατία 2,23, ενώ στη Γαλλία και την Ιταλία 31,98 και 18,04 αγκυροβόλια αντίστοιχα. Επίσης, αν και η χώρα μας θεωρείται ότι μπορεί να είναι το κέντρο του yachting στη Μεσόγειο, η αξία των ναύλων ετησίως, με βάση στοιχεία του 2018, είναι μόλις 430 εκατ. από 35 δισ. ευρώ συνολικά, άρα το περιθώριο ανάπτυξης του κλάδου είναι όντως πολύ μεγάλο.

Είναι προφανές ότι η γενικότερη ανάκαμψη του τουρισμού στην Ελλάδα και ο κλάδος του επαγγελματικού σκάφους αναψυχής μπορεί αναπτυχθεί στα υψηλά επίπεδα που επιτρέπουν τα γεωμορφολογικά θαλάσσια και παράκτια χαρακτηριστικά της χώρας μας και να αξιοποιηθούν έτσι τα σαφή συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχουμε.

Στην MSC ο Κυριάκος Αναστασιάδης

0Kerry AnastassiadisΟ Κυριάκος (Κέρι) Αναστασιάδης ανέλαβε ανώτερος σύμβουλος θεσμικών και θαλάσσιων υποθέσεων (senior advisor for institutional and maritime affairs) στην MSC Cruises, όπου θα έρχεται σε επαφή με δημόσιες αρχές και ρυθμιστικούς φορείς.

Στρατηγική συνεργασία Celestyal Cruises με τον οργανισμό AXEΠΑ

0CelestyalΗ Celestyal Cruises, η βραβευμένη και αναγνωρισμένη, ως η νούμερο ένα επιλογή κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά και την Ανατολική Μεσόγειο, υπερήφανα ανακοινώνει στρατηγική συμμαχία με τον ΑΧΕΠΑ (American Hellenic Educational Progressive Association (AHEPA).

Κρουαζιέρα: Στροφή προς τα μικρά πλοία

0scenic eclipseΣτροφή προς τα μικρά σε δυναμικότητα επιβατών κρουαζιερόπλοια και ποταμόπλοια «βλέπουν» αναλυτές της αγοράς με βάση τα στοιχεία των tour operators.

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter